လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ဒီလိုလူမ်ိဳးေတြကို ေရွာင္

ဘယ္အရာေတြက လုပ္ငန္းခြင္အ တြင္းမွာ ကိုယ့္ကို စိတ္ဒုကၡေပးႏိုင္သလဲ။ လုပ္ငန္းမေအာင္ျမင္တာ၊ စိတ္ဖိစီးတာ၊ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ စီမံခန္႔ခြဲမႈေအာက္မွာ လုပ္ကိုင္ ေနရတာစတာေတြအျပင္ လုပ္ငန္းခြင္အ တြင္းမွာ တခ်ိဳ႕လူေတြေၾကာင့္လည္း စိတ္ ညစ္ရေစပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ မွာ အခုေဖာ္ျပမယ့္ လူအမ်ိဳးအစားေတြ ရွိေနၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေဝးေဝးက ေရွာင္ရွား လိုက္ပါ။ မဟုတ္ရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ေတြ၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈေတြ အလ်င္အျမန္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြကို ေရွာင္ရွားသင့္ သလဲ။ ဘယ္အခ်က္ေတြက ေရွာင္ရွား သင့္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားေတြအျဖစ္သတ္ မွတ္ေပးထားသလဲဆိုတာ ဒီတစ္ပတ္မွာ ေဖာ္ျပေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။


ႀကိဳးကိုင္ျခယ္လွယ္သူ

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ သူေဌးရဲ႕ ယံု ၾကည္မႈကို အလြဲသံုးစားလုပ္ၿပီး ႀကိဳးကိုင္ ျခယ္လွယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့သူေတြကလည္း ေရွာင္သင့္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားထဲမွာပါဝင္ ေနပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာရွိတဲ့ လူတိုင္း က သူ႔ရဲ႕ အမိန္႔ေတြ၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေလးစားလိုက္နာရမယ္လို႔ တစ္သတ္မွတ္ တည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားသူပါ။ လုပ္ငန္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ပေရာဂ်က္ေတြကိုေတာင္ သူ႔ ရဲ႕ အိုင္ဒီယာအတိုင္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့သူမ်ိဳးလည္းျဖစ္ပါ တယ္။ သူ႔ရဲ႕ ဆႏၵကို ဆန္႔က်င္သူဟူသမွ် ကိုလည္း ရန္သူလိုသတ္မွတ္ၿပီး ၿခိမ္း ေျခာက္ဖို႔ ဝန္မေလးသူေတြလည္းျဖစ္ပါ တယ္။


လိမ္လည္လွည့္စားသူ


ဒီလိုလူမ်ိဳးကေတာ့ အလုပ္ခြင္တြင္း သာမက ကိုယ့္ရဲ႕ လူမႈဝန္းက်င္အသိုင္း အဝိုင္းမွာပါ ေရွာင္ရမယ့္ လူအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ အကြ်မ္းက်င္ဆံုး အရည္အခ်င္းကေတာ့ ေနရာေဒသလိုက္ ၿပီး စိတ္ေနစိတ္ထားအေရာင္ေျပာင္းလဲ တတ္တာပါပဲ။ တျခားသူရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အိုင္ဒီယာေတြ၊ အလုပ္ေတြ၊ နည္းပညာ ေတြကို လိမ္လည္လွည့္ဖ်ားၿပီး ခိုးယူတတ္ ပါတယ္။ အဲဒီလိုလူမ်ိဳးေတြရွိတဲ့ လုပ္ငန္း ခြင္က ေပ်ာ္ရႊင္ၿပီး လံုၿခံဳတဲ့ လုပ္ငန္းခြင္တစ္ ခု ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ ရဲ႕ အလုပ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ဒီလိုလူမ်ိဳးရွိေန ၿပီဆိုရင္ေတာ့ ေဝးေဝးကေရွာင္သင့္တယ္ ဆိုတာ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။


စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြမႈမရွိသူ

လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ စိတ္ဓာတ္ တက္ျြကမႈမရွိသူ၊ ပ်င္းရိသူေတြေၾကာင့္ လည္း စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရတတ္ပါ တယ္။ အဖြဲ႔အစည္းလိုက္ အလုပ္လုပ္ၾကရ တဲ့အခါ ပ်င္းရိသူေတြေၾကာင့္ ပိုတာဝန္ယူ ရသလို၊ ပိုၿပီးလည္း ပင္ပန္းတတ္ၾကပါ တယ္။ ကိုယ့္အနီးအနားမွာ ပ်င္းရိတတ္ သူေတြ၊ တက္တက္ျြကျြကမရွိသူေတြ၊ တာ ဝန္မေက်သူေတြရွိလို႔ကေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ မွာ စိတ္ညစ္ရမွာ အမွန္ပါပဲ။


တိုင္တန္းသူ


လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ဘယ္ကိစၥကို မဆို ညႇိႏိႈင္းယူဖို႔ မႀကိဳးစားဘဲ မိမိရဲ႕ အထက္လူႀကီးကို ကိစၥႀကီးငယ္မဟူ Complain တက္ေနတဲ့သူမ်ိဳးကလည္း ေရွာင္သင့္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါဝင္ ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကုမၸဏီပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စက္႐ံုအလုပ္႐ံုမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ Team work ပံုစံအလုပ္လုပ္ရတာျဖစ္လို႔ လူအမ်ိဳး မ်ိဳး၊ စိတ္ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စ႐ိုက္ လကၡဏာ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အက်င့္စ႐ိုက္အမ်ိဳး မ်ိဳးပါဝင္မွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုစုေပါင္းလုပ္ရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စိတ္အခန္႔မ သင့္တာ၊ သေဘာထားမတိုက္ဆိုင္တာဆို တာ ရွိစၿမဲပါ။ ဒါေတြကို အခ်င္းခ်င္း ညႇိႏိႈင္း ယူဖို႔ မစဥ္းစားဘဲ အၿမဲလိုလို ကိစၥတိုင္းကို တိုင္းတန္းေနသူမ်ိဳးကလည္း လုပ္ငန္းခြင္ မွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္စရာအျဖစ္ ရွိေနပါတယ္။


ေခါင္းပံုျဖတ္သူ


လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ေခါင္းပံုျဖတ္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားကလည္း အလြန္အႏၱရာယ္ ေပးပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ကို အလြယ္တကူအၫြန္႔ခူးစားတတ္တဲ့သူ မ်ိဳးပါ။ အထက္လူႀကီးေရွ႕မွာ ပဏာယူ တတ္သူ၊ ကိုယ့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္း ခ်င္းက်ရင္ ေခ်ာက္တြန္းတတ္သူမ်ိဳးကို လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ အတတ္ႏိုင္ဆံုးေရွာင္ သင့္တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားျဖစ္ပါတယ္။


အတင္းအဖ်င္းေျပာသူ


 ျပႆနာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဲဒီ အတင္းအဖ်င္းေျပာတတ္သူေတြကေန ျမစ္ဖ်ားခံလာေလ့ရွိပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ စကားအ႐ႈပ္အရွင္းေတြကစလို႔ လုပ္ငန္းနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အေရးကိစၥေတြ အထိ ထိခိုက္လာႏိုင္ပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းမွာ ေရွာင္ရမယ့္အရာေတြထဲမွာ အတင္းအဖ်င္းေျပာတဲ့သူေတြကိုလည္း ေရွာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


အတင္းအဖ်င္းေျပာသူေတြေၾကာင့္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးထိခိုက္ေစႏိုင္ပါ တယ္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း မညီၫြတ္မႈ ေတြ၊ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးအထင္အျမင္လြဲမွား မႈေတြ၊ ေအးစက္တဲ့ လူမႈဆက္ဆံေရးေတြ စတဲ့ဆိုးက်ိဳးေတြက အတင္းအဖ်င္းေျပာသူ ေတြကတဆင့္ ေပၚေပါက္လာတတ္ပါ တယ္။


အတၲႀကီးသူ


အရာရာမွာ သူတို႔သာအေရးပါ အရာေရာက္တယ္၊ ကုမၸဏီအတြက္ သူတို႔ ကသာ အေရးႀကီးတဲ့က႑မွာရွိေနတယ္၊ သူတို႔ေလာက္ ဘယ္သူမွမေတာ္ဘူးစသ ျဖင့္ အရာရာကိုအတၲမာနေထာင္လႊားေန သူေတြေၾကာင့္လည္း စိတ္လက္မခ်မ္းသာ ျဖစ္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြအတြက္ ကိုယ္ လုပ္တဲ့ အလုပ္က အေရးမပါေတာ့ဘူး လား၊ ကိုယ္က အသံုးမဝင္တဲ့ လူျဖစ္သြား ၿပီလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးၾကတဲ့ အထိ သူတို႔ေတြရဲ႕ အတၲကေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ခြင္ အတြင္းမွာ စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ အတၲမာနႀကီးမားသူေတြရဲ႕ စကားကိုလည္း ဥပကၡာျပဳႏိုင္ရပါမယ္။


အလုပ္ခြင္မွာ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈမရွိသူ


ဒီလိုလူမ်ိဳးကလည္း အလုပ္ခြင္အ တြက္ အႏၱရာယ္ႀကီးမားေစပါတယ္။ အ ေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာတိုင္းမွာ တာဝန္ေပးျခင္း မခံရပါဘူး။ လူအမ်ားနဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တဲ့အခါမွာလည္း အာ ႐ံုစူးစိုက္မႈမရွိတဲ့ သူ႔ရဲ႕အျပဳအမူေၾကာင့္ တျခားသူေတြရဲ႕ ၿငိဳျငင္မႈကို ခံရတတ္ပါ တယ္။ လူတိုင္းက အမွားနဲ႔ မကင္းၾကပါ ဘူး။ အဲဒီအမွားကလည္း တစ္ႀကိမ္ႏွစ္ႀကိမ္ ထက္ပိုရင္ေတာ့ ျပန္သံုးသပ္သင့္ပါၿပီ။ အလုပ္ခြင္အတြင္းမွာ အလုပ္ကိုအာ႐ံုစူး စိုက္မႈမရွိသူက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြသာ မက၊ ကုမၸဏီအတြက္ပါ ေရွာင္က်ဥ္သင့္ တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားျဖစ္ေနပါတယ္။

ကိုယ့္ရဲ႕ အလုပ္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အခု ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ လူအမ်ိဳးအစားေတြရွိေနသ လား၊ ရွိေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီလိုလူမ်ိဳး ေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုးေရွာင္ရွားလိုက္ပါ။ ဒီလိုဆိုရင္ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ခြင္က လံုၿခံဳေပ်ာ္ ရႊင္တဲ့ အလုပ္ခြင္တစ္ခုျဖစ္မွာ အေသအ ခ်ာပါပဲ။

ေက်ာ့ေကခိုင္


အျခားအဂၤလိပ္ဘာသာသင္ခန္းစာမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-l...


[ Myanmar Network အသင္းဝင္ထားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ]

- အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာအသစ္မ်ား၊ UK စာေမးပြဲ သတင္းမ်ား ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သတင္းမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားထံသာလွ်င္ e-mail ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
- ျဗိတိသွ်ေကာင္စီမွ ၾကီးမႉးက်င္းပေသာ ပြဲမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားသာ ၾကိဳတင္သိရွိျပီး အသင္းဝင္မဟုတ္သူမ်ားထက္ေစာ၍ စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။
- Myanmar Network ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ like ႏွင့္ comment ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
- စကားဝိုင္းမ်ား (Forum မ်ားတြင္)ႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
- အသင္းဝင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ Profile Page ရွိမည္ျဖစ္ျပီး မိမိ၏ ဓာတ္ပံု၊ မိမိကိုယ္တိုင္႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားလည္း တင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

Views: 3210

Reply to This

Replies to This Discussion

Absolutely Right!
Thanks

Well noted. Thanks for your post.

Thanks.
Thanks

Absolutely Right !

RSS

Featured Discussions

© 2018   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service