ေခါင္းစဥ္က "အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာ" ဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားတို႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္တို႔ရဲ့ National School ေတြက ေက်ာင္းဆရာလို႔ ထင္သူက ထင္ၾကမယ္။

 ေျပာခ်င္တာက အမ်ဳိးသမီး ဆရာမ မဟုတ္ေသာ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာ male teacher အေၾကာင္းပါ။

 ဂ်က္ျမေသာင္းရဲ့ သီခ်င္းထဲကလို ခုေခတ္အခါမွာ ေရႊလို ရွားသူေတြအေၾကာင္း။

 ဆရာမေတြ ရာဂဏန္း ရွိေနတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ အားငယ္စရာ လက္တစ္ဖက္စာ မျပည့္ၾကသူေတြ ... တစ္ခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာ ျပစရာေတာင္ မရွိၾကသူေတြ ... မၾကာခင္ ျပတိုက္မွာ ဖေယာင္း႐ုပ္ထုနဲ႔ ထားၿပီး "ကေလးတို႔ေရ ... ဟိုးေရွးေရွးတုန္းက အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာ ဆိုတာေတြလည္း ရွိသကြဲ႔ ... ကေလးတို႔ရဲ့ ဆရာမေတြလိုပဲ သူတို႔လည္း စာသင္ၾကသေပါ့ကြယ္" လို႔ ေျပာလာရေကာင္း ေျပာလာရႏိုင္တဲ့ endangered species မ်ဳိးသုဥ္းခါနီး မ်ဳိးစိတ္ တစ္ခုအေၾကာင္းပါ။

 

 

ျမန္မာျပည္ရဲ့ ဆရာေလာကထဲမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဘယ္ေလာက္ထိ ႀကီးစိုးတယ္ မႀကီးစိုးတယ္ဆိုတာ အားလံုးကိုယ္ေတြ႔ပါ။

 တစ္ခါက မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အိမ္တစ္အိမ္ အလည္သြားတာ အဲဒီအိမ္ရွင္က မူႀကိဳတက္ေနတဲ့ သူ႔သားကို ကြ်န္ေတာ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ သားေရ အဲဒါ သားတို႔ေက်ာင္းက ကေလးႀကီးေတြကို သင္တဲ့ teacher ဆိုေတာ့ ကေလးက ... ဟင္ teacher ကလည္း ေယာက္်ားႀကီး ဘယ္လိုႀကီးလဲ အေျခာက္လား ဆိုၿပီး ကေလးက ျပန္ေမးတာ ခံခဲ့ရဖူးပါတယ္။

 ထားေတာ့ ... ဒါက မူႀကိဳအရြယ္မို႔လို႔ ဆိုရင္လည္း မူလတန္း အလယ္တန္း အထက္တန္းေတြမွာေရာ အမ်ားႀကီးေတာ့ မထူးလွပါဘူး။ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာ ဆိုတာ ရွားပါးကုန္ပါ။

 teacher = ဆရာမ ရယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ ေဆာင္လာမွာေတာင္ စိုးရပါရဲ့။

 ဒီအေၾကာင္း ေရးေတာ့ ဆရာမတစ္ခ်ဳိ႕က ႀကိဳက္ခ်င္မွႀကိဳက္မယ္။

 ကြ်န္ေတာ္ မဟာပုရိသဝါဒီ မဟုတ္ပါ။

 ဒါေပမယ့္ အမ်ဳိးသား ႏွင့္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားၾကား ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာသာမက စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာေရာ ေပါငိးသင္းဆက္ဆံေနထိုင္ပံုေတြမွာပါ သိသာထင္ရွားတဲ့ ကြဲျပားမႈ distinctive feature ရွိတယ္လို႔လည္း အခိုင္အမာ ခံယူထားပါတယ္။

 

ဖတ္ဖူးၾကားဖူးတဲ့ ဟာသတစ္ခုကိုပဲ မ်ွေဝပါရေစ။

 

ငယ္လင္ ငယ္မယားႏွစ္ေယာက္ အသက္ႀကီးၾကတဲ့အထိ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ရွိတဲ့အတြက္ ဘာ နည္းလမ္းေကာင္းမ်ား ရွိသလဲ ေယာက်္ားလုပ္သူကို ေမးၾကသတဲ့။

ေယာက္်ားက ေျဖပံုက ကြ်န္ေတာ္တို႔ၾကား နားလည္မႈ ယူထားလို႔ပါ။ အေသးအဖြဲ ကိစၥမွန္သမ်ွ သူ ဆံုးျဖတ္ အေရးႀကီးတာေတြဆို ကြ်န္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္မယ္ ဆိုတဲ့အခ်က္ပါတဲ့။

ဒီေတာ့ ဆက္ ေမးၾကတာေပါ့ ... ဘယ္ဟာ အေရးႀကီးလဲ မႀကီးဘူးလဲ ဘယ္လိုခြဲလဲဆိုေတာ့ .... အိမ္အတြက္ ဘာဝယ္မယ္ ... ဘာလုပ္မယ္ စတဲ့ အေသးအဖြဲေတြ သူက ဆံုးျဖတ္ ... အေရးႀကီးတဲ့ ဘယ္သူက သမၼတ ျဖစ္သင့္တယ္ အခြန္ကို ဘယ္လိုေတြေကာက္သင့္တယ္ ကုလသမၼဂၢက ဒီႏွစ္ထဲ ဘာေတြလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာမ်ဳိးကို ကြ်န္ေတာ္က ဆံုးျဖတ္တယ္ တဲ့။

 

ဟာသေပမယ့္ အမ်ဳိးသားနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးၾကား မတူညီတဲ့ ကြာျခားခ်က္တစ္ခ်ဳိ႕ကိုလည္း ခပ္ပါးပါး ျပေနသလိုပါပဲ။

 

အဲဒီကြာျခားခ်က္က အမ်ဳိးသမီး ဆရာမနဲ႔ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာ ၾကားမွာလည္း ရွိေနပါရဲ့။

 

အမ်ဳိးသမီးတို႔ရဲ့ ေမြးရာပါ ဗီဇကိုက motherly မိခင္စိတ္ျပည့္ဝတတ္ ၾကင္နာသနား ေစာင့္ေရွာက္တတ္တာပါ။ ဒီအေျခခံစိတ္က မူႀကိဳနဲ႔ မူလတန္းအရြယ္ ဆရာမမ်ားအတြက္ အလြန္အေရးပါလွပါတယ္။

 

ရင္ေသြးငယ္ေလးေတြအတြက္ပဲ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။

 

မိခင္တစ္ေယာက္ရဲ့ ရင္အုပ္မကြာ ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ဳိး လုိသလို ဖခင္တစ္ေယာက္ရဲ့ လက္ႏွစ္ဖက္က ခ်ီေျမွာက္ၿပီး အေပၚကို ေျမွာက္ပစ္သလိုမ်ဳိး ၾကမ္းၾကမ္းတန္းတမ္း ျမွဴေခ်ာ့တာမ်ဳိးကိုလည္း ကေလးငယ္မ်ား တခစ္ခစ္ ရယ္ေမာရင္း သေဘာက်ၾကတယ္ေလ။ ဖခင္တို႔နဲ႔ အနီးကပ္ေနရင္း စြန္႔စားရတာ စူးစမ္းရတာကလည္း ကေလးတို႔အတြက္ သင္ယူစရာေတြေပါ့။

 

ေယာက္်ားတို႔ရဲ့ ဗီဇ သဘာဝအရ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မတူတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေန စဥ္းစားသံုးသပ္ အေျဖရွာတတ္တာ ... ဆံုးျဖတ္ခ်က္ လတ္တေလာ ခ်တတ္တာ ... ရဲရင့္ျဖတ္လတ္တာ ... စိတ္ဆတ္တာ ... စြန္႔စားတတ္တာ .... စတဲ့ စတဲ့ ေမြးရာပါ အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကလည္း ကေလးမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။

 

ဆရာနဲ႔ ဆရာမတို႔အၾကား သက္ေရာက္မႈ ကြာျခားျခင္း ရွိမရွိ အေရွ႕တိုင္းေရာ အေနာက္တိုင္းကပါ လုပ္ထားၾကတဲ့ လက္ရွိ သုေတသနေတြရဲ့ ရလဒ္ေတြ လိုက္ရွာဖတ္ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။

 

အတန္းတြင္းသက္ေရာက္မႈက အေျခအေနအလိုက္ အနည္းငယ္ ကြာျခားခ်က္ ရွိေပမယ့္ သင္ခန္းစာတတ္ေျမာက္မႈမွာ ေျပာပေလာက္တဲ့ ကြာျခားမႈ မရွိပါဘူးဆိုတဲ့ အေျဖက အမ်ားစုပါ။

 

ဒါေပမယ့္ ပညာေရးဆိုတာ စာသင္ခန္းထဲက သင္ေပးလိုက္တဲ့ သင္ခန္းစာသက္သက္မွ မကတာေလ။ ေက်ာင္းကေန ေနာက္ထပ္ တတ္သိလာတာေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။

 

Social Learning Theory ဆိုတဲ့ ပညာေရးစိတ္ပညာ သီအိုရီ တစ္ခုရဲ့ အဆိုအရ လူေတြဟာ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ျမင္ရေတြ႕ရ ၾကားသိရသမ်ွကို အတုခိုး ျပဳမူတတ္ပါတယ္တဲ့။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ သင္ခန္းစာထဲ ပါတာသက္သက္ မဟုတ္ဘဲ ပတ္ဝန္းက်င္ကေနလည္း ေလ့လာသင္ယူရဦးမွာေလ။

 

ေက်ာင္းသားမ်ား အတုယူစရာ model ေတြအေနနဲ႔ မိန္းမသား ဆရာမေတြ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ အနီးအနား ရွိၾကပါတယ္ ... ေယာက္်ားသား ဆရာေတြရဲ့ အတုယူစရာေတြေရာ ဘယ္လို ျဖည့္ေပးမွာလဲ။

 

 

ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းက နယ္ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕က ပုဂၢလိက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ခဏေရာက္တုန္း ေက်ာင္းက ျမန္မာစာဆရာ စာသင္ေနတာကို ႐ံုးခန္းတြင္းက နားေထာင္ ေလ့လာမိပါတယ္။ ဆရာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ရွိေနမွန္း နားေထာင္ေနမွန္း မသိႏိုင္ပါ။

 

သူသင္ေနတာက ျမစ္ညီေနာင္ ကဗ်ာ။

 

အဲဒီကဗ်ာကို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္အျဖစ္ အသံဝါဝါနဲ႔ ဆိုျပသြားၿပီး ကေလးေတြကိုလည္း ကာရန္ အသံ သေဘာကို သိနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပရင္း လိုက္ဆိုေစပါတယ္။ သီခ်င္းအေနနဲ႔ မဟုတ္ ကာရန္ညီ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အေနနဲ႔ ဆိုရင္လည္း ဘယ္လိုဖတ္ရေၾကာင္း ဖတ္ျပ လိုက္ဆိုေစပါတယ္။

 

 

ကဗ်ာနဲ႔ ႏြယ္တဲ့ ျမန္မာျပည္က ျမစ္မ်ားရဲ့ ပထဝီ သမိုင္း ေျမမ်က္ႏွာသြင္ျပင္ အေနအထားေတြ ရွင္းျပတယ္ ။ ဒီျမစ္ေတြကို နာမည္ ေပးထားပံု ... တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားမ်ားက ဘယ္လို ေခၚပံု ... သံလြင္ျမစ္ရဲ့ မဲေခါင္ေဒသတေလ်ာက္ အေရးပါပံု ... ေဟမဝန္ဆိုတာ ဟိမဝႏၱာကို ဆိုလိုေၾကာင္း အဂၤလိပ္လို The Himalayas လို႔ေခၚေၾကာင္း ... ျမန္မာ့ ေျမပံုကို အိမ္နီးျခင္း ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ ပံုေဖာ္ ရွင္းလင္းသြားပါတယ္။ ျမစ္တုိ႔ရဲ့ ေရစီးဆင္းျခင္းဟာ ကမာၻ႔ စြဲငင္အားနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေၾကာင္း ... ေနာက္ဆံုး ပင္လယ္ဝ ေရျခင္းဆက္စပ္ ေပါင္းစံုရာပံုကိုလည္း Newton's Laws of Motion အရ ရွင္းျပရင္း ဘာေၾကာင့္ ဒီေဒသေတြမွာ ေရႀကီးရေၾကာင္း ... ေျမလႊာတိုက္စားမႈအေၾကာင္း ... ျမစ္ေၾကာင္းတေလ်ွာက္ လက္ရွိ ၾကံဳေနရတဲ့ သဘာဝေဘးမ်ားအေၾကာင္း ... ျမစ္ေခ်ာင္းတို႔မည္သည္ မူလက တကြဲတျပား ရွိေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး ေပါင္းစံု စီးဆင္းၾကတဲ့အတိုင္း တို႔ေတြလည္း လူမ်ဳိး ဘာသာ ကြဲေနၾကလည္း ျပည္ေထာင္စုတြင္းက ညီေနာင္မ်ားအျဖစ္ ေပါင္းစံုႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ၿပီး အဲလိုအခ်ိန္ေတြမွာ ရွိႏိုင္မယ့္ action and reaction ေတြ inertia သေဘာအရ လက္မခံလိုတဲ့သူေတြ ဘာေတြ ၾကံဳေတြ႕ရႏိုင္ေၾကာင္း ေတြကို အာဝိဇၨန္း ရႊင္ရႊင္ ႐ႈေထာင့္စံုစံုကေန ေျပာသြား ေဆြးေႏြးသြားတာ သတိျပဳလိုက္မိပါတယ္။

 

ဒီဆရာ သင္သြားတဲ့ထဲက အခ်က္ တစ္ခ်ဳိ႕သည္ ဆရာကိုင္လမ္းညႊန္မွာ ပါႏိုင္သလို တစ္ခ်ဳိ႕ေသာ အခ်က္ေတြကလည္း သူ႕အျမင္ သူ႔အေတြ႕အၾကံဳေတြကို အေျခခံပါတယ္။

ဆရာ ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္) ေရးဖူးတဲ့ "တယ္ ... တဲ့" ဆရာ မဟုတ္သူေပါ့။ (တယ္ .... တဲ့ ဆရာ ဆိုတာက စာအုပ္ထဲက အေၾကာင္းအရာ ဖတ္ျပၿပီး အဲဒီလိုျဖစ္တယ္ တဲ့ ဆိုၿပီး စာအုပ္ကို သင္တယ္ ... စာတြ႔ပဲ ငါေတြ႔ မပါဘူး ဆိုတာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါ။)

 

Gender discrimination လုပ္လိုတာ မဟုတ္ေပမယ့္ ... ဒီလို ႐ႈေထာင့္စံုက ဆက္စပ္ ေျပာဆိုႏိုင္စြမ္းမွာေတာ့ တခၤႏုပၸတၱိဥာက္ အသံုးခ်ႏိုင္စြမ္းမွာကေတာ့ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အမ်ဳိးသားမ်ားက အမ်ဳိးသမီးမ်ားထက္ ပိုပါတယ္။

 

ျပသနာတစ္ရပ္ရဲ့ အေျဖကို ႐ႈေထာင့္စံုက ခ်ဥ္းကပ္ ရွာေဖြတင္ျပပံု ... လက္ေတြ႔ဥပမာ ေပးၾကပံု ... လက္ေတြေလာကနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၾကပံု ... စတာ စတာေတြမွာ အမ်ဳိးသားဆရာမ်ားက သူတို႔ရဲ့ သဘာဝအရ ပိုပါမယ္။

 

အမ်ဳိးသား ဆရာတိုင္း ဒီလိုျဖစ္တယ္ ... အမ်ဳိးသမီး ဆရာမမ်ား ဒီလို မသင္ၾကရယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာ မဟုတ္ပါ ... ေယဘုယ် အမ်ားစုကို ေျပာတာပါ။

ဒီအတြက္ေၾကာင့္ လက္ရွိေအာင္ျမင္ေနၾကတဲ့... အလယ္တန္း အထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ က်ဴရွင္ဆရာ အမ်ားစုက အမ်ဳိးသားဆရာမ်ား ျဖစ္ေနရျခင္း အခ်က္တစ္ခ်က္ပါ။

 

အမ်ဳိးသားဆိုတာ အိမ္ေထာင္တစ္ခုရဲ့ ဦးစီးေရွ႕ေဆာင္ပါ။ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ တာဝန္ယူရသူပါ။

 

ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ဝါသနာ ေစတနာ အနစ္နာ က႐ုဏာ ဆိုတဲ့ နာသံုးနာ ဏာတစ္ဏာအျပင္ လူသားျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးလွတဲ့ ခါနာ (ဟင္ဒီစကား - ထမင္း) ကလည္း အေရးပါတယ္ေလ။ တပည့္မရွားတာကေတာ့ အလြန္ေကာင္းေပါ့။ ပီတိကိုစား (စိတ္ဓာတ္ေရးရာ) အားရွိေပမယ့္ တျပားမရွိလို႔ မိသားစု ခါးခ်ည့္ဖို႔ဆိုတာကလည္း မျဖစ္ေလေတာ့ ... ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ မိသားစုကို ဦးေဆာင္ရာမွာ အခက္အခဲ အမ်ားႀကီး ၾကံဳၾကရႏိုင္ေတာ့ ... အူမေတာင့္ သီလေစာင့္ႏိုင္ေရးအတြက္ ဝါသနာ ပါေသာ္လည္း အျခားအလုပ္ လုပ္ေနၾကရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာ မဟုတ္ေတာ့ေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ... ေက်ာင္းဆရာမလုပ္ေသာ ဆရာေကာင္းျဖစ္ႏိုင္သူမ်ား ဆံုး႐ႈံးရလွပါတယ္။

 

အထက္ပါအခ်က္ရယ္ ... ကြ်န္ေတာ္ မစဥ္းစားမိတဲ့ အျခားေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားရယ္ေၾကာင့္ ရွိ ကာလ ျမန္မာ့ ေက်ာင္းေတြမွာ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းဆရာဆိုတာ ရွာမွရွား ျဖစ္ေနပါတယ္။

 

ျမန္မာ့ပညာေရး နိမ့္ေနတယ္ ေျပာၾကတယ္ .... အမ်ဳိးသားဆရာမ်ား ရွားပါးလြန္းျခင္းဆိုတဲ့ အခ်က္ကေရာ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ဘက္စံု ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္ ေႏွာင့္ေႏွးစရာ အခ်က္တစ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေနေလသလား။

 

ေတြးမိတာပါ ... ဘယ္ေလာက္ရာခိုင္ႏႈန္းထိ သက္ေရာက္မႈရွိမရွိေတာ့ စနစ္တက် သုေတသနျပဳေလ့လာသင့္တယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

Views: 1545

Reply to This

Replies to This Discussion

80

၁။ ဆရာနည္းတာ အမွားတစ္ခု အမွန္ပါ

၂။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးမေကာင္းေတာ့ ေက်ာင္းေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတာ မပံ့ပိုးနိုင္တာ အမွားတစ္ခု

၃။ ဘာသာရပ္ကိုတစ္ဘက္ကမ္းခပ္ မတတ္သူမ်ား က အမွားတစ္ခု

၄။ နားလည္စြဲျမဲရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို မိခင္ဘာသာႏွင့္ မသင္တာအမွားတစ္ခု(အေျခခံပညာအဆင့္)

၅၊ ဦးေဆာင္သူ ပညာေရးသမားမ်ားမဟုတ္ျခင္းက အမွားတစ္ခု (ဆရာေပမဲ့ ဆရာအတတ္ပညာရွိမွ)

ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ေျပာတာပါ

ညီေလးအျမင္က စာေရးသူအျမင္ထက္ ေကာင္းပါတယ္။ လက္ေတြ႔ဆန္တယ္။ ရိုးရွင္းတယ္။ မွန္ပါတယ္။

Thanks a lot

​ေရးထားတာ သ​ေဘာက်ပါတယ္​။ဆရာ​ေက်ာ္​မိုး​ေအာင္​:):)

advocate 1000 times

I like your article.
Earnings is the one of the most important
features in the development of a family as
well as a country.

အလယ္တန္းဘ၀ က ဆရာေတြကို သတိရတယ္။ အခုေတာ့ တစ္ေယာက္က ေလာက ႀကီးမွာေတာင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ (၇)တန္းက တစ္ႏွစ္လံုး စာစီ စာကံုး တစ္ပုဒ္ပဲသင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ထပ္စာစီစာကံုးေတြ အမ်ားႀကီး ေရးတတ္ေအာင္ စကားေျပာနဲ့ ရွင္းျပရင္း သင္ၾကားေပးတယ္ဆိုတာ အတန္းႀကီးမွ သိရတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္

အထူး သျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းကဆိုရင္ ဆရာ အခ်ိန္ဆို သိပ္ေပ်ာ္ပါတယ္ ဆရာေဆာင္းပါးထဲ ပါသလို ဆရာ မ်ားက စာသင္ ရင္ သူ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ဗဟုသုတနဲ႕ ေပါင္းစပ္သင္ၾကားတတ္ေလၾကေတာ့ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္း အလြန္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလို႔ပါ ဆရာမေတြသင္တာ မေကာင္းဘူး ေျပာခ်င္တာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ စာသင္ရင္ စကားကို သိပ္ ခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ ထြင္ထြင္ မေျပာၾကပါဘူး အဲတာကလည္း အရြယ္ေရာက္လာတ့ဲ ေက်ာင္းသား ေဟာ့ေဟာ့ ရမ္းရမ္းေတြေရွ႕ အိေျဒနဲ႕ အဟန္႕အတားျဖစ္ေစခ်င္တ့ဲ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္
thank

Thanks

RSS

Featured Discussions

© 2020   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service