အလုပ္ရွင္နဲ႔ဝန္ထမ္းဆိုတာ

အလုပ္ရွင္နဲ႔ ဝန္ထမ္းဆိုတာ "ကိုင္း ကြ်န္းမွီ၊ ကြ်န္းကိုင္းမွီ"ဆိုတာကို တခ်ိဳ႕ အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ နားလည္သေဘာ ေပါက္ထားဖို႔လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ပိုက္ဆံရွိ ရင္ဝန္ထမ္းဆိုတာ အခ်ိန္မေရြးခန္႔လို႔ ရတယ္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ိဳးကို ေတြးၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပိုက္ဆံရွိတိုင္း ဝန္ထမ္းေတြကို ထပ္ခန္႔ေကာင္းခန္႔လို႔ရႏိုင္ ေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကိုေတာ့ ပိုက္ဆံရွိတိုင္းခန္႔လို႔မရႏိုင္ဘူးဆိုတာကို ေတာ့ေမ့ေလ်ာ့ေနပံုရပါတယ္။


ဝန္ထမ္းေကာင္းနဲ႔ သာမန္ဝန္ထမ္း
    ဒီေနရာမွာဝန္ထမ္းေကာင္းနဲ႔သာမန္ဝန္ထမ္း ခြဲျခားၿပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။ သာမန္ဝန္ထမ္းဆိုတာ မလုပ္၊ မ႐ႈပ္၊ မျပဳတ္သေဘာေလာက္ပဲ အလုပ္လုပ္တာ ျဖစ္ၿပီး ဝန္ထမ္းေကာင္းဆိုတာကေတာ့ ကုမၸဏီအတြက္ ကိုယ့္စီးပြားေရးတစ္ခုလိုပဲ စဥ္းစားလုပ္ကိုင္ေပးတာကို ဆိုလိုတာပါ။ အလုပ္ခ်ိန္ျပင္ပမွာေတာင္ အလုပ္အ ေၾကာင္းစဥ္းစားၿပီး အႀကံÓဏ္ထုတ္၊ စဥ္းစားေပးတတ္တဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ိဳးေတြပါ။        "မလုပ္ခ်င္ရင္ ထြက္သြားၾက၊ အခ်ိန္ မေရြး ဝန္ထမ္းထပ္ေခၚလို႔ရတယ္"ဆိုတဲ့ အေျပာမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ႀကိဳးစား ခ်င္စိတ္၊ အားထုတ္ခ်င္စိတ္ေတြကို မသတ္လိုက္ပါနဲ႔။ ကိုယ့္ရဲ႕စကားတစ္ခြန္း ေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕လုပ္ငန္းစြမ္း ေဆာင္ရည္ေတြကို က်ဆင္းေစႏိုင္တယ္ဆို တာသတိျပဳပါ။ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္ ရဲ႕စကားတစ္ခြန္းက ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားျဖစ္ေစႏိုင္သလို၊ စိတ္ ဓာတ္က်စရာလည္းျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။


ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးဆိုတာ
    စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြလုပ္ေဆာင္ေနရတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြအေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြ ကို စိတ္ဓာတ္တက္ျြကေအာင္ ဘယ္လို Motivate လုပ္ႏိုင္မလဲဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မႈအရည္အေသြးကိုဆန္းစစ္ ၾကရမွာပါ။ ဒီအခ်က္ရဲ႕တန္ဖိုးကိုသိရွိနား လည္ၿပီး လိုက္နာေဆာင္ရြက္တဲ့အလုပ္ရွင္ မ်ိဳးရွိသလို၊ တခ်ိဳ႕အလုပ္ရွင္ေတြက်ေတာ့ လည္း ဒီအခ်က္ကိုတန္ဖိုးထားမႈအားနည္း ေနတုန္းပါပဲ။ 
Motivate လုပ္ႏိုင္တဲ့ေခါင္းေဆာင္လား
    ဒီေနရာမွာ ဝန္ထမ္းေတြကိုစိတ္ဓာတ္ ခြန္အားျဖစ္ေအာင္ Motivate လုပ္ႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္လက္ေအာက္မွာရွိတဲ့ဝန္ထမ္း နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ဝန္ထမ္းကို Motivate မလုပ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္လက္ေအာက္မွာရွိတဲ့ဝန္ထမ္း လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ပိုင္းမွာမတူညီၾကပါ ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈပိုင္းမွာ လည္းမတူညီၾကပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕တန္ဖိုးကို သိရွိနားလည္မႈပိုင္းမွာလည္း မတူညီၾကပါ ဘူး။ သင္က ဘယ္လိုေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးျဖစ္ပါသလဲ။


ပိုက္ဆံမကုန္တဲ့ ခ်ီးေျမႇာက္မႈဆိုတာ
    ဂုဏ္ျပဳခ်ီးေျမႇာက္မႈဆိုတာ ပိုက္ဆံ မကုန္ဘဲနဲ႔လည္း ရႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါက ေတာ့ကိုယ့္ဝန္ထမ္းရဲ႕ေအာင္ျမင္တဲ့လုပ္ရပ္ တိုင္းအတြက္ ခ်ီးက်ဴးစကားေျပာေပးတာ ပါပဲ။ ခ်ီးေျမႇာက္မႈဆိုတာနဲ႔ တခ်ိဳ႕ေတြက ပိုက္ဆံကုန္မွပဲခ်ီးေျမႇာက္မႈလုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ ေတြးထင္ၾကပါတယ္။ ပိုက္ဆံမကုန္တဲ့ခ်ီး ေျမႇာက္မႈဆိုတာ ေခါင္းေဆာင္အႀကီးအကဲ ရဲ႕ေကာင္းမြန္တဲ့ႏႈတ္ထြက္စကားပါပဲ။ ဒီစကားကိုေတာင္ တြန္႔တိုေနတတ္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလုပ္ငန္းခြင္ ကစြန္႔ခြာဖို႔စဥ္းစားသင့္ေနပါၿပီ။


ႏႈတ္ေၾကာင့္ေသ၊ လက္ေၾကာင့္ေၾကဆိုသလို မျဖစ္ေစလို
    "ႏႈတ္ေကာင္းရင္ ျပည္စိုး" ဆိုတဲ့စကား ရွိပါတယ္။ အႀကီးအကဲတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္စကားက သိပ္ကိုအေရးႀကီးပါ တယ္။ သူ႔ရဲ႕ႏႈတ္ထြက္စကားက ေကာင္း တာျဖစ္ေစႏိုင္သလို၊ အဆိုးဘက္ကိုလည္း ေရာက္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြက စကားေျပာဆိုရာမွာ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ "ႏႈတ္ေၾကာင့္ေသ၊ လက္ေၾကာင့္ေၾက" ဆိုသလိုမျဖစ္ရေအာင္ ဂ႐ုျပဳသင့္ပါတယ္။
    ဝန္ထမ္းေတြကိုအလုပ္လုပ္ခ်င္စိတ္၊ စိတ္အားတက္ျြကမႈရွိေစမယ့္စကားအစား အားႀကိဳးမာန္တက္လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္ေတြကို ပါေပ်ာက္ပ်က္သြားေစမယ့္စကားမ်ိဳး မေျပာမိေစဖို႔ ေရွာင္သင့္ပါတယ္။ ကယ္လီ ဖိုးနီးယားမွာ ဒီဇိုင္းပညာရပ္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ ေနတဲ့ ျမန္မာမိန္းကေလးတစ္ေယာက္က သူ႔ရဲ႕ Facebook မွာအလုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္ သက္ၿပီး စာတစ္ေၾကာင္းတင္ထားပါတယ္။
    အဲဒါကေတာ့ "သူေဌးတခ်ိဳ႕ရဲ႕စိတ္ထဲ မွာ ငါရွိလို႔ မင္းတို႔ေတြ ထမင္းမငတ္တာ လို႔ေတြးတာမ်ားတယ္။ အလုပ္သမား၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြမရွိရင္ ဆီမရွိတဲ့ကားလိုပဲ ဘယ္မွခရီးေရာက္မွာမဟုတ္ဘူးလို႔ ေတြးတာနည္းတယ္" ဆိုတဲ့စာေၾကာင္းေလးပါ။ သူကေတာ့အရွည္ႀကီးေရးထားပါတယ္။ ဒီစာသားကေလးကိုပဲ ဥပမာအေန နဲ႔တင္ျပခ်င္တာပါ။ သူတို႔ႏိုင္ငံက အလုပ္ရွင္တခ်ိဳ႕လည္း ကိုယ္ေတြႏိုင္ငံကအလုပ္ရွင္တခ်ိဳ႕နဲ႔ အေတြးအေခၚခ်င္းတူပါသလားဆိုတာကိုစဥ္းစားမိေစပါတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြအေပၚထားတဲ့ အလုပ္ရွင္ ေတြရဲ႕သေဘာထားမ်ိဳးကိုျမန္မာျပည္က ဝန္ထမ္းေတြတင္ခံစားရတာမဟုတ္ပါဘူး၊ အေမရိကားလိုတိုင္း ျပည္ႀကီးကဝန္ထမ္း တခ်ိဳ႕ေတြလည္း ဒီလိုႀကံဳေတြ႕ခံစားေနရ တယ္ဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ရင္ဖြင့္သံကသက္ေသပါပဲ။


တန္ဖိုးထားမႈဆိုတာ
    အလုပ္ရွင္ေတြအေနနဲ႔ ဝန္ထမ္းေတြ ရွိလို႔လုပ္ငန္းေတြၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္တယ္ဆိုတာကို လက္ခံသင့္သလို၊ ဝန္ထမ္းေတြအေနနဲ႔လည္း ကိုယ့္အလုပ္ရွင္ရဲ႕ေကာင္း မြန္တဲ့စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြနဲ႔၊ အေျမာ္အျမင္ႀကီး မားမႈေတြေၾကာင့္ လုပ္ငန္းေတြတိုးတက္ ေအာင္ျမင္ေနတယ္ဆိုတာကိုနားလည္လက္ ခံထားရပါမယ္။ ဒါက အျပန္အလွန္တန္ဖိုး ထားမႈပါပဲ။ အလုပ္ရွင္မရွိရင္ ဝန္ထမ္းဆို တာလည္းမရွိႏိုင္သလို၊ ဝန္ထမ္းမရွိရင္ အလုပ္ရွင္ဆိုတာလည္း မရွိႏိုင္ပါဘူး။
    အခုေခတ္မွာ ပိုက္ဆံရွိတိုင္းဝန္ထမ္း ထပ္ခန္႔လို႔ရေပမဲ့ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြရရွိ ဖို႔ကေတာ့ အခြင့္အလမ္းနည္းသြားပါၿပီ။ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကို တန္ဖိုးထားမႈအား နည္းေနမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ဝန္ထမ္း ေကာင္းေတြ ဆံုး႐ံႈးရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာအလုပ္ရွင္နဲ႔ဝန္ထမ္းအျပန္အလွန္ တန္ဖိုးထားမႈဆိုတာအေရးႀကီးလာပါတယ္။ 
    ဒီလူကေတာ့အလုပ္မွာအားကိုးရ တယ္၊ မ်က္ႏွာလႊဲလို႔ရတယ္ဆိုၿပီး ထိုက္သင့္တဲ့လစာခံစားခြင့္မ်ိဳး မေပးထားႏိုင္ရင္လည္း တစ္ေန႔မဟုတ္တစ္ေန႔ေတာ့ ဒီအလုပ္ကိုစြန္႔ခြာသြားမွာအေသအခ်ာပါပဲ။  ဝန္ထမ္းေတြဘက္ကလည္း ကိုယ့္ရဲ႕အလုပ္ ရွင္က ဝန္ထမ္းေတြအေပၚေကာင္းသ ေလာက္၊ ေစတနာထားသေလာက္ ကိုယ့္ ဘက္ကလည္းအလုပ္အေပၚမွာ ေစတနာ ထားၿပီးလုပ္ေပးၾကဖို႔လိုပါတယ္။ အလုပ္ ရွင္ေကာင္း၊ ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြကိုအျပန္ အလွန္တန္ဖိုးထားၾကမွသာ ဟန္ခ်က္ညီ တဲ့အလုပ္ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုျဖစ္လာႏိုင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။
    
    အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရရင္ အလုပ္ရွင္နဲ႔ဝန္ ထမ္းဆိုတာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦးမွီတည္ေနရ တာမ်ိဳးပါ။ အလုပ္ရွင္ခ်ည္းပဲလည္းမရပ္ တည္ႏိုင္သလို၊ ဝန္ထမ္းေတြခ်ည္းပဲလည္း မရပ္တည္ႏိုင္ပါဘူး။ တစ္ဦးေကာင္း၊ တစ္ေယာက္ေကာင္းနဲ႔ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ေအာင္မတည္ေဆာက္ႏိုင္ပါဘူး။ အားလံုးေပါင္းစုမွသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္လည္ပတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ "I"လို႔သံုးမယ့္အစား "We"လို႔ ေျပာဆိုသံုးႏႈန္းဖို႔ အလုပ္ရွင္မွာေရာ၊ ဝန္ထမ္းမွာေရာ တာဝန္ရွိေၾကာင္းပါ။ 

ေက်ာ့ေကခုိင္

Views: 130

Reply to This

Replies to This Discussion

မွန္ပါတယ္ဗ်ာ လက္ရွိအျပင္မွာလည္း အဲ့ဒီလိုမ်ိဳး အလုပ္ရွင္ေတြလည္း ျမင္ဖူး ၾကံဳဖူးပါတယ္
အလုပ္ရွင္နဲ႔ ရင္းႏွီးက်ၽြမ္းဝင္ေသာ လူေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္မႈေၾကာင့္လည္း ဝန္ထမ္းေကာင္းေတြ ဆံုးရံႈးနစ္နာခဲ့ရတာေတြကိုလည္း တစ္ခ်ိဳ႕အလုပ္ရွင္ေတြ သိမသြားဘူး
:)

ဟုတ္ကဲ့။ အခုလုိစိတ္၀င္တစား ဖတ္ရႈေ၀ဖန္ေပးတာ ေက်းဇူးပါ။ :)

RSS

Featured Discussions

© 2017   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service