မႏၲေလးကိုခ်စ္တဲ ့ စိတ္ … ကိုယ ့္လူမ်ိဳးကိုခ်စ္တဲ ့စိတ္ - လူထုစိန္၀င္း

Vol.3, No.36,Sep 15,2010  Popular News Journal  Articles  မွ

ဆရာလူထု စိန္၀င္း ေရးတဲ ့ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္ခဲ ့ျပီးအေတြးပြားခဲ ့ရတာမို ့

သူငယ္ခ်င္းတို ့ လည္းသိသင္ ့တယ္ ထင္လို ့

မူရင္းအတိုင္း  ကူးေ၇းျပီးေတာ့ ေ၀မွ်လို္က္ပါတယ္…………

                                                                                                                              Thet Hnin Wai

 

http://www.myanmars.net/myanmar-photo/panorama-mandalay-big.htm

မႏၲေလးကိုခ်စ္တဲ ့ စိတ္ … ကိုယ ့္လူမ်ိဳးကိုခ်စ္တဲ ့စိတ္ -   လူထုစိန္၀င္း

သိပ္မၾကာခင္ကဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္ကသတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အတြက္ရက္ေပါင္းမ်ားစြာစိတ္ထဲမွာေဖ်ာက္လို႔မရေအာင္ စြဲထင္ေနတယ္။စိတ္လက္မၾကည္မသာလည္း ျဖစ္ရတယ္။

 

ပြဲသဘင္ေပါတဲ့ၿမိဳ႕

မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာဒီႏွစ္အၿငိမ့္အဖြဲ႔ ႏွစ္ဖြဲ႕သာရွိေတာ့တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းပါ။ မယံုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကိုအံ့ၾသမိတယ္။  ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလားလို႔ အထပ္ထပ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။  မႏၲေလးကလူေတြကိုကုိယ္တိုင္ေမးၾကည့္ေတာ့မွ ဟုတ္တယ္ဆိုတာမယံုခ်င္ဘဲယံုလိုက္ရတယ္။ ေရွးက မႏၲေလးဆိုတာ ျမန္မာျပည္ကဘယ္ၿမိဳ႕နဲ႔မွမတူေအာင္ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ ေပါမ်ားတဲ့ၿမိဳ႕ျဖစ္တယ္။ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲျပတ္တယ္မရွိဘူး။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလို႔ညဘက္အသြားအလာလုပ္ရင္ အၿငိမ့္စင္ေတြဇာတ္စင္ေတြနဲ႔ ပိတ္မေနတဲ့လမ္းကိုအေတာ္ရွာၿပီးသြားရတယ္။ မႏၲေလး က ရပ္ကြက္တိုင္းမွာဘုရားတစ္ဆူအနည္းဆံုးရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ဆို ႏွစ္ဆူရွိတယ္။ ဘုရားပြဲ၊ ကထိန္ပြဲ၊ဘာပြဲျဖစ္ျဖစ္ အၿငိမ့္ တစ္ခုနဲ႔ ဇာတ္တစ္ခုပါၿမဲပဲ။ ၿပီးေတာ့ ၂ရက္ က်င္းပၿမဲျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕ခ်မ္းသာတဲ့ရပ္ကြက္ဆိုရင္ အၿငိမ့္ႏွစ္ခုေလာက္ထိထည့္ေလ့ရွိတယ္။

 

သဘင္တကၠသိုလ္ 

ပြဲေတြမ်ားေတာ့ အၿငိမ့္ေတြ ဇာတ္ေတြလည္းမ်ားတယ္။ အၿငိမ့္ အဖြဲ႕ေပါင္းႏွစ္စဥ္ေလးငါးေျခာက္ဆယ္ ရွိတယ္။ ႐ံုနဲ႔ကတဲ့ ဇာတ္ႀကီးနဲ႔ ၾကည့္ခ်င္  ပြဲကတဲ့ဇာတ္ကေလးေတြလည္းအေတာ္မ်ားတယ္။ ရဟန္း၊ သံဃာမ်ား  စာဝါလိုက္ၾကရာမွာ မႏၲေလးမွာလာၿပီးစာမသင္ဖူးေသးရင္ စာတတ္ၿပီလို႔ မယူဆၾကဘူး။ အဲဒီလိုပဲ သဘင္သည္မ်ားလည္းမႏၲေလးလာၿပီးပညာမဆည္းပူးရေသးရင္ ပညာစံုၿပီ၊ သဘင္သည္ လားေျမာက္ၿပီလို႔ မယူဆဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သဘင္ေလာကမွာ မႏၲေလးကိုသဘင္တကၠသိုလ္လို႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ဒါေတြအျပင္ တျခားထူးျခားခ်က္ေတြလည္းရွိေသးတယ္။ ဥပမာဘုရားဆင္းတုေတာ္ ေတြထုလုပ္တဲ့ေက်ာက္ဆစ္ လုပ္ငန္း၊ ေၾကးသြန္းလုပ္ငန္းနဲ႔ နိဗၺာန္ကုန္ လို႔ေခၚတဲ့ ဘုရားထီးေတာ္၊ စိန္ဖူးေတာ္၊ ပလႅင္ေတာ္၊ မွန္စီေရႊခ်လုပ္ငန္း    စတဲ့ လုပ္ငန္းေတြအႀကီးအက်ယ္ လုပ္တာဆိုလို႔လည္း မႏၲေလးတစ္ၿမိဳ႕ပဲရွိတယ္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာေတာင္ ဘုရားႀကီးအေရွ႕မုခ္နဲ႔ အေနာက္မုခ္ ေက်ာက္ဆစ္တန္းတို႕မွာပဲလုပ္ၾကတယ္။

 

အႏုပညာၿမိဳ႔ေတာ္ 

ဘုရားေရႊခ်တဲ့ ေရႊဆိုင္းလုပ္ငန္းဆိုရင္လည္းျမန္မာျပည ္ ဘယ္အရပ္ ဘယ္ေဒသမွာမွမရွိဘူး။ မႏၲေလးက မ်က္ပါးရပ္တစ္ခုတည္းမွာပဲလုပ္တယ္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ကဘုရားပုထိုးေစတီမ်ားေရႊခ်ဖို႔ မႏၲေလးကပဲမွာယူၾကရတယ္။ ရွင္ ျပဳ၊ နားသေတြမွာဝတ္ဆင္ၾကတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းဝတ္စံု၊ ဦးေသွ်ာင္၊ မကိုဋ္၊ စလြယ္၊ ဟသၤာေျခနင္းနဲ႔ နားထြင္းသူဝတ္ဆင္ရတဲ့ ဒြါဒယာဘယက္နဲ႔ စည္းပံုစတဲ့ ေရႊခ်ည္ထိုးပစၥည္းမ်ားလည္း မႏၲေလးကေရႊခ်ည္ထိုးရပ္ တစ္ခုတည္းမွာပဲလုပ္တယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ ေရွးေခတ္အဆက္ဆက္ကပဲ မႏၲေလးကိုယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္ လို ့ေခၚဆိုခဲ့ၾကတယ္။

 

အလုပ္ကိုစြန့္တယ္ မႏၲေလးကိုမစြန့္ဘူး 

မင္းေနျပည္ေတာ္ အျဖစ္ကေန ဒုတိယၿမိဳ႕ေတာ္အဆင့္ ကိုေလွ်ာက်သြားေပမယ့္ မႏၲေလးသားေတြက ဝမ္းမနည္းဘူး။  ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာၿမိဳ႕ေတာ္အျဖစ္ရွိေနရတာကိုပိုၿပီးဂုဏ္ယူၾကတယ္။  ပိုၿပီးျမတ္ႏိုးၾကတယ္။ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ ရာထူးတက္ၿပီးရန္ကုန္ ကိုေျပာင္းရတယ္ဆိုရင္ ရာထူးကိုမယူဘဲ မႏၲေလးမွာပဲတြယ္ကပ္ၿပီးေနၾကတယ္။ ျငင္းမရဘူးဆိုမွ မႏၲေလးကခြာတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနာက္ခံေတာင့္တင္းသူမ်ားဆိုရင္ အလုပ္ ကိုစြန္႔လိုက္တယ္။ မႏၲေလးကိုမစြန္႔ဘူး။ မႏၲေလးသားေတြ မႏၲေလးခ်စ္တာကို ရန္ကုန္က လူေတြက နားမလည္ႏိုင္ၾကဘူး။ အျမင္က်ဥ္းတယ္။ေဒသစြဲႀကီးတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။

 

အျမင္က်ဥ္းတာမဟုတ္ဘူး 

အမွန္ေတာ့ ေဒသစြဲႀကီးတာမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြကိုခ်စ္တာ၊ တြယ္တာျမတ္ႏိုးတာျဖစ္တယ္။ အျမင္က်ဥ္းၿပီး ငါၿမိဳ႕မွငါ့ၿမိဳ႕၊ ငါ့လူမ်ိဳးမွ ငါ့လူမ်ိိဳးဆိုတဲ့ သေဘာမရွိဘူး။ မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီး မႏၲေလးၿမိဳ႕ကိုစတည္ကတည္းကအေလာင္းမင္းတရားလက္ထက္မွာဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္လာျခင္းခံခဲ့ရတဲ့ ယိုးဒယားလူမ်ိဳးလက္မႈပညာသည္ေတြနဲ႔ သဘင္ပညာရွင္ေတြကိုရပ္ကြက္တည္ေပးၿပီးစုေဝးေနထိုင္ေစခဲ့တဲ့ အတြက္ ျမန္မာေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ ေနခဲ့ၾကတယ္။ ပသီမ်ိဳး ႏြယ္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ လည္း ရပ္ကြက္ေတြ တည္ ေပးၿပီးဗလီေက်ာင္းႀကီးေတြ တခမ္းတနားေဆာက္လုပ္ေနထိုင္ ေစခဲ့တယ္။ အေမရိကန္သာသနာ ျပဳဆရာေဒါက္တာမတ္ႀကီးကိုလည္းသာသနာျပဳခြင့္ေပး႐ံုမကစာသင္ေက်ာင္းပါေဆာက္ေပးၿပီးစာသင္ေစခဲ့တယ္။ အဲဒီေက်ာင္းမွာသားေတာ္ေတြကိုအပ္ႏွံပညာသင္ ၾကားေစခဲ့တယ္။

 

ေဆြလိုမ်ိဳးလိုေနၾက 

မႏၲေလးမွာရတနာပံုေနျပည္ေတာ္သတင္းစာထုတ္ေဝေတာ့လည္းတ႐ုတ္လူမ်ိဳးဦးအဟီးကိုအယ္ဒီတာခန္႔ၿပီးဘုိးဝဇီရနဲ႔ အတူလုပ္ကိုင္ေစခဲ့တယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာေရွးေဟာင္းအစဥ္အဆက္ ကတည္းကဘာသာျခားေတြ၊ လူမ်ိဳးျခားေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီးရင္းရင္းႏွီးႏွီးေနခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဇာတ္ခြဲတာေ တြ ခြဲျခားဆက္ဆံတာေတြ မရွိဘူး။ အားလံုးကိုေဆြမ်ိဳးလိုေပါင္းသင္းတယ္။ သဘာဝကိုကခင္မင္တတ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕ကိုမဆိုေဖာ္ေဖာ္ေရြေရြ ဆက္ဆံတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာျခားလူမ်ိဳးျခားေတြကလည္းတံု႔ျပန္ၿပီးခင္ခင္မင္မင္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးလိုဆက္ဆံၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ခပ္ငယ္ငယ္အခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့ ဘာသာျခားလူမ်ိဳး ျခားရယ္လို႔ေတာင္ မထင္မွတ္ၾကေတာ့ဘူး။ အားလံုးေရာေရာေႏွာ ေႏွာနဲ႔ သူ႔အိမ္ကိုယ္ဝင္စား၊ ကို္ယ့္အိမ္သူဝင္စား ျဖစ္ေနၾကၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အိမ္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္မွာေဘာလံုးကန္ဖက္ သူငယ္ခ်င္းနန္ဒူးတိုအိမ္ရွိတယ္။ သူကဟိႏၵဴလူမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ ညာဘက္ကေတာ့ တ႐ုတ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင ္ျဖစ္တယ္။ အေဖတစ္ခုသမီးတစ္ခုေနၾကတာမို႔ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကိုပဲေဆြမ်ိဳးလို မွတ္ယူထားၾကတယ္။

 

ဗမာေတြျဖစ္ကုန္ၾက

အိမ္ေနာက္ဘက္မွာေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းထြန္းၾကည္၊ ထြန္းလွ၊ ထြန္းေအးတို႔က်ေတာ့အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္ေတြ။ ဒါေပမဲ့ လဖုန္းေက်ာင္းမွာအတူေနၾကတာဆိုေတာ့ အၿမဲတမ္းလည္ပင္းဖက္ ေနခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။ တခ်ိဳ႕မ်ားဆိုတ႐ုတ္ရယ္၊ ကုလားရယ္လို႔ အေခၚသာရွိေတာ့တယ္။ တ႐ုတ္စကား၊ ကုလားစကားေတာင္ တတ္ၾကေတာ့တာမဟုတ္ဘူး၊ အားလံုးဗမာစကားေျပာၿပီးဗမာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။

 

ဒါေပမဲ့ အခုက်ေတာ့ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္ရပ္ကြက္ထဲေရာက္လာ ၾကသူေတြကဗမာစကားတစ္လံုးမွ မတတ္ၾကေလေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔မွ အေပါင္းအသင္းမလုပ္ဘူး။ အုတ္တံတိုင္းအျမင့္ႀကီးေတြ ကာရံၿပီးသူတို႔ဟာသူတို႔သီးျခားေန ၾကတယ္။ လမ္းမွာေတြ႔လို႔ ကို္ယ္ကဗမာ့ထံုးစံအတိုင္း ၿပံဳးျပရင္လည္းမ်က္ႏွာထားတင္းတင္းနဲ႔ မတူသလိုမတန္သလို ၾကည့္ၿပီးမ်က္ႏွာလႊဲသြားၾကတယ္။ သူတိို႔ကလာမေရာသလိုသူတို႔ကိုလာေရာတာလည္းမႀကိဳက္ဘူး။

 

သူတို႔လူမ်ားစု

ဘယ္သူနဲ႔မွမေရာဘဲခပ္တင္းတင္းေနႏိုင္မွာေပါ့။ သူတို႔လိုလူမ်ိဳးေတြ က ေနရာတိုင္းရပ္ကြက္တိုင္းမွာ လက္ၫိႈးထိုးမလြဲရွိေနၾကတာကိုး။တခ်ဳိ႕ရပ္ကြက္ေတြဆိုသူတို႔ေတာင္ လူမ်ားစု ျဖစ္ေနေသးတယ္။ မူလကေသာင္းဂဏန္းေလာက္သာတန္ဖိုးရွိတဲ့အိမ္ေတြ ေျမေတြကိုသူတို႔ကသိန္းရာခ်ီေပးၿပီးဝယ္ၾကေလေတာ့ ရြာခံၿမိဳ႕ခံေတြကေရာင္းၿပီး ၿမိဳ႕သစ္ေတြဘက္ ေျပာင္းကုန္ၾကတယ္။ေနာက္ေတာ့ ရာဂဏန္းကေထာင္ဂဏန္း၊ အခုဆိုေသာင္းဂဏန္းအထိေတာင္ေပးၿပီးဝယ္ၾကေတာ့ ဗမာေတြကမေရာင္းဘဲမေနႏိုင္ၾကေတာ့ဘူးေလ။

 

ဘုရားေတြ က်ီးနဲ့ဖုတ္ဖုတ္

ပိုက္ဆံေတြ ဘယ္လိုရလို႕ ဘယ္ေလာက္ထိမ်ားေပါေနသလဲမသိေတာ့ဘူး။ ဒီလူေတြကအခုဆိုမႏၲေလးကေနၿပီးထားဝယ္တို႔ ေက်ာက္ျဖဴတို႔အထိပါ သြားၿပီးဝယ္ေနၾကတယ္တဲ့။ဗမာစကားသာတစ္လံုးမွ မတတ္တာသူတို႔ကစီးပြားေရးေတာ့ အကြက္သိပ္ျမင္တယ္။တျဖည္းျဖည္းခ်င္းနယ္ပယ္ ခ်ဲ႕ထြင္ေနလိုက္ၾကတာဘယ္သူမွ လိုက္မမီႏို္င္ေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕တြင္းအခ်က္အခ်ာေနရာေတြမွာသူတို႔ကလူမ်ားစုလိုျဖစ္လာေတာ့ အစဥ္အလာမပ်က္က်င္းပတဲ့ ရပ္ကြက္ဘုရားပြဲေတြ၊ ကထိန္ပြဲေတြလည္း မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဘုရားဒကာေတြက အေဝး ကို ေရာက္ကုန္ၾကၿပီဆိုေတာ့ ဘုရားေတြဆိုတာလည္းက်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္ျဖစ္ေနၾကေတာ့တယ္။ ဘုရားပြဲေတြ မက်င္းပႏိုင္ေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ အၿငိမ့္ေတြဇာတ္ေတြလည္းဘယ္ကရေတာ့မွာလဲ။ အစကေတာ့ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲတင္းခံေသးတယ္။ ၾကာေတာ့ဘာသားနဲ႔ထုထားလို႔ ခံႏိုင္ ေတာ့မွာလဲ။ အၿငိမ့္ေတြ ဇာတ္ေတြ က တျဖဳတ္ျဖဳတ္နဲ႔ျပဳတ္ကုန္ၾက ရပါေတာ့တယ္။

 

ဗမာစာပါ ေပ်ာက္မွာစိုး

ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေတြ ေပ်ာက္ဆံုးသြားရတာဟာဘာနဲ႔မွကိုမတူတဲ့ဆံုး႐ႈံးမႈျဖစ္တယ္။ယဥ္ေက်းမႈပေပ်ာက္ရင္ လူမ်ိဳးပါေပ်ာက္တယ္ဆိုတဲ့ ဆို႐ုိးစကားအတိုင္းအင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာေပ်ာက္ ၿပီးတဲ့ေနာက္ ထပ္ေပ်ာက္မွာကဗမာစကား ျဖစ္တယ္။ အခုေတာင္ ၿမိဳ႕ထဲက ဆိုင္းဘုတ္ေတြမွာ ဗမာစာနဲ႔ေရးတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ အေတြ႕ရ နည္းၿပီးအဂၤလိပ္စာနဲ႔ တ႐ုတ္စာဆိုင္းဘုတ္ေတြခ်ည္းေတြ႕ရေတာ့တယ္။ မူႀကိဳေက်ာင္းနဲ႔ ကေလးထိန္းေက်ာင္းေတြဆိုရင္လည္းတ႐ုတ္စာပါသင္ေပးမွ မိဘေတြကအပ္ခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မႏၲေလးသားမ်ားက မႏၲေလးကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကဖို႔ အခြင့္ရတိုင္းေျပာေနေရးေန ၾကရတာျဖစ္တယ္။ေဒသစြဲႀကီးလို႔ အျမင္က်ဥ္းလို႔ လံုးဝမဟုတ္ပါဘူး။       မႏၲေလးကို

ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္တာဟာ   ကိုယ့္လူမ်ိဳးနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္တာနဲ႔   အတူတူ ပဲ  ျဖစ္ပါတယ္။      

         

                                                                                                                             လူထုစိန္၀င္း

 

စာေလးဖတ္ျပီးခ်ိန္မွာသတိရတာကေတာ့  TV က လာေနက် သီခ်င္းေလးပါပဲ

ကခ်င္ ၊ ကယား ၊ကရင္ ၊ခ်င္း ၊ဗမာ ၊မြန္ ၊ ရခိုင္ ၊ရွမ္း စည္းစည္းလံုးလံုး ၇ွိပါေစ …………ေဟ ့  ေဟ့ ေဟ့ ေဟ့ …………………………………………………………….

ကခ်င္ ၊ ကယား ၊ကရင္ ၊ခ်င္း ၊ဗမာ ၊မြန္ ၊ ရခိုင္ ၊ရွမ္းစည္းစည္းလံုးလံုး ၇ွိပါေစ …………ေဟ ့  ေဟ့ ေဟ့ ေဟ့ ……………………………………………………………..

 ကခ်င္ ၊ ကယား ၊ကရင္ ၊ခ်င္း ၊ဗမာ ၊မြန္ ၊ ရခိုင္ ၊ရွမ္းစည္းစည္းလံုးလံုး ၇ွိပါေစ …………ေဟ ့  ေဟ့ ေဟ့ ေဟ့ ……………………………………………………………..

 

တကယ္ေတာ ့ က်ြန္မ ကိုယ္တိုင္ကလည္း  မိသားစုအားလံုး အေၾကာင္းအမ်ိဳးမိ်ဳးေၾကာင့္ မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္ ကို ေျပာင္း လာၾကတာပါ ။ က်ြန္မတို ့ရဲ ့  မႏၲေလး ျမိဳ ့လယ္ေခါင္က အိမ္ကို သိန္းေထာင္ခ်ီေပး ၀ယ္လို္က္တာကလည္း  တရုတ္ ေတြပါပဲ ။ အခု ဆို၇င္မႏၲေလး ျမိဳ ့လယ္မွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူမ်ိဳးျခားေတြ ေနရာ ယူေနၾကတာပါ။ ျမန္မာဆိုတာ အနည္းစုပါပဲ ။ ဒီပို ့စ္တင္ရတာကလည္း လူမ်ိဳးေ၇းခြဲျခားဖို ့ မဟုတ္ဘဲ ျမန္ ့မာေနာက္ဆံုး မင္းေနျပည္ေတာ္မႏၲေလး ၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွုျမိဳ ့ေတာ္ မႏၲေလးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေ၇ွာက္ဖို ့လုိေနေၾကာင္း မီးေမာင္းထိုးျပခ်င္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ ျမန္မာျပည္က လူမ်ိဳးျခားေတြက အခ်င္းခ်င္း စညး္လံုးညီညြတ္ျပီး ၇ိုင္းပင္းကူညီၾကတာကို အတုယူျပီး ျမန္မာေတြလည္း စည္းလံုးညီညြတ္ၾကဖို ့ အခ်ိန္ေရာက္ေနပါျပီ။ ေဆာင္းပါးရွင္ လူထု စိန္၀င္းကို လည္း ေက်းဇူးတင္မိသလို ဖတ္ေပးတဲ ့ သူငယ္ခ်င္းအားလံုးကိုလည္း  ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္ ။

 

 

                                                                          

 

Views: 224

Attachments:

Reply to This

Featured Discussions

© 2019   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service