အသည္းနဲ႕ တည့္ေအာင္ေနပါ

ဒီေဆာင္းပါး စာရြက္ေလးကို  Shine Hope က မိတ္ေဆြ V.M ဦးသိန္းေအာင္ က လာေပးလို႔ သိရ ဖတ္ရတာပါ ၊ လူတိုင္း ဖတ္ဘူး သိဘူးေနေပမယ္ ့ ကိုယ္ကေတာ့ အခုမွေသေသခ်ာခ်ာ သိတာပါ ၊ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္းနဲ႔  ေအာ္ တကယ္သိထားသင့္တဲ့ က်န္းမာေရး ဗဟုသုတပါလား ၊ လူတိုင္းေတာ့ သိခ်င္မွ သိႀကလိမ့္မယ္ ၊ကိုယ္လိုလူမ်ိဳးလည္းရွိေပလိမ့္မယ္ေပါ့၊  ကိုယ္ေတာင္အခုမွ ဖတ္ဘူးတာေလ၊ Dr. ရဲနိုင္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးပါ ၊  ကိုယ္က မွ်ေ၀ခ်င္တဲ့ စိတ္ရွိတဲ့ အတြက္  မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္ ၊ ထံုးစံအတိုင္း ကိုယ္က ကဗ်ာ သမားဆိုေတာ့  ဒီက်န္းမာေရးဗဟုသုတကို  ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ပါစပ္လိုက္ပါတယ္ ၊ ေဆာင္းပါးေလးရဲ႕ ဗဟုသုတ ကိုဘဲ ဖတ္ဖတ္ ကဗ်ာေလးကိုဘဲ ဖတ္ဖတ္ ေစတနာကိုအရင္းခံထားတဲ့ blog ေလးပါ ။ အားေပးႀကည့္ပါေနာ္။

 

 

                   အသည္းနဲ႕ တည့္ေအာင္ေနပါ

အသည္း ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ ရဲ့ ဓာတ္ခြဲခန္း  သို႔မဟုတ္  ဓာတုေဗဒ စက္ရံုႀကီးတစ္ရံု ၿဖစ္ပါတယ္ ၊ ဇီ၀ယႏၱရားႀကီး  ပံုမွန္လည္ပတ္ဖို႔အတြက္  အစာအာဟာရကို ကုန္ႀကမ္းၿပဳၿပီး ၊ လိုအပ္တဲ့  ဇီ၀ပစၥည္းေတြ ထုတ္လုပ္ေပးပါတယ္ ၊ ၿပီးေတာ့  ခႏၶာကိုယ္ တြင္းကို ေရာက္လာတဲ့  အဆိပ္အေတာက္ ေတြ ( ဥပမာ -  အရက္  နဲ႔ ဓာတုပစၥည္း ေတြ ) ကိုလည္း ေခ်ဖ်က္ စြန္႔ထုတ္ေပးေနပါတယ္၊

       ဒီတာ၀န္ ကိုအသည္း ဟာ အၿခားအဂၤါေတြ နဲ႔စုေပါင္း ၿပီး ၂၄ နာရီ ထမ္းေဆာင္ ရာမွာ ဇီ၀နာရီ  ရဲ့ အခ်ိန္ဇယားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ ေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္၊ လူေတြဟာ  ဒီအခ်ိန္ဇယား နဲ႕ လိုက္ေလ်ာညီေထြ  ေနထိုင္ စားေသာက္ အိပ္စက္  တတ္ရင္  အသည္းလည္း  က်န္းမာ မယ္ ၊ လူလည္း အသက္ ရွည္ မယ္  လို႔ဆိုႀကပါတယ္ ၊ လူေတြရဲ့ အခ်ိန္ဇယား  နဲ႕ အသည္းရဲ႕ အခ်ိန္ဇယား  ဟာ အံမ၀င္ ခြင္မက် ၿဖစ္ ေနရင္ေတာ့ အသည္းလည္း ပ်က္စီးလြယ္ၿပီး ၊ လူလည္းက်န္းမာေရး ထိခိုက္ နုိင္ပါတယ္၊ ဒီေတာ့   ကိုယ့္ရဲ့ အသည္း နဲ႕  ကိုယ္နဲ႕ခ်ိန္ကိုက္ သဟဇာတ ၿဖစ္ေအာင္ဆင္ၿခင္တတ္ဖို႔  အသည္းရဲ႕ အခ်ိန္ဇယားကို ေဖာ္ၿပလိုက္ပါတယ္၊

 

(၁ )  ည ၉ နာရီ မွ ၁၁ နာရီ

                 ဒီအခ်ိန္ မွာ အသည္းဟာ  လင့္က်ိတ္  ( Lymph nodes ) က တစ္ဆင့္  ကိုယ္ခံ စြမ္းအား နဲ႕ အဆိပ္အေတာက္ေတြကို ေခ်ဖ်က္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ ၿဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ  လူရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ ဟာ အနားယူရမယ့္  အခ်ိန္ပါ ၊ ေတးဂီတ၊  တီဗီ ၊ ဗီဒီယုိ ႀကည့္ အပန္းေၿဖ ရမယ့္ အခ်ိန္မ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္၊ အလုပ္ေဇာကပ္တဲ့  ေယာက်္ားေတြ ၊ ေန႔ မွာစီးပြားေရး လုပ္ၿပီး ၊  ညက်မွ  အိမ္မႈ ကိစၥ ေတြ လုပ္ရတဲ့  အိမ္ရွင္မေတြ  ဒီအခ်ိန္အထိ အလုပ္လုပ္ေနတုန္း ဆိုရင္ေတာ့ ၊ အသည္းရဲ့ အခ်ိန္ဇယား နဲ႕ လြဲေခ်ာ္ ေနၿပီဆိုတာ  သတိထားသင့္ပါတယ္။

 

( ၂ )          ည  ၁၁ နာရီ မွ   သန္းေခါင္ေက်ာ္    ၁ နာရီ

                 အသည္းဟာ သည္းေၿခအိတ္ နဲ႕ အတူ အဆိပ္အေတာက္ ေတြ ဖယ္ရွားေနတဲ့အခ်ိန္ၿဖစ္ပါတယ္၊ ဒီအခ်ိန္ မွာ လူဟာလည္း  အိပ္စက္အနားယူ ရမယ့္ အခ်ိန္ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ဒီအခ်ိန္အထိ  မအိပ္ေသးဘဲ  ေဖ်ာ္ေၿဖ မႈေတြ နဲ႔ေပ်ာ္ပါးေနရင္ ၊ က်န္းမာေရးကို  ထိခိုက္ နုိင္ပါတယ္ ။

 

(၃ )           သန္းေခါင္ေက်ာ္   ၁ နာရီ မွ  ၃ နာရီ

                 အသည္း ထဲ မွာ အဆိပ္အေတာက္ ေတြ ေခ်ဖ်က္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ၿဖစ္ပါတယ္။ခႏၶာကိုယ္ ဟာလည္း  နွစ္နွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေမာက် ေနမယ့္အခ်ိန္လည္း ၿဖစ္ပါတယ္ ။

 

( ၄ )          နံနက္  ၃ နာရီ မွ  ၅ နာရီ

                 အသည္း ဟာ အဆုတ္ မွတစ္ဆင့္   အဆိပ္အေတာက္  ေတြဖယ္ရွားေနတဲ့  အခ်ိန္ၿဖစ္ပါတယ္ ၊  ဒီအခ်ိန္မွာ    ေခ်ာင္းဆိုးႀကတာ ၊ သလိပ္နဲ႕ အတူ အဆိပ္အေတာက္ေတြ  စြန္႔ထုတ္ေနတာ မို႔ ေခ်ာင္းဆိုးေပ်ာက္ေဆး ေတြ မေသာက္သင့့္ဘူးလို႔ဆိုထားပါတယ္။

 

( ၅ )          နံနက္  ၅ နာရီ မွ           ၇ နာရီ

                 အသည္း ဟာ အူမႀကီး မွတစ္ဆင့္  အဆိပ္အေတာက္ ေတြကို စြန္႔ထုတ္ေနပါတယ္၊  ဒါေႀကာင့္ ဒီအခ်ိန္ မွာ အိမ္သာတက္ ၊ဆီး၀မ္းသြား တာ အက်င့္ၿဖစ္ေနဖို႔ လိုပါတယ္၊ ဒီအခ်ိန္မွာ  အိမ္သာမတက္ ၊ မစြန္႔ထုတ္ ၿဖစ္ေသးရင္  ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ စြန္႔ပစ္ပစၥည္း  ေတြ ( ၿမန္မာလို အပုပ္အစပ္ ေတြ  ကို သိမ္းဆည္း သိုေလွာင္ထားသလို ၿဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္ ၊)

 

( ၆ )          နံနက္ ၇ နာရီ မွ     ၉ နာရီ

                 အူသိမ္ထဲက  အစာအာဟာရ ေတြကိုအသည္းဟာ  စုပ္ယူေနတဲ့အခ်ိန္ ၿဖစ္ပါတယ္ ၊ ဒီအခ်ိန္ မွာ အူသိမ္ထဲ မွာ အစာအသစ္ ရွိေနရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေႀကာင့္ ဒီအခ်ိန္မွာ  နံနက္ခင္းစာ ( Breakfast   ) ကို စားထားၿပီး ၿဖစ္ေနသင့္ပါတယ္၊ မက်န္းမာတဲ့သူဆိုရင္ ၊  နံနက္  ၆ နာရီခြဲ ကတည္း က    စားထားရမယ္ လုိ႔ ဆိုပါတယ္၊ အိပ္ရာထ ေနာက္က်လို႔  ၉ နာရီေက်ာ္မွ နံနက္ခင္းစာ စားရင္လည္း မိမိအက်င့္နဲ႕  ဇီ၀နာရီ အခ်ိန္ဇယား လြဲေခ်ာ္ ေနၿပီလို႔ မွတ္ယူ ရပါမယ္၊

 

ဒီေတာ့  အသည္းကုိ ပ်က္စီးေစမယ့္ အမူအက်င့္ ေတြကို ေၿပာရမယ္ဆိုရင္ ၊

၁။    ညဥ့္နက္ မိုးခ်ဳပ္ တဲ့အထိ  အလုပ္လုပ္တာ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္ထိမအိပ္ေသးတဲ့ အက်င့္ဟာ မေကာင္းပါဘူး။

၂။    သန္းေခါင္ေက်ာ္ အခ်ိန္မွ  နံနက္  ၄ နာရီ အတြင္းဟာ ရုိးတြင္းၿခင္ဆီ ကေသြးအသစ္ ထုတ္လုပ္တဲ့ အခ်ိန္ မို႔ ဒီအခ်ိန္ထိ မအိပ္ေသးရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။

၃။    နံနက္ေစာေစာမထ ဘဲ အိပ္ရာထေနာက္က်လို႔ အိမ္သာလည္း ေစာေစာမတက္ၿဖစ္တာ၊  နံနက္ခင္း အစာကိုမစားၿဖစ္ႀကတာေတြကလည္း  က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္ပါတယ္။

၄။    အစားႀကဴးတာ ၊  အရက္ေဆးလိပ္ နဲ႕ မလိုဘဲ ၊ေဆး၀ါး နဲ႕ ဓာတု ပစၥည္း ေတြ ၊ ေရာင္ၿခယ္ ပစၥည္း အနံ႕အရ သာ ( ဥပမာ -  အခ်ိဳမႈန္႔  ပါတဲ့  အစားအစာ ေတြဟာ ၊ အသည္း ကိုတာ၀န္ပို  ၀န္ပိေစပါတယ္။)

၅။    မသန္႔တဲ့  ဆီနဲ႕  ေႀကာ္ခ်က္ထားတဲ့ ၊ အစားအစာ ေတြ ဟာ အသည္းနဲ႕ မတည့္ပါဘူး၊( သံလြင္ဆီ ဟာ အသည္းအတြက္  အသင့္ေတာ္ဆံုးလုိ႔ေၿပာႀကပါတယ္။)

ဟင္းသီး ဟင္းရြက္ေတြ ကို အစိမ္းသန္႔သန္႔စား      ေႀကာ္မယ္ဆိုရင္ ၊ အက်က္မလြန္ေစနဲ႕၊ ေႀကာ္ထားတဲ့  အသီးအရြက္ေတြကို  တစ္ခါတည္း နဲ႔ အၿပတ္စား၊ က်န္တာကိုသိမ္းၿပီး  ေနာက္တစ္ခါမွၿပန္စားတာ လည္း က်န္းမာေရးနဲ႕ မသင့္ေတာ္ဘူး လို႔မွတ္သားရပါတယ္၊ ကိုယ့္အသည္း နဲ႕  ကိုယ္တည့္ေအာင္ေနတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။                (Dr.Ye Naing )

 

ဒီေဆာင္းပါးေလးကိုဖတ္ၿပီး  ဒီကဗ်ာေလးကို ေရးလိုက္ပါတယ္ ၊ ကဗ်ာကေတာ့ ကိုယ့္ မူပိုင္ပါ ၊

 

                       အသည္းနဲ႕ တည့္ေအာင္ေနပါ ကဗ်ာ

မသန္႔ဆီနဲ႕ ေႀကာ္ခ်က္အစာ ၊                   အသည္းေလးနဲ႕ မတည့္ပါ၊

ေရာင္ၿခယ္ကာေလ အနံ႕ရွိ ၊                     အဲဒီအစာေတြ ေရွာင္ပါဘိ၊

၀န္မပိနဲ႕ အသည္းကို ၊                           အခ်ိဳမႈန္႔လည္း ေရွာင္ေစလို၊

အရက္ကိုေလေရွာင္ကာရွား၊                    ေဆးလိပ္ ေလးလည္းေ၀းေ၀းသြား၊

ဇီ၀ယႏၱရား ပံုမွန္လည္၊                           အသည္းေလးက အဆိပ္ပယ္၊

ခႏၶာကိုယ္ မယ္ အဆိပ္ရွိ၊                        အသည္းေလးကစြန္႔ထုတ္၏၊

ခႏၶာကိုယ္၏ ဓာတ္ခြဲခန္း၊                         အစာအာဟာရ ကအသည္းကုန္ႀကမ္း၊

ကုန္ႀကမ္းေတြကိုအသံုးၿပဳ  ၊                      ဇီ၀ပစၥည္း ထုတ္လုပ္မႈ ၊

ဓာတုပစၥည္း အဆိပ္အေတာက္၊                အသည္းအလုပ္က စြန္႔ ထုတ္ေဖ်ာက္ ၊

ကိုယ္တြင္းေရာက္တဲ့  ဓာတုအရက္ ၊           အသည္းအလုပ္က စြန္႔ ေခ် ဖ်က္၊

ဓာတုစက္ရံု  အလုပ္ခန္း၊                         အသည္းေလးက တာ၀န္ထမ္း၊

တာ၀န္ထမ္းေသာအသည္းသည္ ၊              ၂၄ နာရီ ေဆာင္ရြက္သည္၊

 ဇီ၀ နာရီ အခ်ိန္ဇယား ၊                          သိႀကပါသလား၊

အသည္းစကားေၿပာႀကားမေလ၊                အသည္းေလးနဲ႕ တည့္ေအာင္ေန၊

အပန္းေၿဖ ခ်ိန္ -အလုပ္နား၊                       အသည္းနဲ႕ ကိုက္တဲ့ အခ်ိန္ဇယား၊

အဆိပ္အေတာက္ မ်ားဖယ္ရွားေန ၊            လူက အိပ္ - နား ေန၊

မအိပ္မေန  -လူမနား၊                            အသည္းနဲ႕ လြဲတဲ့ အခ်ိန္ဇယား၊

ဆီး ၀မ္း သြားတဲ့အခ်ိန္ေတြ  ၊                   နံနက္ပိုင္းမွာၿပီးပါေစ၊

အိပ္ရာေတြ ထ  ေနာက္က်လွ ၊                 ဆီး-၀မ္း မထုတ္ၿဖစ္ ႀက၊

ေစာေစာစားရ အစားအစာ၊                      အခ်ိန္မီ မစားတဲ့အခါ ၊

အသည္းမွာသာ ၀န္ေတြပိ ၊                      က်န္းမာေရးကို ထိခိုက္၏၊

က်န္းမာအသိ ရွိႀကေစ၊                           အသည္းေလးနဲ႕ တည့္ေအာင္ေန၊

 အခ်ိန္ေတြ ကိုက္ညီသဟဇာတ၊                 အသည္းနဲ႕ ခႏၶာ အံ၀င္က် ၊

ဆင္ၿခင္ႀကဖို႔ သတိေပး၊                          အသည္းနဲ႕ တည့္ေအာင္ေနပါမေနွး။

                                                                                                         Diamond

 

 

 

Views: 1449

Reply to This

Replies to This Discussion

Thank you very much

Thank u so much

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္

Thanks in advance

THX!

Thank you for sharing ^ ^ ...

 

Very Good Article !!!!!

Thanks

Thanks

Nice , Good Post

Thanks U ^_^

Thank you.

RSS

Featured Discussions

© 2020   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service