ျမန္မာ့ပညာေရးႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ၏အခန္းက႑

စကားနပန္း အစီအစဥ္ကဲ့သို႔ “ပညာေရးမွာ ဘာသာရပ္ေတြကို
အဂၤလိပ္လိုသင္တာေကာင္းတယ္/ အဂၤလိပ္လိုမသင္တာေကာင္းတယ္”
လို႔ ဂ်ာနယ္စာမ်က္ႏွာ မ်ားမွ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္
သေဘာထားအျမင္ပါ၊ online ပရိတ္သတ္မ်ားလည္း comment မ်ားနဲ႔
ပါဝင္ေဆြးေႏြး ေပးၾကဖို႔ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။

ျမန္မာ့ပညာေရးႏွင့္ အဂၤလိပ္စာ၏အခန္းက႑

ယခု ေဆာင္းပါးကို Hot News ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၃)၊ အမွတ္(၁၁၆)၊ စာမ်က္ႏွာ ၃၈ တြင္ပါရွိေသာ ေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္(႐ူပေဗဒဌာန၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္) ၏ “အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ျမန္မာ့ပညာေရးအနာဂတ္ ဘယ္လို စခန္းသြားမလဲ” ေဆာင္းပါးကို ဖတ္႐ႈၿပီး ကတည္းက ေရးသားရန္ အစီအစဥ္ရွိေသာ္လည္း “ပညာေရးေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ား” ေဆာင္းပါးကို ေရးသားေနသလို ယခု တင္ျပမည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ပညာေရးေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ား ထဲမွ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ မူလေဆာင္းပါး မၿပီးျပတ္မီ ပညာပေဒသာဂ်ာနယ္ အတြဲ(၂)၊ အမွတ္(၁) တြင္ ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာ ျမတ္မိုး “ေျပာၾကည့္ခ်င္တယ္ (၉)” ေဆာင္းပါးကို ဖတ္႐ႈရေသာအခါ စာေရးသူသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ေလ့လာနည္းလမ္းညႊန္မ်ားကို နားလည္သေလာက္ ေဆာင္းပါးမ်ားေရးကာ မွ်ေဝေနသလို၊ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား သင္ၾကားသည့္ ဆရာ တစ္ေယာက္အျဖစ္လည္း အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းျပဳေနသူ ျဖစ္သည့္ အတြက္ ျမန္မာ့ပညာေရးတြင္ အဂၤလိပ္စာ၏အခန္းက႑ကို စာေရးသူ နားလည္သေလာက္ ေဆြးေႏြးလုိပါသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္ ဆရာ ျမတ္မိုးက “အဂၤလိပ္စာဟာ လူအမ်ားတတ္ထားသင့္တဲ့ ဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ပညာေရးအဆင့္မွာ ဘယ္လိုသင္ၾကားေပးသင့္သလဲဆိုတာကိုသာ စဥ္းစားရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္” စဖြင့္ထားၿပီး ယခင္က ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည့္ “အဂၤလိပ္စာကို မူလတန္းအဆင့္မွာ မသင္ရန္၊ သင္လိုလွ်င္ေတာင္ အထက္တန္းအဆင့္မွ သင္ရန္” အႀကံျပဳခ်က္ကိုလည္း ထပ္မံတင္ျပထားပါသည္။ ေဆာင္းပါးရွင္က မူလတန္းအဆင့္မွ စတင္ၿပီး တကၠသိုလ္ေရာက္ခ်ိန္အထိ သင္ယူခဲ့ရေသာ အဂၤလိပ္စာကို ေငြကုန္ၿပီး အက်ိဳးမရွိဟု ယူဆသည္ကို အေျခခံပညာအဆင့္ မွသည္ အဆင့္ျမင့္ပညာအဆင့္ အထိ တက္ေရာက္လာ ၾကေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ စာရင္းမ်ားကို ကိန္း ဂဏန္း အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ ေဝေဝဆာဆာ တင္ျပထားပါသည္။ ဆက္လက္ၿပီး ေဆာင္းပါးရွင္က “ျမန္မာျပည္မွာပဲ ေနၿပီး ျမန္မာျပည္မွာပဲ အလုပ္လုပ္မဲ့ ဒီကေလးေတြကို အဂၤလိပ္လိုသင္တာ အက်ိဳးထူးပါ႔မလားလို႔ ေျပာၾကည့္ခ်င္ပါတယ္” ဟု ေရးသားထားပါသည္ဒ
စာေရးသူ၏ အျမင္ကို စတင္ကာ တင္ျပပါမည္။ ျမန္မာျပည္ဟာ တစ္ႏိုင္ငံတည္း မည္သူႏွင့္မွ် မဆက္ဆံဘဲ တစ္သက္လံုး ေနသြားမည္လား? မၾကာမီကာလမ်ားတြင္ အသက္ဝင္လာေတာ့မည့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွလြတ္လပ္ေသာကုန္သြယ္မႈ (Asean Free Trade Area – AFTA /2013)၊ တရုတ္-အာဆီယံလြတ္လပ္ေသာကုန္သြယ္မႈ (Asean - China Free Trade Area – CAFTA/2015)၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွစီးပြားေရးအသိုက္အဝန္း (Asean Economic Community – AEC)၊ မ်ားႏွင့္ အတူ ႏိုင္ငံျခားတိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံမႈ (Foreign Direct Investment – FDI) အရ အာဆီယံေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ား၊ အာရွႏိုင္ငံမ်ား ႏွင့္ အေနာက္ဥေရာပႏိုင္ငံမ်ား အပါအဝင္ ကမၻာတစ္လႊား ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမႇပ္ႏွံရန္ ျပင္ဆင္ေနၾကပါသည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ႀကီးဦးသိန္းစိန္ကိုယ္တိုင္က ျပည္တြင္း သတင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ေတြ႕ဆံုစဥ္က The Voice Weekly မွ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေက်ာ္မင္းေဆြ၏ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေမးခြန္းတြင္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထည့္သြင္းေျပာၾကားခဲ့သည္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီလူငယ္ေတြ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ခုနကလုိ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြ ဒီကေန႔ ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စာကုိ ေတာ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာေတာ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဟုိုတုန္းကေတာ့ ခုနကလုိ သင္ၾကားတဲ့ ဆရာေတြဟာ ခုနကလုိ တခ်ိဳ႕လည္း တုိင္းရင္းသားေတြျဖစ္သလုိ တခ်ိဳ႕လည္း ခုနကလုိ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြပါေတာ့ ဒီဆယ္တန္းေလာက္ေရာက္၊ ဒီဆယ္တန္းေအာင္ေလာက္ဆုိရင္ပဲ အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ေတာ္ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေနၿပီ။ ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘြဲ႔ရတဲ့ကေလးေတြ အဂၤလိပ္စာ ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ မေျပာတတ္တာေတြဟာ အမ်ားႀကီးး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွိပါတယ္။”
“ေနာက္တစ္ခုကလည္း ဒီကေန႔ ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာနဲ႔ ဆက္ဆံေနတာ၊ အနည္းဆုံး ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အာဆီယံ (၁၀)ႏုိင္ငံ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံအပါအ၀င္ေပါ့၊ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဆက္ဆံေနရတယ္။ အဲေတာ့ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္ ေျပာၾကဆုိၾကတဲ့အခါမွာ Common Language က ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စကားနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးၾက ေျပာၾကျပဳၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ေဒသတြင္း မွာ ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္ေတာင္မွ အဂၤလိပ္စကား၊ ေနာက္ အဂၤလိပ္ဘာသာ မကြ်မ္းက်င္ မတတ္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႕ကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲရွိပါတယ္။”
ဆရာျမတ္မိုး၏ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အယူအဆမွာ လိုအပ္ေသာ အခ်ိန္မွသာ သင္ယူရန္ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္မ်ားကို ျမန္မာလိုသာသင္ယူေစလိုၿပီး၊ ထိုသို႔သင္ယူပါက သက္ဆိုင္ရာဘာသာရပ္မ်ားကို ေကာင္းစြာနားလည္ၿပီး လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ အသံုးခ်ႏိုင္မည္ ဟုဆိုပါသည္။ အစစအရာရာတြင္ ေနာက္က်ေနေသာ အခ်ိန္တြင္ အမ်ားက ေျခတစ္လွမ္းလွမ္းလွ်င္ သံုးလွမ္းခန္႕ လွမ္းႏိုင္မွ ေတာ္ကာၾကပါလိမ့္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လိုအပ္ေသာအခ်ိန္မွသာ သင္ယူမည္ဆိုလွ်င္ အခ်ိန္လင့္ သြားပါလိမ့္မည္။ သက္ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို ျမန္မာလိုသင္ယူလွ်င္ ေကာင္းစြာနားလည္ၿပီး အသံုးခ်ႏိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ေန႔စဥ္ႏွင့္ အမွ်ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနေသာ ကမၻာရြာႀကီးတြင္ အသစ္သစ္ေသာ ပညာရပ္မ်ားသည္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္သာ ေရးသားေဖာ္ျပၾကေသာေၾကင့္ ၎ အသစ္သစေသာ ဘာသာရပ္မ်ားကို မည္သို႔ဆက္လက္ေလ့လာၾကမည္နည္း? ကမၻာႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းဆက္ဆံလိုလွ်င္ ကမၻာသံုးဘာသာစကားကို ကၽြမ္းက်င္စြာ အသံုးျပဳႏိုင္ရန္ လိုပါသည္။ ျဖည့္စြက္ ေျပာလိုသည္မွာ ေမြးဖြားစဥ္ ကတည္းက ျမန္မာလိုေျပာ၊ ျမန္မာလိုေရးခဲ့ၾကေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးစစ္စစ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ တကၠသိုလ္တြင္ ျမန္မာစာအထူးျပဳ ျဖင့္ သင္ယူေသာအခါ အမ်ားစု ေကာင္းစြာနားလည္ၿပီး အသံုးခ်ႏိုင္ၾကပါသလား?
ယေန႔ပညာေရးေလာကတြင္ အဓိကေဆြးေႏြးၾကရမည္မွာ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားထက္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း(Curriculum)ႏွင့္ သင္ၾကားမႈနည္းပညာ(Teaching Methodology) မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္ဘာသာရပ္ပင္ျဖစ္ေစ သင္ၾကားမႈနည္းပညာ စနစ္မက်လွ်င္ သင္ယူသူသည္ ကၽြမ္းက်င္မႈ(Skill) ရရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ (သင္ယူသူကလည္း စနစ္တက် လိုက္နာ ေလ့က်င့္ရန္လိုပါသည္။) လက္ရွိေရးသားေနေသာ “ပညာေရးေျပာင္းလဲေရး အတြက္ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ား” ေဆာင္းပါးတြင္ အေျခခံအေဆာက္အဦ၊ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ သတ္မွတ္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို ထိထိေရာက္သင္ၾကား ႏိုင္မည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြး စသည့္ အခ်က္(၃)ခ်က္ကို အဓိက တင္ျပထားပါသည္။ မည္သည့္ဘာသာရပ္တြင္မဆို တကယ္ဆိုရင္ စနစ္ပဲလိုတယ္ဟု သာ ေျပာခ်င္ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ က်န္သည့္ဘာသာရပ္မ်ားထက္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား အေၾကာင္းကိုသာ အဓိက ေဆြးေႏြးတင္ျပ လုိပါသည္။ ဆရာ ေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္(႐ူပေဗဒဌာန၊ ဒဂံုတကၠသိုလ္) ကေတာ့ Hot News ဂ်ာနယ္တြင္ “ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္သား၊ ေက်ာင္းသူ အမ်ားစုသာမက ဆရာ၊ ဆရာမ အခ်ိဳ႕ပင္လွ်င္ အဂၤလိပ္စာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အားနည္းေနသည္ကို ျငင္းမရေအာင္ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါသည္။ တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူမ်ားသာမက အခ်ိဳ႕ေသာ ဘြဲ႕ရမ်ားပင္လွ်င္ အေရးတြင္လည္း လက္မရွိသူသကဲ့သို႔၊ အဖတ္တြင္လည္း မ်က္မျမင္တစ္ဦးပမာ၊ အေျပာတြင္လည္း ခံတြင္းမဲ့သို႔၊ နားေထာင္မႈတြင္လည္း နားပင္းသူတစ္ဦးပမာ ျဖစ္ေနေပသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေနရျခင္းမွာလည္း သင္ယူသူ၏ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေလာ၊ သင္ၾကားသူ၏ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေလာ၊ သင္ယူသူႏွင့္ သင္ၾကားသူၾကားမွ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ိုးမာတိကာ၊ သင္နည္းပို႔ခ်ခ်က္ ခ်ိဳ႕ယြင္းမႈေလာ၊ တစ္ခုခု မွားယြင္းေနသည္မွာေတာ့ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္ပါသည္။” The Voice ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၈)၊ အမွတ္(၄၉) စာမ်က္ႏွာ (၁၇) ပါ “ျမန္မာလူငယ္ေတြ ဘာေတြသာလဲ၊ ဘာေတြလိုလဲ” ေဆာင္းပါးတြင္ ဆရာခ်စ္ဦးကိုကို က “အဂၤလိပ္စာျဖင့္ ဘြဲ႕ရသည့္ ျမန္မာေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ အဂၤလိပ္လို မေျပာႏိုင္သည့္ ကိစၥမွာ မူလတန္းကတည္းက မွားယြင္းခဲ့ေသာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းေၾကာင့္ဟု ယိုးမယ္ဖြဲ႕လွ်င္ ခါးသီးသည့္ အမွန္တရားတစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။” ဟုေရးသားထားပါသည္။ သို႔ပါလွ်င္ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို (၁ဝ)ႏွစ္ေက်ာ္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ေသာ္လည္း မတတ္သည့္ အေၾကာင္းရင္းကိုသာ အေျဖရွာၾကရပါမည္။
အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသည္ သိပၸံပညာ တီထြင္ဖန္တီးမႈမ်ားေလာက္ေတာ့ မခက္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း၊ စက္ျပင္၊ ဝရိန္စသည့္ အသံုးခ် ဘာသာရပ္တစ္ခုကို ၃ ႏွစ္ခန္႔သင္ယူလွ်င္ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို (၁ဝ) ႏွစ္ေက်ာ္သင္ယူခဲ့ၿပီး မတတ္ေျမာက္သည္မွာ လြဲေနသည္ေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။ ဘာေတြလြဲေနသလဲ? နားလည္သေလာက္ တင္ျပပါမည္။ ဘာသာစကားကို သင္ယူလိုပါလွ်င္ စကားျဖင့္သာ သင္ယူရပါမည္။ ဘာသာစကား၏ အစမွာ နားေထာင္ျခင္း(Listening) သာျဖစ္ပါသည္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ အဂၤလန္တြင္ အဂၤလိပ္မိဘ ႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားေသာ အဂၤလိပ္ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ျမန္မာျပည္တြင္ ထားၾကည့္ပါ၊ ထိုကေလးငယ္ မည္သည့္ဘာသာစကားကို ေျပာတတ္ပါမည္နည္း? ထို႔အတူ ျမန္မာမိဘႏွစ္ပါးမွ ေမြးဖြားသည့္ ျမန္မာကေလးငယ္တစ္ဦး ငယ္စဥ္ကတည္းက အဂၤလန္ေရာက္သြားလွ်င္လည္း မည္သည့္ ဘာသာစကားကို ေျပာလိမ့္မည္နည္း? မိခင္ဘာသာစကား တတ္ေျမာက္လာပံုကို ဦးစြာေလ့လာၾကည့္ပါ၊ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္သည္ ေမြးဖြားခ်ိန္ကတည္းက ၁ ႏွစ္ခြဲမွ ၂ ႏွစ္ဝန္းက်င္ အထိ မိခင္၊ ဖခင္ႏွင့္ပတ္ဝန္းက်င္က ေျပာသည္ကို နားေထာင္ခဲ့ရပါသည္။ ထိုမွတဆင့္ မိခင္၊ ဖခင္မ်ားက ေျပာျပေသာ “ေဖေဖ၊ ေမေမ၊ မံမံ” စသည့္ စကားမ်ားကို မပီကလာ ပီကလာ ျဖင့္ အတုယူကာ ေျပာၾကရပါသည္။ စကားကို အေတာ္ လည္လည္ပတ္ပတ္ ေျပာတတ္သည့္ အသက္ ၅ ႏွစ္အရြယ္တြင္ ေက်ာင္းစတက္သည့္တိုင္ ေက်ာင္းကို ေရာက္သည္ႏွင့္ စတင္ကာ စာမေရးရေသးပါ၊ ကဗ်ာမ်ား၊ ကႀကီး၊ ခေခြး သင္ပုန္းႀကီး စသည္တို႔ကို ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက တိုင္ေပးသည္ကို လိုက္ဆိုရပါသည္။ ေနာက္မွသာ အေရးအသားကို ဆက္လက္သင္ယူရပါသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို သင္ယူလုိပါလွ်င္လည္း ထိုနည္းအတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား သင္ၾကားသည့္ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားက အဂၤလိပ္လိုသာ ေျပာကာ သင္ၾကားပို႔ခ် ရပါမည္။ အဂၤလိပ္ဘာစကားကို အဂၤလိပ္လိုသာ သင္ၾကား/ သင္ယူၾကရပါမည္။ ဤေနရာတြင္ စာေရးသူ၏ ေရးလက္စ “ပညာေရးေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အႀကံျပဳတင္ျပခ်က္မ်ား” ေဆာင္းပါး မွ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းႏွင့္ သတ္မွတ္ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို ထိထိေရာက္သင္ၾကား ႏိုင္မည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အရည္အေသြး ဟူသည့္ အခ်က္ ၂ ခ်က္ က အက်ံဳးဝင္လာျပန္ပါသည္။ အဂၤလိပ္ဘာသာစကားကို ေလ့လာရာတြင္ foreign language ႏွင့္ second language ဟု ၂-မ်ိဳး ရွိပါသည္။ foreign language ဆိုသည္မွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ ဖတ္တတ္ယုံအဆင့္ (Reading skill) ေလာက္သာ ဟု ယူဆႏိုင္ပါသည္။ second language ဟုဆိုလွ်င္ မိခင္ဘာသာစကား တတ္သေလာက္နီးနီး တတ္ေျမာက္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားကို second language အျဖစ္သာ ေလ့လာၾကရပါမည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ စာသင္ခန္းထဲတြင္ (၁ဝ)ႏွစ္ေက်ာ္ ေလ့လာခဲ့သည္မွာ အဂၤလိပ္စာကို foreign language အျဖစ္သာ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Language သီအိုရီအရ ‘Writing bases on speaking’ ဟု ဆိုပါသည္။ သို႕ရာတြင္ (၁ဝ)ႏွစ္ေက်ာ္ ကာလပတ္လုံး ေက်ာင္းစာသင္ခန္း အတြင္းတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားကလည္း အဂၤလိပ္လို အခ်ိန္ျပည့္ (အဂၤလိပ္စာအခ်ိန္တြင္) မေျပာခဲ့သလို ေက်ာင္းသားကလည္း အဂၤလိပ္လို မေျပာခဲ့ၾကသည့္အတြက္ သီအိုရီကို ေျပာင္းျပန္လွန္ကာ အဖုိးတန္အခ်ိန္မ်ားကုိ ေအာင္လက္မွတ္မ်ားႏွင့္ လဲခဲ့ၾကရပါသည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္ အေနျဖင့္ တင္ျပလိုသည္မွာ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံသည္ အေျပာင္းအလဲကို စတင္ေတြ႕ျမင္ေနရၿပီး အစစ အရာရာ ေနာက္က်ေနသည့္ အတြက္ ဘက္ေပါင္းစံုက အရွိန္အဟုန္ျမင့္ ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ၾကရမည့္ အခ်ိန္တြင္ ကမၻာႏွင့္ အညီ ရင္ေဘာင္တန္းဖို႔ ခဏထားကာ အနည္းဆံုး အာဆီယံအဆင့္ တန္းတူလိုက္ဖို႔ရန္ ေနာက္ျပန္လွည့္မည့္ အႀကံမ်ားမရွိသင့္ေတာ့ပါ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားကို တတ္ေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ? ဟူသည့္ အေကာင္းဆံုး အေျဖကိုသာ ပညာရွင္မ်ား အားလံုး ပူးေပါင္းပါဝင္ကာ ရွာေဖြ ၾကရပါမည္။ အတိတ္မွ သင္ခန္းစာမ်ားကို ယူကာ ပစၥပၸန္တြင္ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားရင္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ အနာဂတ္ဆီသို႔ တက္ညီလက္ညီ ႀကိဳးစားခ်ီတက္ ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္း ေရးသားလုိက္ပါသည္။

ေအာင္ကိုဦး(UMK)
Phone: (95) 9 421752568
Email: siraungkou.umk@gmail.com

Views: 1112

Reply to This

Replies to This Discussion

Thanks somuch Ko Aung Ko Oo
Thanks
အဂၤလိပ္စာကိုျမန္မာစာျမန္မာစကားေ၇းတတ္ေျပာတတ္သလိုသင္ျကားေပးျခင္းကိုအလြန္လိုအပ္ပါတယ္လို့အျကံျပုပါတယ္

အနည္းဆံုးေတာ့ အဂ္လိပ္စာသင္ခ်ိန္မွာ အဂ္လိပ္လို သင္သင့္တယ္

အလြန္ သေဘာက်ပါတယ္

I totally agree with the writer, Aung Ko Oo, for highlighting the needs of learning English.

If I refer to an article mentioned in  Harvard Business Review Press, 2 billion people  all over the world will be studying English by 2020. Even in China, 100,000 English speaking teachers are now working there.

I guarantee that learning English since primary has never been wasted like Sayar Myat Moe said.

Research in US has confirmed that learners have their own silent period in which teachers should not expect too much from them. They will reach their autonomy one day based on their learning styles, teaching approaches and motivation.

Personally, I revised all lessons from Reader 1 to 10th standard textbooks after I had done my BEHS examination. It helped a lot to me in working as English Teacher in International schools and I grasped a good command of English to be able to pass with Diploma in TESOL from London Teacher Training College and was qualified to attend MA in TESOL programme.

Instead of blaming on the curriculum , what matters most is how to create effective learning environment for our Myanmar kids. Then, our country will be listed one of the countries which has great English skills in the world.

သင္ယူေလ့လာရမဲ့ကိစၥရပ္ေတြမွာ အဂၤလိပ္စာေတြနဲ႕ေရးသားထားၾကတာမ်ားလုိ႕တကယ့္ကိုလုိအပ္ပါတယ္...အရင္ေခတ္က10တန္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ အဂၤလိပ္သတင္းစာ ေကာင္းေကာင္းဖတ္ႏုိင္ပါတယ္...ေရးလဲေရးႏဳိင္ပါတယ္....ဒီဘက္ေခာတ္မွာေတာ့ ဘြဲ႔ရေက်ာင္းသားတေယာက္ဟာ အဂၤလိပ္စာသင္တန္းေတြကိုေက်ာင္းမွာသာမက အျပင္မွာသင္ယူတာေတာင္ မေျပာႏဳိင္တာေတြ႕ရပါမယ္....မေျပာႏဳိင္ရင္ဘာျဖစ္မလဲဆုိေတာ့ သူမ်ားေနာက္မွာေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မလုိပါဘူး.....သူမ်ားတန္းတူ သူမ်ားထက္ေျခတစ္လွမ္းသာျခင္မ်ားအတြက္ေတာ့ ေျပာရရင္မူၾကိဳေက်ာင္းကေန စျပီးသင္ယူသင့္တယ္လုိ႕ အၾကံျပဳျခင္ပါတယ္....

ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သတ္ျပီးကၽြန္ေတာ့္အျမင္ကိုေဆးေနြးရမယ္ဆိုရင္ အခ်က္ ၂ ခ်က္ကိုကၽြန္ေတာ္အေျခခံျပီးေဆြေနြးခ်င္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ English ဘာသာရပ္ကလြဲျပီး က်န္ဘာသာရပ္အားလံုးကို ျမန္မာဘာသာစကားနဲ႔ မူလတန္းကေန အထက္တန္းျပီးသည့္တိုင္

သင္ေစခ်င္တယ္။ဒါမွလည္း ဘာသာရဲ့အနွစ္သာရကို ေသေသခ်ာခ်သိနိုင္မယ္။မိခင္ဘာသာျဖစ္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္းေလ့လာနိုင္သလို မိဘေတြကလည္း ကိုယ္အတြက္ လိုအပ္တဲ့အေထာက္အပံ့ေတြကိုတတ္စြမ္းသေလာက္ေပးနိုင္မယ္။ဥပမာ-ေက်ာင္းမွာထက္ အိမ္ကေနအရင္ၾကိဳျပီးသင္ေပးတာမ်ဳိးေပါ့။။သင္ရိုးကိုေတာ့ ဘာသာရပ္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္

ေတြ။တက္ေရာက္ေနတဲ့အတန္းနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ဗဟုသုတေတြကိုပါေအာင္ အေကာင္းဆံုးေရးဆြဲဖို႔ေတာ့လိုပါတယ္။ဒါက ပထမအခ်က္ပါ။ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ်ေျပာင္းလဲတိုးတက္ေနတဲ့ပညာရပ္ေတြကို ဆက္လက္ေလ့လာနုိင္ဖို႔ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာ

ကမျဖစ္မေနလိုအပ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္လညး္ အဂၤလိပ္စာကို မူလတန္းကေနစျပီးသင္ေစခ်င္ပါတယ္။ဒါေပမဲ့ သင္ၾကားေရးစနစ္ကိုေတာ့ လံု၀

ကိုေျပာင္းျပစ္ေစခ်င္တယ္။ဆရာအေျချပဳသင္ၾကားေရးထက္ ေက်ာင္းသားအေျချပဳသင္ၾကားေရးကပိုျပီးထိေရာက္သလို စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔

သင္ရတာထက္ ဒီအရြယ္ဒီအတန္းမွာ ဒါေတြသိထားသင့္တယ္ဆိုတဲ့အတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတန္းကိုသင္ရတာက ပိုျပီးေရရွည္မွာ ေကာင္းက်ဳိးရနိုင္ပါတယ္။သင္တဲ့အခါမွာလညး္ စာေမးပြဲကိုသာဦးစားမေပးပဲ ဘာသာစကားကိုသင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ တတ္ေျမာက္မွဳကိုဦး

စားေပးေစခ်င္ပါတယ္။reading ေကာင္းဖို႔စာဖတ္ခိုင္းမယ္-ျပီးရင္ဆရာကို ကိုယ္နားလည္သလိုဘာသာျပန္ေပးရမယ္။listening ေကာင္းဖို့

မ်ားမ်ားနားေထာင္ေစမယ္။ေက်ာင္းေတြရဲ့တိုးတက္မွဳ့ကို စစ္ေဆးဖို႔နားေထာင္ထားတာေတြကို ဆရာက ျပန္ေမးျပီးေတာ့  သူတို႔နားေထာင္

မွဳစြမ္းရည္ဘယ္ေလာက္ရွိလည္း အကဲျဖတ္မယ္။ဆရာကျမန္မာလိုေျပာတာကို ေက်ာင္းသားက အဂၤလိပ္လိုဘာသာျပန္ရင္ writing ကိုေကာင္းေအာင္လုပ္နိုင္သလို အတန္းထဲမွာဆရာနဲ႔ျဖစ္ေစ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ အဂၤလိပ္လိုေျပာေစခ်င္းျဖင့္ speaking ကိုေကာင္းေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးလို႔ရနိုင္ပါတယ္။ေက်ာင္းသားဘက္ကလညး္ ဒီလိုသာေလ့လာသင္ယူခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ၁၀ နွစ္အတြင္းမွာ

အဂၤလိပ္စာကို second language အထိပါ တတ္ေျမာက္ေအာင္သင္ယူနိုင္ပါတယ္။ဒီလိုသင္ယူဖိုဆိုရင္ သင္ေထာက္ကူကိရိယာေတြမွအစ

စာသင္ခ်ိန္ေတြ၊သင္ရိုးေတြ၊ဆရာ/မေတြရဲ့သင္ၾကားမွဳနည္းစနစ္ေတြ။အရည္အခ်င္းေတြကို ယခုထက္ပုိျပီးတိုးတက္ေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးဖို႔

လညး္လိုုပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္းရဲ့အျမင္အရဆိုရင္ အခုမွစျပီးပညာသင္ၾကမည့္ကေလးေတြကို ေနာင္အနာဂတ္

မွာ က်ိန္းေသေပါက္ထူးခၽြန္တဲ့သူေတြျဖစ္ေအာင္ အခုကတည္းက အစီအစဥ္ေရးဆြဲသင္ၾကားသင့္ျပီး လက္ရွိသင္ယူေနသူေတြ

အတြက္လည္း အေထာက္အပံ့ျဖစ္နုိင္မည့္နည္းလမ္းမ်ားကို ေရတိုအေနျဖင့္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါေၾကာင္း ေစတနာေရွ့ထား

ကာ ေဆြးေနြးလိုက္ရပါသည္။မွားယြင္းမွဳတစ္စံုတရာရွိခဲ့ပါလွ်င္မည္သူကိုမွ်ထိခိုုက္ေစလိုခ်င္းမရွိဘဲကၽြန္ေတာ္၏ အားနည္းခ်က္

ခ်ိဳ့ယြင္းခ်က္သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္သည္းခံေပးပါရန္ ခြင့္ပန္လ်က္။

RSS

Featured Discussions

© 2020   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service