အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးကို ေျပာင္းလဲေစသည့္ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈ ၁၀ မ်ိဳး (by Chia Suan Chong)

အရာရာတုိင္းဟာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲလွ်က္ရွိပါတယ္။ တုိးတက္လာတဲ့ နည္းပညာမ်ား နဲ႔အတူ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးဟာလည္း အဆင့္ဆင့္ေျပာင္းလဲလွ်က္ပါဘဲ။ အခုေျပာျပခ်င္တာ ကေတာ့ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေရးအေပၚ (လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္အနည္းငယ္ကစလို႔) အႀကီးမားဆံုးေသာ သက္ေရာက္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲ့ အေျပာင္းအလဲ ၁၀ မ်ိဳးအေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

 

၁။ Digital Platforms (ဒစ္ဂ်စ္တယ္ၾကားခံ ပလက္ေဖာင္းမ်ား)

 

နည္းပညာအေျပာင္းအလဲဆိုတဲ့ စကားကိုၾကားတာနဲ႔ စာဖတ္သူ ေခါင္းထဲမွာ တန္ုးၿပီးေပၚ လာမယ့္ အရာကေတာ့ အင္တာနက္နဲ႔ အြန္လိုင္းေပၚက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုပ္လို႔ရတဲ့ဟာေတြဘဲ  ထင္ပါတယ္။ ဆရာ/ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ မိဘေတြအတြက္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်စြာ ခ်ိတ္ဆက္လို႔ရတဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဆံုဆည္းရာေတြ ျဖစ္တဲ့ Facebook တို႔ Edmodo (www.edmodo.com) တို႔ စတာေတြဟာ လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ၾကားခံေနရာပတ္၀န္းက်င္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Google Docs (www.google.com/docs/about/) လုိမ်ိဳး အင္တာနက္ေပၚမွာ ေဒတာဖုိင္ေတြ သိုေလွာင္ႏိုင္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေတြဟာလည္း အလြန္အသံုး၀င္လွပါတယ္။ မိမိသိမ္းဆည္းထားတဲ့ ေဒတာကို ေနရာမေရြး၊ ၾကားခံ ကိရိယာမေရြး ျပန္လည္ထုတ္ယူတာ၊ မွ်ေ၀တာ၊ သိမ္းဆည္းတာလုပ္လို႔ ရေတာ့ အရမ္းအဆင္ ေျပတာေပါ့။

 

ဒစ္ဂ်စ္တယ္ၾကားခံ ပလက္ေဖာင္းမ်ားကို စာရင္းျပဳစုမယ္ဆိုရင္ မကုန္ႏိုင္မခမ္းႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဂၤလိပ္စာသင္ၾကားေနတဲ့ ဆရာ/ဆရာမမ်ားအတြက္ Digital Video (http://bit.ly/itunes-digital-video) လိုမ်ိဳး မာလ္တီမီဒီယာလက္စြဲဆုိဒ္က အလြန္႐ႈပ္ေထြးမ်ားျပားလွတဲ့ ဒစ္ဂ်စ္တယ္သင္ေထာက္ကူ အရင္းအျမစ္ေတြကို အလြယ္တကူ ရွာေဖြလို႔ရေအာင္ လမ္းညႊန္ကူညီေပး႐ံုမကဘဲသူတို႔ကို သင္ခန္းစာေတြ၊ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ၊ သင္႐ိုးေတြ စတာေတြကိုပါ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ဝန္ေဆာင္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳး အသံုးျပဳၿပီး ျပင္ဆင္တတ္ေအာင္ ကူညီေပးပါေသးတယ္။

 

၂။ Online Corpora (အြန္လိုင္းစာေပရတနာသိုက္)

 

Corpora (http://bit.ly/online-corpora) ဆိုတာ ႀကီးမားတဲ့ ပညာရပ္ဆုိ္င္ရာ စာေပအညႊန္းေတြ စုေ၀းရာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဘာသာေဗဒ ေဆာက္တည္လည္ပတ္ပံု Linguistic Structures ေတြ၊ ဘာသာစကား အသံုးျပဳျခင္း အၾကိမ္အေရအတြက္ စတာေတြကို ေလ့လာဖုိ႔အတြက္ မွတ္စုရတနာသုိက္ျဖစ္ကာ ယခင္က Lexicographer လို႔ေခၚတဲ့ အဘိဓာန္ ျပဳစုသူေတြအတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့ေနရာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္မွာ Corpora စာစုအသိုက္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အြန္လိုင္းေပၚမွာ ရရွိႏိုင္ၿပီး အခ်ိဳ႕ ဆုိရင္ အခမဲ့၀င္ၾကည့္ႏိုင္တာမို႔ ဆရာ/ဆရာမေတြဟာ ဘာသာစကားတစ္ခုကို လက္ေတြ႕အေရး အသားအေျပာအဆုိ (authentic texts/speech) ေတြမွာ ဘယ္လိုသံုးရသလဲဆိုတာ ၀င္ေရာက္ေလ့လာႏိုင္ပါၿပီ။

 

ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဥပမာ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြက trouble နဲ႔ problem ဘာကြာျခားလဲလို႔ ေမးလာတဲ့အခါ ဆရာ/ဆရာမေတြက မရွင္းျပတတ္လို႔ အထိတ္တလန္႔ ျဖစ္စရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီစာသိုက္ ႀကီးက ဆရာ/ဆရာမေတြအတြက္ဘဲ အသံုး၀င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြကပါ သူတုိ႔မရွင္းတဲ့ နားမလည္တဲ့ စကားလံုးေတြကို အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ရွာေဖြႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာ - Sleepwalk ရဲ႕ past tense ဟာ Sleepwalked လား Sleptwalk စာေပတုိက္အျဖစ္ အသံုးျပဳတဲ႔ Google ထဲမွာ အလြယ္တကူ ၀င္ရွာလုိက္ရင္ လုိခ်င္တဲ႔ အေျဖကို မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ရႏိုင္ပါတယ္။

 

၃။ Online CPD (Continuous Professional Development) and global staffroom (စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ အရည္အေသြးျမႇင့္တင္မႈႏွင့္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ဆုံဆည္းရာ)

 

ဒီေခါင္းစဥ္ကို ရွင္းျပရရင္ေတာ့ ဆရာ/ဆရာမေတြအတြက္ မိမိတို႔ရဲ႕ သင္ၾကားေရး အရည္အေသြး ေတြကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ျမွင့္တင္ႏိုင္တဲ႔ အြန္လိုင္းေပၚက ကမာၻအရပ္ရပ္ရွိ ဘ၀တူ၊ ၀ါသနာတူ၊ အလုပ္အကို္င္တူ ဆရာ/ဆရာမမ်ား စုစည္းေတြ႕ဆံုရာ Staffroom ေခၚ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ဆံုဆည္းရာ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။

 

Facebook အပါအ၀င္ လူမႈကြန္ယက္ေတြနဲ႔ အင္တာနက္၀န္ေဆာင္မႈေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာတာနဲ႔ အညီ ကမာၻ႔ေဒသအသီးသီးက ဆရာ/ဆရာမေတြ တစ္စုတစ္ေ၀းတည္း ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးကာ၊ အႀကံဥာဏ္ေတြမွ်ေ၀ႏိုင္တဲ႔ global staffroom (http://bit.ly/global-staffroom) ေခၚတဲ႔ အြန္လိုင္းလူမႈအဖြဲ႕ online community ေတြ ေပၚလာတာအင္မတန္အက်ိဳးရွိလွပါတယ္။ အဲဒီအြန္လိုင္းလူမႈအဖြဲ႕ေတြ ေပၚမွာ ပါ၀င္တဲ႔ ဆရာ/ဆရာမေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ အခ်ိန္ေတြ၊ အႀကံဥာဏ္ေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ေတြကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံၿပီး မိမိအတြက္လည္း ပိုမိုမ်ားျပားလွတဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ျပန္လည္ ရရွိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

၄။ Bring Your Own Device (BYOD) မိုဘိုင္းဖုန္းျဖင့္ သင္ယူျခင္းႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ စက္ပစၥည္းမ်ားကို အသုံးျပဳ၍ သင္ယူျခင္း 

 

အရင္တုန္းက အင္တာနက္ကို ခ်ိတ္ႏို္င္ဖို႔ ကြန္ပ်ဴတာရွိမွ ျဖစ္ႏိုင္တာဆိုေပမဲ႔ အခုအခါမွာေတာ့ မိုဘိုင္းနည္းပညာက အားေကာင္းလာၿပီး စမတ္ဖုန္းေတြကလည္း သူ႔ထက္ငါ အဆင့္ျမင့္လာၾကတဲ႔အခါ အင္တာနက္ကို လက္ဖ၀ါးေပၚကေနဘဲ အလြယ္တကူ ခ်ိတ္ဆက္ကာ မိုဘိုင္းဖုန္းေတြကေန သံုးလို႔ရတဲ႔ အက္ပလီေကးရွင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္သံုးစြဲလို႔ ရေနပါၿပီ။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြဟာ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားေရး အက္ပလီ ေကးရွင္းကတစ္ဆင့္ ေလ႔လာမႈေတြ အေျမာက္အမ်ား လုပ္ႏိုင္သလို Podcast အသံဖိုင္ေတြကိုလည္း နားဆင္ကာ လက္ခ်ာေတြအပါအ၀င္၊ သတင္း၊ ဇာတ္လမ္း၊ သီခ်င္း၊ ျပဇာတ္စတာေတြကိုပါ နားေထာင္ၿပီး အဂၤလိပ္စာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေအာင္ လုပ္လို႔ရေနပါၿပီ။

 

ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြမကဘဲ ဆရာ/ဆရာမေတြကပါ The TEFL Commute (www.teflcommute.com) လုိမ်ိဳး Podcast  ေတြမွာ ၀င္နားေထာင္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ သင္ၾကားေရး ဗဟုသုတနဲ႔ စြမ္းရည္ကို တည္ေဆာက္ပ်ိဳးေထာင္ခုိင္းတဲ႔ အျပင္ EFL Talks (www.efltalks.com) လုိမ်ိဳး အြန္လိုင္း ႐ုပ္သံတုိက္႐ိုက္ ေဟာေျပာပို႔ခ်ခ်က္ webinar ေတြ ဒါမွမဟုတ္ ပို႔ခ်ခ်က္ ဗြီဒီယိုေတြကို တင္ထားေပးတဲ႔ ဆိုဒ္ေတြမွာ အသင္း၀င္ထားၿပီး တက္ေရာက္ေလ႔လာ ဆည္းပူးလို႔ ရပါတယ္။

 

မိုဘိုင္းဖုန္းေတြဟာ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြနဲ႔ ဆရာ/ဆရာမေတြကို ဒီေလာက္ေတာင္ အက်ိဳးျပဳ တယ္ဆိုရင္ စာသင္ခန္းေတြထဲကို ဖုန္းမယူလာရဆိုတဲ႔ တားျမစ္ခ်က္ကို ျပန္စဥ္းစား ရပါေတာ့မယ္ ေနာ္။ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတာ့ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြကို BYOD ဆိုတဲ႔ ကိုယ့္စက္ပစၥည္း (မိုဘိုင္း) ကိုယ္ယူလာၾကဆိုတဲ႔ အေလ့အက်င့္ေတြ လုပ္ေပးေနၾကတာဟာ အဂၤလိပ္စာ သင္ၾကားေရး အေလ႔အထရဲ႕ အေျပာင္းအလဲတစ္ခုေတာင္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆရာ/ဆရာမေတြအတြက္ သင္ခန္းစာထဲမွာ အင္တာနက္ ကြန္ယက္ ခ်ိတ္ဖို႔ အခက္အခဲေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာ မရွိတာေတြစတဲ႔ အခက္အခဲေတြႀကံဳလို႔ စာသင္ပ်က္မွာ မပူရေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြက ကိုယ့္စက္နဲ႔ ကိုယ္သံုးတာမို႔ စာသင္ခန္း ျပင္ပမွာလည္း သင္ခန္းစာေတြကို သူတို႔ဖာသာ ဆက္လုပ္သြားဖို႔ အဆင္ေျပသြားတာေပါ့။

 

၅။ အြန္လုိင္းေပၚမွာ လူအမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ျခင္း

 

Skype (http://bit.ly/teaching-on-skype) လုိမ်ိဳး ဝန္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔ အြန္လိုင္းေပၚကေန အျခားေသာ အရပ္ေဒသမွာရွိတဲ႔ လူေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ခြင့္ရတာ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ အျခားသူေတြနဲ႔ အဂၤလိပ္ဘာသာႏွင့္ ေျပာဆိုဆက္ဆံဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ရရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ Monolingual Class (ႏုိင္ငံျခားသားေပါင္းစံု မပါ၀င္တဲ႔ ႏိုင္ငံတူ၊ ဘာသာစကားတူ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားသာရွိတဲ႔ အတန္း) အတြက္ဆိုရင္ ဒီနည္းပညာက ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ အဂၤလိပ္လို ေျပာဆိုၿပီး အျခားလူမ်ိဳးေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေလ႔က်င့္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေပးပါတယ္။ သူတို႔အခ်င္းခ်င္းဆို အဂၤလိပ္လို သိပ္ေျပာျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒါတင္မဟုတ္ေသးပါဘူး။ အခုေခတ္မွ Skpye ေပၚကေန စာသင္ေပးေနတဲ႔ online classes (http://bit.ly/online-teacher-english) သင္တန္းေတြပါ ေပၚလာခဲ႔ၿပီျဖစ္လို႔ ဆရာ/ဆရာမမ်ားေရာ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားပါ စာသင္ခန္းထဲမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ စာသင္ရသလိုမ်ိဳးကို မိမိအိမ္ထဲ၊ အလုပ္ထဲမွာဘဲ သြားေရးလာေရးအတြက္ ပူစရာ မလုိ၊ အခ်ိန္အပိုေတြ  ကုန္စရာမလို သက္ေတာင့္သက္သာ သင္ယူႏို္င္ၾကၿပီမို႔လို႔ ဒီ Skype သင္ခန္းစာေတြဟာလည္း လူၾကိဳက္မ်ားေနၾကပါၿပီ။

 

၆။ အြန္လိုင္းေပၚက တစ္ကယ့္စာေပ၊ အေျပာအဆို အသံုးအႏႈန္းမွတ္တမ္းမ်ား

 

ဘာသာစကားသင္ယူေနတဲ႔ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူေတြအတြက္ အင္တာနက္ကေနေပးတဲ႔ အႀကီးမားဆံုးေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ authentic resources (http://bit.ly/authentic-resources) ေတြျဖစ္တဲ႔ တစ္ကယ့္စာေပ၊ အေျပာအဆို အသံုးအႏႈန္းမွတ္တမ္းေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ၀င္ေရာက္ေလ႔လာလို႔ ရတာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္စာအုပ္ေတြထဲက သင္ၾကားေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ျပဳစုထားေသာ စာမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တစ္ကယ့္လက္ေတြ႕နယ္ပယ္က စာေတြျဖစ္တဲ႔ ေန႔စဥ္သတင္းေတြ၊ ေဆာင္းပါး ေတြ၊ သံုးသပ္ခ်က္ေတြဖတ္ႏိုင္တဲ႔အျပင္ YouTube (www.youtube.com) ေပၚမွာလည္း trending video ေခၚတဲ႔ လက္ရွိ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရးေတြထဲက အလတ္ဆတ္ဆံုး အေၾကာင္းအရာေတြကို ၀င္ေရာက္ ၾကည့္ႏုိင္ၾက ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ သတိျပဳရမွာကေတာ့ အဲဒီေလာက္ မ်ားျပားလွတဲ႔ ေရြးခ်ယ္စရာေတြထဲက မွန္ကန္ သင့္ေတာ္တဲ႔ အြန္လိုင္းအေၾကာင္းအရာေတြကို ေရြးခ်ယ္တတ္မွသာ ထိေရာက္တဲ႔ သင္ယူမႈမ်ိဳးကို ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

၇။ The IWB (Interactive White Board) သင္ပုန္း

 

IWB ဆိုတဲ႔ မိမိလိုရာခုိင္းလို႔ရတဲ႔ စာသင္ခန္းသံုး ကြန္ပ်ဴတာစနစ္သုံးေက်ာက္သင္ပုန္းေတြကေတာ့ ၁၉၉၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ကတည္းက ၿဗိတိန္ႏို္င္ငံႏွင့္ အျခားကမာၻအႏံ႔ွမွာရွိတဲ႔ စာသင္ခန္းေတြရဲ႕ အဓိကပစၥည္းတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနခဲ႔ၿပီးသားပါ။  ဒီသင္ပုန္းရဲ႕အားသာခ်က္ကေတာ့ အဲဒီအေပၚမွာ ေရးမွတ္ထားသမွ်ကို (ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားတာမို႔) ေဒတာအျဖစ္ သိမ္းဆည္းထားတာတို႔၊ မွတ္စုအျဖစ္ printer နဲ႕ ပံုႏွိပ္ထုတ္ယူတာတို႔ လုပ္လို႔ရပါတယ္။ အတန္းက ကြန္ပ်ဴတာကိုလည္း ဒီသင္ပုန္းကေန ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္ၿပီး၊ Listening နားေထာင္ေလ့က်င့္ခန္းကို အသံစနစ္ (Sound System) ကေနတဆင့္ ဖြင့္ျပတာတို႔၊ သင္ပုန္းမ်က္ႏွာျပင္ကို Slide Presentation သ႐ုပ္ျပမ်က္ႏွာျပင္အျဖစ္ အသံုးျပဳႏိုင္တာတို႔ အင္တာနက္လွမ္းခ်ိတ္တာတို႔ စတာေတြလုပ္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ စာသင္ခန္းထဲမွ IWB တပ္ဆင္ထား႐ံုနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ႔ သင္ၾကားေရးျဖစ္သြားၿပီလို႔ ယူဆလို႔ မရပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒါကို ဆရာ/ဆရာမျဖစ္သူက ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာ သံုးၿပီး သင္ၾကားေရးကို ပံ႔ပိုးႏို္င္မွသာလွ်င္ ထိေရာက္မႈ ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

၈။ Dogme (ဖတ္စာမပါတဲ႔သင္ၾကားေရး)

 

ဒါကလည္း မၾကာေသးမီကာလက ေပၚထြက္လာခဲ႔တဲ႔ သင္ၾကားေရးစတိုင္တစ္မ်ိဳးပါ။ ဒီစတိုင္ကေတာ့ Communicative approach ဆိုတဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ဆက္သြယ္ေရးကို အထူးျပဳၿပီး ဖတ္စာအုပ္ေတြ၊ ေလ႔က်င့္ခန္း၊ စာရြက္စာတမ္းေတြ စတာေတြကို ေရွာင္ရွားၿပီး အလြတ္စတုိင္နဲ႔ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားၾကားမွာ စကားေျပာပံုစံ ဆက္သြယ္သင္ၾကားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Dogme ကေတာ့ သမ႐ိုးက် ပံုေသထုတ္ေ၀သင္ၾကားတဲ႔ စာရြက္ေပၚက ေလ႔က်င့္ခန္းေတြကေန ခြဲထြက္လာတဲ႔ စတုိင္သစ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ/ဆရာမ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကေတာ့ ဒီစတိုင္သစ္ကို unplugged approach လို႔ တင္စားေခၚေ၀ၚၾကၿပီး ေက်ာင္းသားရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို ၾကည့္ၿပီး ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳ သင္ခန္းစာကို အခ်ိန္ပိုေပး အာ႐ံုစုိက္ကာ အသင့္ျပဳစုထားတဲ႔ ဖတ္စာေတြကို လက္ေရွာင္ၿပီး သင္ၾကားေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသင္ခန္းစာ အတြက္ ဆရာက ဘာမွႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားစရာမလုိဘဲ ေက်ာင္းသားလုပ္ခ်င္တာကို လိုက္လုပ္ ေပးတာမ်ိဳးေပါ့။

 

၉။ ေက်ာင္းသားကိုယ္တိုင္ မိမိရဲ႕သင္ယူမႈကို ပဲ႔ကိုင္ထိန္းေက်ာင္းျခင္း

 

သင္ၾကားေရးမွာ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ခုေလာက္ကတည္းက စတင္ကာ ဆရာကို ဗဟိုျပဳတဲ႔ Teacher-centred Top-down ပံုစံကေနၿပီး ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳတဲ႔ Student-centred Bottom-up ပံုစံကုိ တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလဲလာခဲ့ ပါတယ္။ ဒီလမ္းစဥ္က လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္အနည္းငယ္ကစၿပီး အလွ်င္အျမန္ တိုးတက္လာခဲ႔ၿပီး အင္တာနက္ ေပၚမွာလည္း သတင္းအခ်က္အလက္ အေျမာက္အမ်ားေပၚထြက္ေနခဲ႔ပါတယ္။ ဒီေျပာင္းလဲ ျဖစ္စဥ္အရ ဆရာ/ဆရာမတစ္ေယာက္ရဲ႕ က႑ဟာလည္း Knowledge Transmitter ေခၚတဲ႔ ဗဟုသုတျဖန္႔ေ၀သူ တာ၀န္ကေနၿပီး Consultant အႀကံေပး၊ Guide လမ္းၫႊန္သူ၊ Coach နည္းျပ သို႔မဟုတ္ Facilitator စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးသူ စသည္စသည္ျဖင့္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။

 

ယခင္ကဆိုရင္ စာမသင္ခင္ အတန္းသစ္မစခင္အရင္ needs analysis ေခၚ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ကို စစ္တမ္းအရင္ေကာက္ၿပီးမွ သူတို႔နဲ႔သင့္ေတာ္မယ့္ သင္႐ိုး (Negotiated Syllabus) ကို တက္ေရာက္သင္ၾကားေစတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္သစ္အေတြးအေခၚအရ လူတစ္ဦးစီမွာ မတူညီတဲ႔ အရည္အခ်င္းေတြရွိတာမို႕ ေယဘုယ်က်တဲ႔ လိုအပ္ခ်က္ needs ေတြကို ထုတ္ေဖာ္တာ သဘာ၀မက်ဘူးလို႔ ယူဆလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္မိုလို႔ အခုအခါ မွာေတာ့ ဆရာေတြက စာသင္ခန္းထဲမွာ ဘာလုပ္ၾကမယ္ကို ဆံုးျဖတ္တာထက္ ေက်ာင္းသား ေတြကိုဘာလုပ္ခ်င္သလဲဆိုတာ ဆံုးျဖတ္ေစၿပီး သင္ၾကားမႈပံုစံကို ေျပာင္းလဲခဲ႔ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

၁၀။ Soft Skill အေျခခံစြမ္းရည္မ်ားနဲ႔ Critical Thinking Skills ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေတြးေခၚမႈ ပံုစံစြမ္းရည္မ်ား သင္ၾကားေပးျခင္း။

 

အဂၤလိပ္စကားဟာ ကမာၻသံုးဘာသာစကား (Lingua Franca) ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ားဟာ စီးပြားေရး၊ ကုန္သြယ္ေရး၊ ပညာေရး၊ လူမႈေရး၊ ခရီးသြားစတဲ႔ နယ္ပယ္ေတြမွာ native Speaker ေတြနဲ႔ေရာ အျခားေသာ non-native speaker ေတြနဲ႕ အဂၤလိပ္လို ေျပာဆို၊ ေရးသားဆက္ဆံႏိုင္ဖို႔ အဂၤလိပ္စာကို ႀကိဳးစားေလ႔လာေနၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုေလ႔လာရာမွာ စကားလံုး၊ သဒၵါစည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္း၊ အသံထြက္ စကားေတြနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ပါဘူး။ ေကာင္းမြန္ထိေရာက္တဲ႔ ေျပာဆိုဆက္ဆံတတ္သူေတြျဖစ္လာဖို႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ထူးခၽြန္သူေတြျဖစ္ေအာင္ ေလ႔က်င့္သင္ယူရပါမယ္။ အဲဒီလို လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ Soft Skill ေတြျဖစ္တဲ႔ problem-solving ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္း၊ presentation skills သ႐ုပ္ျပရွင္းလင္းျခင္းစြမ္းရည္၊ time-management အခ်ိန္ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းႏွင့္ decision making ေခၚ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္း စတာေတြကိုပါ ေလ႔က်င့္သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

Critical Thinking ေခၚ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ေတြးေခၚမႈကိုေတာ့ ငယ္စဥ္ကာလ ကေလးဘ၀ကတည္းက ေလ႔က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ေပးသင့္တယ္လို႔ ပညာရွင္ေတြက  ဆိုပါတယ္။ ဒါမွသာလွ်င္ ဒီစြမ္းရည္က ကေလးေတြကို အဂၤလိပ္စာေလ႔လာရာမွာတြင္မကဘဲ အျခားေသာ ဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားေရးႏွင့္ ဘ၀ရွင္သန္ေရးစြမ္းရည္ Life Skills ေတြမွာပါ အေထာက္အကူေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 

မိမိလုပ္ရပ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ေတြးေခၚတတ္တဲ႔အေလ႔အက်င့္ကသာလွ်င္ ဆရာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဆန္းသစ္လာတဲ႔ အေျပာင္းအလဲေတြကို အလြယ္တကူ လက္ခံက်င့္သံုးလို႔ ရေအာင္ ကူညီေပးမွာ မဟုတ္ပါလား။

 

Chia Suan Chong မွ အဂၤလိပ္ျဖင့္ ေရးသားထားေသာ မူရင္းေဆာင္းပါး Ten innovations that have changed English language teaching ကို www.britishcouncil.org/voices-magazine/ten-innovations-have-changed... တြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါသည္။

Views: 2046

Reply to This

Replies to This Discussion

thanks

Thank you so much for this post.

very good

RSS

Featured Discussions

© 2020   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service