အဂၤလိပ္္စာဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ ေနာက္မက်ေသးပါ။

[Zawgyi]

ျဗိတိသွ်ေကာင္စီရဲ့ TeachEnglish blog ဆုရွင္ Helen Dennis-Smith က အခ်ိန္ေနာက္က်ျပီးမွ အဂၤလိပ္စာဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းလုပ္ခ်င္သူမ်ားအတြက္ စိ္န္ေခၚခ်က္တစ္ခ်ိဳ႕နွင့္ အျခားသိမွတ္ဖြယ္ရာေတြကိုတင္ျပသြားပါတယ္။


ကြၽန္မ မိတ္ေဆြေတြက ကြၽန္မ ဆရာအျဖစ္သင္တန္း TEFL (Teaching of English As a Foreign Language) တက္မယ္လုိ႔ ေျပာတုန္းကတစ္ခ်ိဳ႕က “ဒါက လူငယ္လူလတ္ပိုင္းေတြ လုပ္ရတဲ့ဟာ မဟုတ္ဘူးလား” လုိ႔ေျပာၾက ေမးၾကပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ကြၽန္မ လူငယ္ဘဝတုန္းကလည္း အဂၤလိပ္စာသင္ဖူးပါတယ္။ အရည္အခ်င္းစစ္လက္မွတ္ေတာ့ မရွိဘူးေပါ့ရွင္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးေတာ့ မရွိခဲ့ပါဘူး။


ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္မကေလးေတြ အရြယ္ေရာက္ကုန္ေတာ့ ကၽြန္မအကူနည္းျပဆရာအျဖစ္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာေတာ့ လန္ဒန္ကိုေရာက္ခါစက အဂၤလိပ္စာလံုးဝမတတ္တဲ့ ကေလးတစ္အုပ္စုကုိ ကၽြန္မ စာသင္ခဲ့ရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဘာသာစကားအသစ္ကို စိတ္ဝင္တစ္စား သင္ယူျပီး နယ္ခံကေလးေတြနဲ႔ အထုိင္က်ေအာင္လုပ္ေပးနုိင္ခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳက ကၽြန္မကို အမ်ားၾကီးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြ ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီကစျပီး ကၽြန္မ TEFL ကိုတက္ခ်င္စိတ္ စျဖစ္ေတာ့တာပါဘဲ။


အဲ့ဒါေၾကာင့္ဘဲ အသက္ ၅၅ နွစ္အရြယ္မွာ ကၽြန္မက CELTA လို႔ေခၚတဲ့ Certificate in English Language Teaching to Adults ကိုစိတ္ပူပန္မႈအခ်ိဳ႕ၾကားထဲကေနဘဲ ျပီးေအာင္လုပ္နုိင္ခဲ့ျပ္ီး ေနာက္ ၂ နွစ္အၾကာမွာေတာ့ DELTA လို႔ေခၚတဲ့ Diploma in English Language Teaching to Adults ဆက္တက္ခဲ့ကာ အခုလက္ရွိ လန္ဒန္မွာဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးေနခဲ့ပါတယ္။



သက္ၾကီးတန္း ဆရာေတြ ေက်ာ္လႊားရမယ့္ စိန္ေခၚမႈမ်ား


ကၽြန္မ ပထမဆံုးသင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းမွာဆုိရင္ သက္ၾကီးတန္း ဆရာအနည္းငယ္ထဲမွာ ကၽြန္္မလည္း တစ္ေယာက္ အပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေက်ာင္းကေပးတဲ့ လစာက နည္းနည္းေလးရယ္ ျပီးေတာ့လည္း အဲ့ဒီေလာက္နည္းတဲ့ လစာနဲ႔ အလုပ္ခ်ိန္အရွည္ၾကီးေတြကုိ သည္းခံျပီး လုပ္နုိင္တဲ့ဆရာဆုိလုိ႔ အေတာ္ကုိနည္းတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္္မ ကေတာ့ ဒီလုပ္ငန္းမွာ စတင္ ေျခခ်ဖု႔ိဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္သက္သက္ရယ္ ေနာက္ျပီး DELTA တက္ဖုိ႔ လိုအပ္တဲ့ စာသင္သက္ ၂ နွစ္ ဆုိတာကုိ ရရွိခ်င္လို႔ရယ္ေၾကာင့္ ဒီအလုပ္ကို ျမဲေအာင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာေတြ႕ရတဲ့ စိန္ေခၚမႈကေတာ့ ဝန္ထမ္းအခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ ယံုၾကည္မႈတည္ေဆာက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ရဲ့ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြကုိ ငယ္ရြယ္တဲ့ဆရာေတြက နားလည္ပံုမရခဲ့ပါဘူး။ အသက္ၾကီးတဲ့ ဆရာေတြကလည္း ကၽြန္မကို စိတ္မမွန္ ေတာ့ဘူးလို႔ ထင္ၾကပါတယ္။ ဆန္႔က်င္ဘက္အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ စိတ္ခံစားမႈရဲ့ ရင့္က်က္မႈေတြကို စာသင္ခန္းထဲကိုယူေဆာင္လာေပးတဲ့ ကၽြန္မကို စိတ္ရင္းနဲ႔ ေလးစားတန္ဖိုးထားၾကတာကိုေတြ႕ရျပီးအခ်ိန္တိုအတြင္း သူတုိ႔ရဲ့ေလးစားမႈကိုပါ ခံခဲ့ရပါတယ္။ အသက္ၾကီးသူတစ္ဦးက ဆရာအသစ္အေနနဲ႔ စလုပ္တဲ့အခါ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ သင့္ကို ေက်ာင္းသားေတြက အေတြ႕အၾကံဳလံုးဝမရွိေသးဘူး ဒါမွမဟုတ္ အေတြ႕အၾကံဳနုသူတစ္ဦးအျဖစ္ သံသယမရွိၾကပါဘူး။ အသက္အရြယ္က ကုိယ့္ဖက္မွာရွိတယ္ဆုိမလားဘဲ။


ေနာက္ထပ္ စိိ္န္ေခၚမႈတစ္ခုကေတာ့ ေခတ္ေပၚနည္းပညာေတြကို လုိက္မွီေအာင္ လုပ္ရတာပါဘဲ။ ကၽြန္မရဲ့ ပထမဆံုးအလုပ္မွာတုန္းက နည္းပညာကလည္း သိပ္ၾကီးမရွိေသးတာေၾကာင့္ ဒါကအဲ့ဒီေလာက္ မဟုတ္လွေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အခုလက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာေတာ့ နည္းပညာေတြက အစံုအလင္ပါဘဲ။ စာသင္ခန္းထဲမွာ အသံုးတည့္မယ့္ဟာ၊ ကိုယ္သံုးခ်င္တဲ့ဟာ ေကာင္းနုိ္းရာရာေလးေတြ ရွာေဖြရတာတင္ အခ်ိန္ကုန္လွပါတယ္။ အခုေတာ့ အၾကံဥာဏ္အသစ္ေတြကို လက္ခံသံုးစြဲဖုိ႔ဆုိတာ ကၽြန္မအတြက္ မခက္ခဲေတာ့ဘဲ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိထားတဲ့ ဟာေတြထဲကေန ဘယ္လုိ ဘယ္အခ်ိန္ ထုတ္သံုးရမလဲဆုိတာဟာ ထမင္းစားေရေသာက္သလုိကို ျဖစ္ေနပါျပီ။



အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာထဲကို သက္ၾကီးတန္းဆရာေတြက ဘာေတြ ယူေဆာင္လာနုိင္ပါသလဲ။


သင့္တစ္ဘဝလုးံမွာ စုေဆာင္းလာခဲ့တဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြ အားလံုးကို စာသင္ခန္းထဲကို ယူေဆာင္လာလို႔ ရပါတယ္။ သင့္ ေနာက္ခံအေတြ႕အၾကံဳေတြက ဘာေတြျဖစ္ပါေစ 'သိျခင္း' မွေနျပီး 'သင္ၾကားျခင္း' သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ သင္က ဘယ္လုိပံုစံနဲ႔ အသံုးခ်ရမလဲဆုိတာကုိ ေသေသျခာျခာစဥ္းစားရပါမယ္။ ကို္ယ္သင္မယ့္ သင္ခန္းစာေတြထဲကိုလည္း အေတြ႕အၾကံဳေတြ အမ်ားၾကီး ယူေဆာင္လာလုိ႔ ရပါေသးတယ္။ ဥပမာ - လူငယ္ဆရာေတြဆီမွာမရွိနို္င္တဲ့ မိဘတစ္ဦီးအေနနဲ႔ သင့္ရဲ့ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳ၊ သင္ေရာက္ဖူးတဲ့ အရပ္ေဒသေတြအေၾကာင္း၊ ေတြ႕ဖူးဆက္ဆံဖူးတဲ့ လူေတြအေၾကာင္းေတြေပါ့။


ကၽြန္မ အေနနဲ႔ကေတာ့ အရင္တုန္းက ကၽြန္မ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းခြင္က အေတြ႕အၾကံဳေတြအရ ေက်ာင္းသားေတြ အျခားနုိင္ငံက လူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံလုပ္ကို္င္ရတဲ့အခါ ေတြ႕နုိ္င္တဲ့ ျပႆနာအခက္အခဲေတြကို ေကာင္းစြာ ၾကိဳျမင္ျပီး နားလည္သေဘာေပါက္နုိင္တာဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြက Business English လိုစီးပြားေရးလုပ္ငန္းသံုး အဂၤလိပ္စာသင္တဲ့အခါ အလြန္အသံုးတည့့္တာေပါ့။



အသက္ၾကီးမွ စာသင္စားခ်င္သူေတြအတြက္ အၾကံျပဳခ်က္ ၆ ခ်က္


၁။ ေလ့လာစူးစမ္းပါ။ မိမိလုပ္ခ်င္တဲ့အရာ ဘာဆိုတာ ေကာင္းေကာင္းသိဖို႔ လုပ္ပါ။ မိမိရွာေဖြေနတဲ့ အလုပ္မွာ တက္လမ္းေတြ ဘာေတြ ရွိမရွိ၊ လစာ ေကာင္းမေကာင္းစံုစမ္းပါ။ စစခ်င္း လုပ္ရမယ့္အလုပ္မွာ ရမယ့္လစာနဲ႔ စားဝတ္ေနေရး ေျပလည္နုိင္မလား။ အဲ့ဒီနယ္ပယ္ထဲက ဆရာေတြနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္ျပီး သင့္ရဲ့ ပထမဥ္ီးဆံုးအလုပ္ကို ရွာေဖြတဲ့အခါ ျဖစ္တတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို သိေအာင္လုပ္ပါ။ ဥပမာ - ယူေကနုိ္င္ငံမွာဆုိရင္ ေႏြရာသီသင္ၾကားခ်ိန္ Summer work ေတြမွာ အလုပ္ရဖုိ႔ လြယ္ကူေပမဲ့ ေဆာင္းရာသီေက်ာင္းခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ ခက္တတ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ သင္တန္းေတြ ဘာေတြကို ေႏြဦးမွာ ၾကိဳတင္တက္ထားတာ ပိုအဆင္ေျပနုိင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ေက်ာင္းေတြက ေႏြရာသီသင္တန္းတုန္းက ခန္႔ထားတဲ့ ဆရာအသစ္အခ်ိဳ႕ကို ေနာက္ပို္င္း အလုပ္ပါးတဲ့ လေတြမွာလည္း ဆက္ခန္႔ထားေလ့ ရွိလုိ႔ပါ။


၂။ ဘယ္မွာလုပ္ခ်င္တာလဲ။ ကၽြန္မတုန္းက ကၽြန္မက လန္ဒန္မွာ အခ်ိန္ျပည့္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ စီစဥ္ထားတယ္လို႔ ေျပာမိလုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ CELTA ဆရာက ဟားတုိက္ရယ္ျပီးခင္ဗ်ားေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္လာမွာမဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာပါေလေရာ။ သူ႔အထင္မွားယြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္လုိခ်င္တဲ့ အလုပ္ရွာဖုိ႔ကိုေတာ့ သင္ေတာ္ေတာ္ ဇြဲရွိမွ ျဖစ္မွာေနာ္။ အဲ့ဒၤီလုိ အလုုပ္ေလွ်ာက္တဲ့အခါ ဘယ္လုိပံုစံ ျဖစ္လာမယ္မွန္း မသိဘဲ ေကာင္းနုိးနုိ္း ခန္႔မွန္းျပီး ေလ်ွာက္ခဲ့ရတာေတြ၊ ေနာက္ဆက္တြဲဆက္လုိက္ရတဲ့ ဖုန္းေတြ၊ CV ကိုလက္ထဲကို္င္ျပီး တစ္ေက်ာင္းဝင္ တစ္ေက်ာင္းထြက္ ေျခတုိေအာင္ သြားခဲ့ရတာေတြေပါ့။


အမ်ားနည္းတူ အျပင္ထြက္ျပီး ျပည္ပမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကြန္ထရက္စာခ်ဳပ္ေတြကို ေသေသျခာျခာ ဖတ္ျပီး အေသးစိတ္ေလ့လာကာ ကိုယ္တာဝန္ သြားေရာက္ထမ္းေဆာင္ရမယ့္ ေနရာေဒသကိုလည္း စံုစမ္းပါ။ လစာက အျပည့္ရမွာလား၊ စာသင္ခ်ိန္အတြက္ဘဲေပးမွာလား၊ ေနထုိင္စားစရိတ္ေတြပါ အျပီးအစီးလား။ ေနစားရိတ္၊ စားစာရိတ္ မပါရင္ေရာ သင္က တတ္နုိင္မွာလား စသည္ျဖင့္ေပါ့။


၃။ မိမိကေတာ့ ကိုယ္သင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းမွာသံုးသည္ရွိေစ၊ မသံုးသည္ရွိေစ နည္းပညာပိုင္းဆုိင္ရာမွာ အေတာ့္ကို တီးေခါက္မိေနျပီးသား၊ ကၽြမ္းက်င္ေနျပီးသားဆုိပါေတာ့။ အဲ့ဒီလုိမ်ိဳးမွာလည္း ရင့္က်က္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြကို ဆရာၾကီးပံုစံအခ်ိဳးမ်ိဳး သြားမလုပ္မိပါေစနဲ႔။ တစ္ကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကုိ သင္ၾကားရာမွာ ငယ္ရြယ္တက္ၾကြတဲ့ “tech-savvie” (နည္းပညာကဝိေတြ) ေက်ာင္းသားေလးေတြအေပၚ မွီခုိျပီး ေမွ်ာလုိက္သြားတာ ပိုေကာင္းတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလိုေလးလုပ္လုိက္ရင္ သူတုို႔က အဂၤလိပ္စာေလ့က်င့္ခန္းေတြကို လုိက္လုပ္ရံုမ်ွမက သူတုိ႔ရဲ့ စြမ္းရည္ေတြကိုလည္း ၾကြားခ်င္လုိ႔ ထုတ္သံုးၾကေတာ့တာဘဲေပါ့။ ေနာက္ျပီး သူတုိ႔ေတြသံုးေနတဲ့ ေခတ္ေပၚနည္းပညာဆုိင္ရာ အသံုုးအနႈန္းေတြ (ဘန္းစကားေတြ) ကို ေလ့လာထားဖုိ႔လည္း အေရးၾကီးပါတယ္။ လူသုံးမ်ားတဲ့ ဆုိရွယ္ဝဘ္ဆုိဒ္ေတြ၊ ကြန္ရက္ေတြကို ကိုယ္ကသိထားမွ သင္ခန္းစာနဲ႔ မဆုိင္ရင္ေတာင္မွ သူတုိ႔ေတြ ဘာအေၾကာင္းေတြ ေျပာေနတာလည္းဆုိတာကုိယ္ကသိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


၄။ သင့္ထက္ငယ္ရြယ္သူ ဆရာမ်ားထက္ သင့္စာသင္သက္တမ္းက ပိုျပီးတုိေတာင္းမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ၾကိဳတင္စဥ္းစားထားဖု႔ိမေမ့ပါနဲ႔။ စလုပ္ဖုိ႔ကေတာ့ သင့္ရဲ့ သင္ၾကားပံုစံနစ္ကို ပိုျပီး ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာေအာင္ ျပဳလုပ္ျပီးအျမန္ဆံုး ေၾကညက္ေနေအာင္ ေလ့က်င့္ဖုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ၾကီး ဆရာမ်ားအေနနဲ႔ survival mode လုိ႔ေခၚတဲ့ ဘဝေရစီးေၾကာင္းမွာ အလုိက္သင့္လုိက္ေမ်ွာဖို႔ အခ်ိန္သိပ္မရပါဘူး၊ ကၽြန္မတုိ႔က CELTA လက္မွတ္ကို္င္ ဆရာၾကီးစိတ္ေတြ ေဖ်ာက္ျပီး ကိုယ့္သင္ၾကားပံုနညး္စံနစ္ေတြကို ေစာေစာစီးစီး မြန္းမံကာ ကိုယ့္ကုိယ္ပုိင္ သင္ၾကားဟန္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပင္ဆင္ထားကာ အသင့္ျဖစ္ေနရပါမယ္။

ဒီလုိမ်ိဳးလုပ္ထားမွသာလွ်င္ ကုိယ့္စိတ္ကူးထဲက အလုပ္အကုိင္မ်ိဳးကို ရရွိရံုမ်ွမက DELTA တက္ရန္ ေလွ်ာက္ထားဖို႔ အေျခအေနေတြကိုလည္း အျမန္ဆံုး အေကာင္အထည္ ေဖာ္နုိ္င္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ DELTA လက္မွတ္ရျပီဆိုရင္ေတာ့ ထိပ္တန္းေက်ာင္းေတြမွာ အလုပ္ေကာင္းရဖုိ႔ ေနာက္ထပ္ေလွခါးတစ္ဆင့္ တက္သလိုဘဲေပါ့။


ေနာက္ပို္င္းမွာ သင္ၾကားေရးအပို္င္းကေနျပီး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးလုိင္းကို ေျပာင္းမလားဆုိတာ ၾကိဳတင္စဥ္းစားထားတာေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မ အလုပ္အကို္င္သက္တမ္းမွာ မန္ေနဂ်ာ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္လုပ္ခဲ့ျပီး ျဖစ္တာမုိ႔ စာသင္ခန္းထဲမွာပဲ ဘဝကို ဆက္လက္ ျမႇဳပ္နွံဖို႔ ဆံုးျဖတ္ျပီးသားပါ။


၅။ အျမဲမျပတ္ ေလ့လာပါ။ CPD လုိ႔ေခၚတဲ့ Continuing Professional Development စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ငန္းခြင္ ဖြံ႕ျဖိဳးမႈသင္တန္းေတြ၊ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ တက္ပါ။ မိမိရဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြဆီက သင္ယူပါ။ Webinar (အြန္လုိင္းေပၚကပို႔ခ်ခ်က္) ေတြကို တက္ေရာက္နားေထာင္ပါ။ ဘယ္လုိမ်ိဳး ELT ဖိုရမ္ေတြမွာမဆုိ စာရင္းသြင္းျပီး ပါဝင္လႈပ္ရွားပါ။ မိမိေလ့လာေနစဥ္အတြင္း ေကာင္းမြန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေတြေပၚထြက္လာရင္ လက္ခံဖို႔ျပင္ဆင္ထားပါ။ “က်ဳပ္ကေတာ့ အသက္ၾကီးျပီမို႔လို႔ ဒါေတြ မလုပ္နုိ္င္ေတာ့ပါဘူး” လု႔ိေျပာခဲ့ရင္ေတာ့ အလြယ္ေလးပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မရဲ့ လုပ္ေဖာ္ကို္င္ဖက္ေတြ၊ မန္ေနဂ်ာေတြ၊ ကၽြန္မ ေက်ာင္းသားေတြက အုိင္ဒီယာအသစ္ေတြကို လက္ခံက်င့္သံုးဖို႔ ကၽြန္မကို တစ္ခ်ိန္လံုး တို္က္တြန္းအားေပးမႈေတြ ျပဳလုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ေက်ာင္းသားေတြဆုိရင္ ကၽြန္မရဲ့ ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္အသစ္ေတြကို အရမ္းသေဘာက်ျပီး ကၽြန္မ တင္တဲ့ ဘေလာက္ဂ္ပို႔စ္ေတြကို္လည္း မလြတ္တမ္း လုိက္ဖတ္တာ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးတာေတြပါ အားတက္သေရာ လုပ္ၾကပါတယ္။


၆။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ မိမိလုပ္ေနတဲ့အလုပ္ကို္ နွစ္သက္ျမတ္နိုးပါေစ။ ကၽြန္မကေတာ့ ကၽြန္မရဲ့ အသစ္စက္စက္၊ ေနာက္က် အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအလုပ္ကို အရမ္းခ်စ္မိေနျပီး ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ ေျပာင္းဖုိ႔ မရွိပါေၾကာင္း ေျပာလုိပါတယ္ရွင္။



Britishcouncil.org မွ Helen Dennis-Smith ၏ Why it
s never too late to become an English teacher ကို ကိုးကားဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မူရင္းေဆာင္းပါးကို ဤေနရာတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။


အျခားသင္ခန္းစာမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-lessons


[ Myanmar Network အသင္းဝင္ထားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ]

- အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာအသစ္မ်ား၊ UK စာေမးပြဲ သတင္းမ်ား ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သတင္းမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားထံသာလွ်င္ e-mail ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
- ျဗိတိသွ်ေကာင္စီမွ ၾကီးမႉးက်င္းပေသာ ပြဲမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားသာ ၾကိဳတင္သိရွိျပီး အသင္းဝင္မဟုတ္သူမ်ားထက္ေစာ၍ စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။
- Myanmar Network ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ like ႏွင့္ comment ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
- စကားဝိုင္းမ်ား (Forum မ်ားတြင္)ႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
- အသင္းဝင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ Profile Page ရွိမည္ျဖစ္ျပီး မိမိ၏ ဓာတ္ပံု၊ မိမိကိုယ္တိုင္႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားလည္း တင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

[Unicode]


ဗြိတိသျှကောင်စီရဲ့ TeachEnglish blog ဆုရှင် Helen Dennis-Smith က အချိန်နောက်ကျပြီးမှ အင်္ဂလိပ်စာဆရာအဖြစ် အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းလုပ်ချင်သူများအတွက် စိ်န်ခေါ်ချက်တစ်ချို့နှင့် အခြားသိမှတ်ဖွယ်ရာတွေကိုတင်ပြသွားပါတယ်။

ကျွန်မ မိတ်ဆွေတွေက ကျွန်မ ဆရာအဖြစ်သင်တန်း TEFL (Teaching of English As a Foreign Language) တက်မယ်လို့ ပြောတုန်းကတစ်ချို့က “ဒါက လူငယ်လူလတ်ပိုင်းတွေ လုပ်ရတဲ့ဟာ မဟုတ်ဘူးလား” လို့ပြောကြ မေးကြပါတယ်။ တစ်ကယ်တော့ ကျွန်မ လူငယ်ဘဝတုန်းကလည်း အင်္ဂလိပ်စာသင်ဖူးပါတယ်။ အရည်အချင်းစစ်လက်မှတ်တော့ မရှိဘူးပေါ့ရှင်။ ဒါပေမဲ့ အဲ့ဒီတုန်းကတော့ အသက်မွေးဝမ်းကြောင်းအနေနဲ့ လုပ်မယ်ဆိုတဲ့ စိတ်ကူးတော့ မရှိခဲ့ပါဘူး။

ဒါပေမဲ့ နောက်ပိုင်းမှာ ကျွန်မကလေးတွေ အရွယ်ရောက်ကုန်တော့ ကျွန်မအကူနည်းပြဆရာအဖြစ် အလုပ်လုပ်ခဲ့ပါတယ်။ ကျောင်းတစ်ကျောင်းမှာတော့ လန်ဒန်ကိုရောက်ခါစက အင်္ဂလိပ်စာလုံးဝမတတ်တဲ့ ကလေးတစ်အုပ်စုကို ကျွန်မ စာသင်ခဲ့ရတယ်။ အဲ့ဒီမှာ ဘာသာစကားအသစ်ကို စိတ်ဝင်တစ်စား သင်ယူပြီး နယ်ခံကလေးတွေနဲ့ အထိုင်ကျအောင်လုပ်ပေးနိုင်ခဲ့တဲ့ အတွေ့အကြုံက ကျွန်မကို အများကြီးလှုံ့ဆော်မှုတွေ ပေးခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒီကစပြီး ကျွန်မ TEFL ကိုတက်ချင်စိတ် စဖြစ်တော့တာပါဘဲ။

အဲ့ဒါကြောင့်ဘဲ အသက် ၅၅ နှစ်အရွယ်မှာ ကျွန်မက CELTA လို့ခေါ်တဲ့ Certificate in English Language Teaching to Adults ကိုစိတ်ပူပန်မှုအချို့ကြားထဲကနေဘဲ ပြီးအောင်လုပ်နိုင်ခဲ့ြပ်ီး နောက် ၂ နှစ်အကြာမှာတော့ DELTA လို့ခေါ်တဲ့ Diploma in English Language Teaching to Adults ဆက်တက်ခဲ့ကာ အခုလက်ရှိ လန်ဒန်မှာဆရာအဖြစ် အသက်မွေးနေခဲ့ပါတယ်။


သက်ကြီးတန်း ဆရာတွေ ကျော်လွှားရမယ့် စိန်ခေါ်မှုများ

ကျွန်မ ပထမဆုံးသင်ခဲ့တဲ့ ကျောင်းမှာဆိုရင် သက်ကြီးတန်း ဆရာအနည်းငယ်ထဲမှာ ကျွန််မလည်း တစ်ယောက် အပါအဝင် ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ ကျောင်းကပေးတဲ့ လစာက နည်းနည်းလေးရယ် ပြီးတော့လည်း အဲ့ဒီလောက်နည်းတဲ့ လစာနဲ့ အလုပ်ချိန်အရှည်ကြီးတွေကို သည်းခံပြီး လုပ်နိုင်တဲ့ဆရာဆိုလို့ အတော်ကိုနည်းတာ ဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန််မ ကတော့ ဒီလုပ်ငန်းမှာ စတင် ခြေချဖု့ိဆိုတဲ့ ရည်ရွယ်ချက်သက်သက်ရယ် နောက်ပြီး DELTA တက်ဖို့ လိုအပ်တဲ့ စာသင်သက် ၂ နှစ် ဆိုတာကို ရရှိချင်လို့ရယ်ကြောင့် ဒီအလုပ်ကို မြဲအောင်လုပ်ခဲ့ပါတယ်။ အဲ့ဒီမှာတွေ့ရတဲ့ စိန်ခေါ်မှုကတော့ ဝန်ထမ်းအချင်းချင်းကြားမှာ ယုံကြည်မှုတည်ဆောက်ရတာ ဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မ ရဲ့ စိတ်အားထက်သန်မှုတွေကို ငယ်ရွယ်တဲ့ဆရာတွေက နားလည်ပုံမရခဲ့ပါဘူး။ အသက်ကြီးတဲ့ ဆရာတွေကလည်း ကျွန်မကို စိတ်မမှန် တော့ဘူးလို့ ထင်ကြပါတယ်။ ဆန့်ကျင်ဘက်အနေနဲ့ ကျောင်းသားတွေကတော့ စိတ်ခံစားမှုရဲ့ ရင့်ကျက်မှုတွေကို စာသင်ခန်းထဲကိုယူဆောင်လာပေးတဲ့ ကျွန်မကို စိတ်ရင်းနဲ့ လေးစားတန်ဖိုးထားကြတာကိုတွေ့ရပြီးအချိန်တိုအတွင်း သူတို့ရဲ့လေးစားမှုကိုပါ ခံခဲ့ရပါတယ်။ အသက်ကြီးသူတစ်ဦးက ဆရာအသစ်အနေနဲ့ စလုပ်တဲ့အခါ အသက်အရွယ်ကြောင့် သင့်ကို ကျောင်းသားတွေက အတွေ့အကြုံလုံးဝမရှိသေးဘူး ဒါမှမဟုတ် အတွေ့အကြုံနုသူတစ်ဦးအဖြစ် သံသယမရှိကြပါဘူး။ အသက်အရွယ်က ကိုယ့်ဖက်မှာရှိတယ်ဆိုမလားဘဲ။

နောက်ထပ် စိိ်န်ခေါ်မှုတစ်ခုကတော့ ခေတ်ပေါ်နည်းပညာတွေကို လိုက်မှီအောင် လုပ်ရတာပါဘဲ။ ကျွန်မရဲ့ ပထမဆုံးအလုပ်မှာတုန်းက နည်းပညာကလည်း သိပ်ကြီးမရှိသေးတာကြောင့် ဒါကအဲ့ဒီလောက် မဟုတ်လှသေးပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ အခုလက်ရှိလုပ်နေတဲ့ အလုပ်မှာတော့ နည်းပညာတွေက အစုံအလင်ပါဘဲ။ စာသင်ခန်းထဲမှာ အသုံးတည့်မယ့်ဟာ၊ ကိုယ်သုံးချင်တဲ့ဟာ ကောင်းနို်းရာရာလေးတွေ ရှာဖွေရတာတင် အချိန်ကုန်လှပါတယ်။ အခုတော့ အကြံဉာဏ်အသစ်တွေကို လက်ခံသုံးစွဲဖို့ဆိုတာ ကျွန်မအတွက် မခက်ခဲတော့ဘဲ ကိုယ့်ပတ်ဝန်းကျင်မှာရှိထားတဲ့ ဟာတွေထဲကနေ ဘယ်လို ဘယ်အချိန် ထုတ်သုံးရမလဲဆိုတာဟာ ထမင်းစားရေသောက်သလိုကို ဖြစ်နေပါပြီ။


အင်္ဂလိပ်စာသင်ခန်းစာထဲကို သက်ကြီးတန်းဆရာတွေက ဘာတွေ ယူဆောင်လာနိုင်ပါသလဲ။

သင့်တစ်ဘဝလုးံမှာ စုဆောင်းလာခဲ့တဲ့ အတွေ့အကြုံတွေ အားလုံးကို စာသင်ခန်းထဲကို ယူဆောင်လာလို့ ရပါတယ်။ သင့် နောက်ခံအတွေ့အကြုံတွေက ဘာတွေဖြစ်ပါစေ 'သိခြင်း' မှနေပြီး 'သင်ကြားခြင်း' သို့ ရောက်အောင် သင်က ဘယ်လိုပုံစံနဲ့ အသုံးချရမလဲဆိုတာကို သေသေခြာခြာစဉ်းစားရပါမယ်။ ကို်ယ်သင်မယ့် သင်ခန်းစာတွေထဲကိုလည်း အတွေ့အကြုံတွေ အများကြီး ယူဆောင်လာလို့ ရပါသေးတယ်။ ဥပမာ - လူငယ်ဆရာတွေဆီမှာမရှိနို်င်တဲ့ မိဘတစ်ဦီးအနေနဲ့ သင့်ရဲ့ ဘဝအတွေ့အကြုံ၊ သင်ရောက်ဖူးတဲ့ အရပ်ဒေသတွေအကြောင်း၊ တွေ့ဖူးဆက်ဆံဖူးတဲ့ လူတွေအကြောင်းတွေပေါ့။

ကျွန်မ အနေနဲ့ကတော့ အရင်တုန်းက ကျွန်မ လုပ်ခဲ့ဖူးတဲ့ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းခွင်က အတွေ့အကြုံတွေအရ ကျောင်းသားတွေ အခြားနိုင်ငံက လူတွေနဲ့ ဆက်ဆံလုပ်ကို်င်ရတဲ့အခါ တွေ့နို်င်တဲ့ ပြဿနာအခက်အခဲတွေကို ကောင်းစွာ ကြိုမြင်ပြီး နားလည်သဘောပေါက်နိုင်တာဘဲ ဖြစ်ပါတယ်။ ဒါမျိုးတွေက Business English လိုစီးပွားရေးလုပ်ငန်းသုံး အင်္ဂလိပ်စာသင်တဲ့အခါ အလွန်အသုံးတည့့်တာပေါ့။


အသက်ကြီးမှ စာသင်စားချင်သူတွေအတွက် အကြံပြုချက် ၆ ချက်

၁။ လေ့လာစူးစမ်းပါ။ မိမိလုပ်ချင်တဲ့အရာ ဘာဆိုတာ ကောင်းကောင်းသိဖို့ လုပ်ပါ။ မိမိရှာဖွေနေတဲ့ အလုပ်မှာ တက်လမ်းတွေ ဘာတွေ ရှိမရှိ၊ လစာ ကောင်းမကောင်းစုံစမ်းပါ။ စစချင်း လုပ်ရမယ့်အလုပ်မှာ ရမယ့်လစာနဲ့ စားဝတ်နေရေး ပြေလည်နိုင်မလား။ အဲ့ဒီနယ်ပယ်ထဲက ဆရာတွေနဲ့ စကားပြောကြည့်ပြီး သင့်ရဲ့ ပထမဉ်ီးဆုံးအလုပ်ကို ရှာဖွေတဲ့အခါ ဖြစ်တတ်တဲ့ အကြောင်းအရာတွေကို သိအောင်လုပ်ပါ။ ဥပမာ - ယူကေနို်င်ငံမှာဆိုရင် နွေရာသီသင်ကြားချိန် Summer work တွေမှာ အလုပ်ရဖို့ လွယ်ကူပေမဲ့ ဆောင်းရာသီကျောင်းချိန်တွေမှာတော့ ခက်တတ်ပါတယ်။ ဒါဆိုရင် သင်တန်းတွေ ဘာတွေကို နွေဦးမှာ ကြိုတင်တက်ထားတာ ပိုအဆင်ပြေနိုင်တယ်။ ဘာကြောင့်လဲဆိုတော့ ကျောင်းတွေက နွေရာသီသင်တန်းတုန်းက ခန့်ထားတဲ့ ဆရာအသစ်အချို့ကို နောက်ပို်င်း အလုပ်ပါးတဲ့ လတွေမှာလည်း ဆက်ခန့်ထားလေ့ ရှိလို့ပါ။

၂။ ဘယ်မှာလုပ်ချင်တာလဲ။ ကျွန်မတုန်းက ကျွန်မက လန်ဒန်မှာ အချိန်ပြည့် ကျောင်းဆရာလုပ်ဖို့ စီစဉ်ထားတယ်လို့ ပြောမိလို့ ကျွန်တော့် CELTA ဆရာက ဟားတိုက်ရယ်ပြီးခင်ဗျားတော့ ဘယ်တော့မှ ဖြစ်လာမှာမဟုတ်ကြောင်း ပြောပါလေရော။ သူ့အထင်မှားယွင်းခဲ့ပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ ကိုယ့်လိုချင်တဲ့ အလုပ်ရှာဖို့ကိုတော့ သင်တော်တော် ဇွဲရှိမှ ဖြစ်မှာနော်။ အဲ့င်္ဒီလို အလုပ်လျှောက်တဲ့အခါ ဘယ်လိုပုံစံ ဖြစ်လာမယ်မှန်း မသိဘဲ ကောင်းနိုးနို်း ခန့်မှန်းပြီး လျှောက်ခဲ့ရတာတွေ၊ နောက်ဆက်တွဲဆက်လိုက်ရတဲ့ ဖုန်းတွေ၊ CV ကိုလက်ထဲကို်င်ပြီး တစ်ကျောင်းဝင် တစ်ကျောင်းထွက် ခြေတိုအောင် သွားခဲ့ရတာတွေပေါ့။

အများနည်းတူ အပြင်ထွက်ပြီး ပြည်ပမှာ အလုပ်လုပ်ချင်တယ်ဆိုရင်တော့ ကွန်ထရက်စာချုပ်တွေကို သေသေခြာခြာ ဖတ်ပြီး အသေးစိတ်လေ့လာကာ ကိုယ်တာဝန် သွားရောက်ထမ်းဆောင်ရမယ့် နေရာဒေသကိုလည်း စုံစမ်းပါ။ လစာက အပြည့်ရမှာလား၊ စာသင်ချိန်အတွက်ဘဲပေးမှာလား၊ နေထိုင်စားစရိတ်တွေပါ အပြီးအစီးလား။ နေစားရိတ်၊ စားစာရိတ် မပါရင်ရော သင်က တတ်နိုင်မှာလား စသည်ဖြင့်ပေါ့။

၃။ မိမိကတော့ ကိုယ်သင်နေတဲ့ ကျောင်းမှာသုံးသည်ရှိစေ၊ မသုံးသည်ရှိစေ နည်းပညာပိုင်းဆိုင်ရာမှာ အတော့်ကို တီးခေါက်မိနေပြီးသား၊ ကျွမ်းကျင်နေပြီးသားဆိုပါတော့။ အဲ့ဒီလိုမျိုးမှာလည်း ရင့်ကျက်တဲ့ ဆရာတစ်ယောက်အနေနဲ့ ကျောင်းသားလူငယ်တွေကို ဆရာကြီးပုံစံအချိုးမျိုး သွားမလုပ်မိပါစေနဲ့။ တစ်ကယ်တော့ ကျောင်းသားတွေကို သင်ကြားရာမှာ ငယ်ရွယ်တက်ကြွတဲ့ “tech-savvie” (နည်းပညာကဝိတွေ) ကျောင်းသားလေးတွေအပေါ် မှီခိုပြီး မျှောလိုက်သွားတာ ပိုကောင်းတာကို တွေ့ရပါတယ်။ အဲ့ဒီလိုလေးလုပ်လိုက်ရင် သူတို့က အင်္ဂလိပ်စာလေ့ကျင့်ခန်းတွေကို လိုက်လုပ်ရုံမျှမက သူတို့ရဲ့ စွမ်းရည်တွေကိုလည်း ကြွားချင်လို့ ထုတ်သုံးကြတော့တာဘဲပေါ့။ နောက်ပြီး သူတို့တွေသုံးနေတဲ့ ခေတ်ပေါ်နည်းပညာဆိုင်ရာ အသုံးအနှုန်းတွေ (ဘန်းစကားတွေ) ကို လေ့လာထားဖို့လည်း အရေးကြီးပါတယ်။ လူသုံးများတဲ့ ဆိုရှယ်ဝဘ်ဆိုဒ်တွေ၊ ကွန်ရက်တွေကို ကိုယ်ကသိထားမှ သင်ခန်းစာနဲ့ မဆိုင်ရင်တောင်မှ သူတို့တွေ ဘာအကြောင်းတွေ ပြောနေတာလည်းဆိုတာကိုယ်ကသိမှာ ဖြစ်ပါတယ်။

၄။ သင့်ထက်ငယ်ရွယ်သူ ဆရာများထက် သင့်စာသင်သက်တမ်းက ပိုပြီးတိုတောင်းမှာ ဖြစ်တဲ့အတွက် ကိုယ်သွားချင်တဲ့ လမ်းကြောင်းကို ကြိုတင်စဉ်းစားထားဖု့ိမမေ့ပါနဲ့။ စလုပ်ဖို့ကတော့ သင့်ရဲ့ သင်ကြားပုံစံနစ်ကို ပိုပြီး ကောင်းသည်ထက် ကောင်းလာအောင် ပြုလုပ်ပြီးအမြန်ဆုံး ကြေညက်နေအောင် လေ့ကျင့်ဖို့ ဖြစ်ပါတယ်။ အသက်ကြီး ဆရာများအနေနဲ့ survival mode လို့ခေါ်တဲ့ ဘဝရေစီးကြောင်းမှာ အလိုက်သင့်လိုက်မျှောဖို့ အချိန်သိပ်မရပါဘူး၊ ကျွန်မတို့က CELTA လက်မှတ်ကို်င် ဆရာကြီးစိတ်တွေ ဖျောက်ပြီး ကိုယ့်သင်ကြားပုံနညး်စံနစ်တွေကို စောစောစီးစီး မွန်းမံကာ ကိုယ့်ကိုယ်ပိုင် သင်ကြားဟန်ကို ဖော်ထုတ်ပြင်ဆင်ထားကာ အသင့်ဖြစ်နေရပါမယ်။

ဒီလိုမျိုးလုပ်ထားမှသာလျှင် ကိုယ့်စိတ်ကူးထဲက အလုပ်အကိုင်မျိုးကို ရရှိရုံမျှမက DELTA တက်ရန် လျှောက်ထားဖို့ အခြေအနေတွေကိုလည်း အမြန်ဆုံး အကောင်အထည် ဖော်နို်င်မှာ ဖြစ်ပါတယ်။ DELTA လက်မှတ်ရပြီဆိုရင်တော့ ထိပ်တန်းကျောင်းတွေမှာ အလုပ်ကောင်းရဖို့ နောက်ထပ်လှေခါးတစ်ဆင့် တက်သလိုဘဲပေါ့။

နောက်ပို်င်းမှာ သင်ကြားရေးအပို်င်းကနေပြီး စီမံအုပ်ချုပ်ရေးလိုင်းကို ပြောင်းမလားဆိုတာ ကြိုတင်စဉ်းစားထားတာကောင်းပါတယ်။ ကျွန်မ အလုပ်အကို်င်သက်တမ်းမှာ မန်နေဂျာ တစ်ယောက်အနေနဲ့ တောက်လျှောက်လုပ်ခဲ့ပြီး ဖြစ်တာမို့ စာသင်ခန်းထဲမှာပဲ ဘဝကို ဆက်လက် မြှုပ်နှံဖို့ ဆုံးဖြတ်ပြီးသားပါ။

၅။ အမြဲမပြတ် လေ့လာပါ။ CPD လို့ခေါ်တဲ့ Continuing Professional Development စဉ်ဆက်မပြတ် လုပ်ငန်းခွင် ဖွံ့ဖြိုးမှုသင်တန်းတွေ၊ ဆွေးနွေးပွဲတွေ တက်ပါ။ မိမိရဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေဆီက သင်ယူပါ။ Webinar (အွန်လိုင်းပေါ်ကပို့ချချက်) တွေကို တက်ရောက်နားထောင်ပါ။ ဘယ်လိုမျိုး ELT ဖိုရမ်တွေမှာမဆို စာရင်းသွင်းပြီး ပါဝင်လှုပ်ရှားပါ။ မိမိလေ့လာနေစဉ်အတွင်း ကောင်းမွန်တဲ့ လမ်းကြောင်းတွေပေါ်ထွက်လာရင် လက်ခံဖို့ပြင်ဆင်ထားပါ။ “ကျုပ်ကတော့ အသက်ကြီးပြီမို့လို့ ဒါတွေ မလုပ်နို်င်တော့ပါဘူး” လု့ိပြောခဲ့ရင်တော့ အလွယ်လေးပါ။ ဒါပေမဲ့ ကျွန်မရဲ့ လုပ်ဖော်ကို်င်ဖက်တွေ၊ မန်နေဂျာတွေ၊ ကျွန်မ ကျောင်းသားတွေက အိုင်ဒီယာအသစ်တွေကို လက်ခံကျင့်သုံးဖို့ ကျွန်မကို တစ်ချိန်လုံး တို်က်တွန်းအားပေးမှုတွေ ပြုလုပ်ခဲ့တာကြောင့်တွေလည်း ဖြစ်ပါတယ်။ ကျွန်မ ကျောင်းသားတွေဆိုရင် ကျွန်မရဲ့ လေ့လာတွေ့ရှိချက်အသစ်တွေကို အရမ်းသဘောကျပြီး ကျွန်မ တင်တဲ့ ဘလောက်ဂ်ပို့စ်တွေကို်လည်း မလွတ်တမ်း လိုက်ဖတ်တာ ဝင်ရောက်ဆွေးနွေးတာတွေပါ အားတက်သရော လုပ်ကြပါတယ်။

၆။ နောက်ဆုံးအနေနဲ့ ပြောရရင် မိမိလုပ်နေတဲ့အလုပ်ကို် နှစ်သက်မြတ်နိုးပါစေ။ ကျွန်မကတော့ ကျွန်မရဲ့ အသစ်စက်စက်၊ နောက်ကျ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်းအလုပ်ကို အရမ်းချစ်မိနေပြီး ဘာအကြောင်းနဲ့မှ ပြောင်းဖို့ မရှိပါကြောင်း ပြောလိုပါတယ်ရှင်။


Britishcouncil.org မှ Helen Dennis-Smith ၏ Why it’s never too late to become an English teacher ကို ကိုးကားဘာသာပြန်ဆိုထားခြင်းဖြစ်ပါတယ်။

မူရင်းဆောင်းပါးကို ဤနေရာတွင် ဖတ်ရှုနိုင်ပါတယ်။


အခြားသင်ခန်းစာများ ဖတ်ရှု လေ့လာရန် link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-l...

Views: 2435

Reply to This

Replies to This Discussion

thanks
Thanks.
I interested

Thank you so much. This post encourage me.

RSS

Featured Discussions

© 2018   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service