နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ ကေလးအထူးကုဆရာ၀န္၊ ေဆးတကၠသိုလ္ရဲ႕ ကထိက ဆရာတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာရဲျမင့္ေက်ာ္ (လကၤာရည္ေက်ာ္) ကို သူ႕တပည့္ေတြက ေမးပါတယ္ “ေအာင္ျမင္ေသာဘ၀ဆိုတာ ဘာကို ေခၚတာပါလဲ ဆရာ” တဲ့။ ဆရာက သူယံုၾကည္တဲ့ အတိုင္း “ေအာင္ျမင္တဲ့ဘ၀ဆုိတာ မိုးလင္းလို႔ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးဖြင့္လိုက္တိုင္း ကိုယ္သြားရမယ့္ လုပ္ငန္းခြင္ဟာ ကိုယ္တစ္ကယ္သြားခ်င္တဲ့ေနရာျဖစ္ဖို႕ လိုတယ္၊ ညေန အလုပ္ဆင္းတာနဲ႔ ကိုယ္ျပန္လာရမယ့္ ကိုယ့္အိမ္ ကလည္း ကိုယ္ျပန္လာခ်င္တဲ့ေနရာျဖစ္ေနတာ ေသခ်ာဖို႕လိုတယ္” လို႕ေျဖခဲ့ပါတယ္။


ေႏြးေထြးေသာ မိသားစုရိွသည့္ ကိုယ့္အိမ္မွာေပ်ာ္ဖို႔ လြယ္ကူေပမယ့္ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္အေထြေထြ ရိွေသာ လုပ္ငန္း ခြင္မွာ ေပ်ာ္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ သိပ္မလြယ္ကူလွေပ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေပ်ာ္ဖို႕ အလုပ္ခြင္က ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းေသာ ပါတ္၀န္းက်င္ျဖစ္ရန္ လိုအပ္သလို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း အခ်ိဳ႕နည္းလမ္းေကာင္းေလးမ်ားကို လိုက္နာက်င့္ၾကံဖို႕လိုပါသည္။

မိမိအလုပ္ကို တန္ဖိုးထားပါ

လုပ္ငန္းခြင္မွာေပ်ာ္ဖို႕ မိမိအလုပ္ကိုတန္ဖိုးထားတတ္ဖို႕က အလြန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေန႕စဥ္နဲ႕အမွ် ထပ္ကာတလဲလဲ ႀကံဳေတြ႕ေနရတဲ့ သင့္ရဲ႕ နိစၥဓူ၀ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနေသာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ ေတြကို သင္ၿငီးေငြ႕ေနႏိုင္ပါတယ္။ အဲလိုအခ်ိန္မ်ိဳးဆိုရင္ သင္ေမ့ေနတာက ကိုယ္လုပ္လုိက္တဲ့ အလုပ္ေၾကာင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးခံစားရမည့္ သူေတြကို ေတြးၿပီး ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ တန္ဖိုးထားဖို႕ပါ။

နာဂစ္ကာလမွာ ေဒသခံအစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း (local NGO) ေလးတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ေနေသာ လူငယ္ေလးတစ္ဦးက ၿငီးတြားဖူးပါတယ္။ သူလုပ္ရတဲ့ အလုပ္ကေတာ့ ေဆးေတြ ေရတြက္ေပးရတာျဖစ္ပါတယ္။ ေန႕စဥ္ေဆးအဖြဲ႕ (Medical teams) ေတြက သူ႕ဆီလာတင္တဲ့စာရင္းထဲက လိုအပ္တဲ့ေဆးေတြကို ေရတြက္ ထုတ္ေပးၿပီး ေန႕တစ္ေန႕ရဲ႕ အဆံံုးမွာ ေဆးအမ်ိဳးအစား လက္က်န္ကိုေရးမွတ္တင္ျပရတာပါ။ သူ႔အလုပ္ဟာတစ္ေန႔တစ္ေန႔ ေဆးစတိုခန္းေလးထဲမွာပဲ ကုန္ဆံုးေနေတာ့ တျဖည္းျဖည္းျငီးေငြ႕လာကာ သူ႕အလုပ္ကိုသူမုန္းလာၿပီးေနာက္ဆံုး ထြက္စာပါတင္မိပါေတာ့တယ္။

ဒီေတာ့ အဲဒီ အဖြဲ႕ေလးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္က အဲဒီလူငယ္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး သူ႕အလုပ္ဟာ ဘယ္ေလာက္အေရးႀကီးေၾကာင္းရွင္းျပပါတယ္။ သူတို႔အဖြဲ႕ကို ပံ့ပိုးေပးေနတဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္း (INGO) အဖြဲ႕အစည္းႀကီးတစ္ခုက သူတို႕လိုအဖြဲ႕ငယ္ေလးေတြဆီက လိုအပ္တဲ့ ေဆးစာရင္းကိုယူၿပီး ႏိုင္ငံတကာမွ အလွဴရွင္မ်ားကို တင္ျပကာ အခ်ိန္မီ ေဆးရရိွေရးအတြက္ ၀ယ္ယူရတာျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ၀ယ္ယူလို႕မရႏိုင္တဲ့ ေဆးေတြအတြက္ တျခားႏိုင္ငံကို မွာယူရန္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္တတ္တာမို႕ ေဆးလက္က်န္စာရင္းကို အၿမဲတမ္း သိရိွေနဖို႕ လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထုိ၀န္ထမ္းလူငယ္ေလးဆီက ေန႕စဥ္ ျဖန္႕ေ၀မႈေဆးစာရင္း၊ လက္က်န္ေဆးစာရင္းဟာ အဖြဲ႕အတြက္ေရာ အဖြဲ႕က ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးေနေသာ ဒုကၡသည္ေတြ အတြက္ပါ အလြန္အေရးႀကီးေၾကာင္းရွင္းျပပါတယ္။ ဒီေတာ့မွေဆးစာရင္းမွတ္တဲ့ ၀န္ထမ္းေလးဟာ သူ႕အလုပ္ရဲ႕အေရးပါမႈကိုတန္ဖိုး ထားမိၿပီး အလုပ္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ပါေတာ့တယ္။
ဒါေၾကာင့္ အလုပ္ခြင္မွာေပ်ာ္ရႊင္ဖို႕အတြက္ မိမိရဲ႕ေန႕စဥ္အလုပ္ေတြရဲ႕ အေရးပါမႈကိုတန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔လိုပါတယ္။

ေက်းဇူးတင္ စကား ေျပာဆိုပါ

အကုန္အက်မရိွပဲ ထိေရာက္မႈ အလြန္ရိွတဲ့ နည္းလမ္းေကာင္းပါ။ ေန႕စဥ္မိမိႏွင့္ ထိေတြ႕ ဆက္ဆံေနရတဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကို (မိမိလက္ေအာက္က ၀န္ထမ္းပင္ျဖစ္ေနေစကာမူ) သူတို႔ရဲ႕တန္ဖိုးရိွလွတဲ့လုပ္ေဆာင္မႈေတြ အတြက္ ေက်းဇူးတင္စကားေျပာဖို႕မေမ့ပါနဲ႕။ ေက်းဇူးစကားတစ္ခြန္းဟာ ေျပာလိုက္တဲ့သူအတြက္ အကုန္အက်မမ်ားေပမယ့္ လက္ခံသူအတြက္ေတာ့တန္ဖိုးရိွေသာအားေဆးတစ္ခြက္ျဖစ္ပါတယ္။ေက်းဇူးတင္စကားေျပာဆုိျခင္းဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္း ေသာ အလုပ္ပါတ္၀န္းက်င္ကိုဖန္တီးဖို႕ ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ ေကာင္းမြန္ေသာဆက္ဆံေေရးတည္ေဆာက္ပါ

မိမိတို႕ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ မိသားစုႏွင့္ ေတြ႕ရသည့္အခ်ိန္ထက္အလုပ္မွ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွင့္ေတြ႕ရသည့္အခ်ိန္က ပိုမ်ားပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားႏွုင့္ ေကာင္းမြန္ေသာဆက္ဆံေရးရိွရန္ အလြန္အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရးတည္ေဆာက္ရာမွာ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ေလးစားမႈထားရိွျခင္း၊ ရိုးသားပြင့္လင္းစြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံျခင္း၊ အျပန္အလွန္ယံုၾကည္မႈထားရိွျခင္းစသည္တို႕ျဖင့္တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္၀င္စားမႈ တူညီေသာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခု(ဥပမာ-အားကစား၊ဖက္ရွင္) အေၾကာင္းကိုအလုပ္ခ်ိန္မတိုင္မွီစကားစျမည္ေျပာဆိုျခင္းျဖင့္လည္း ရင္းႏွီးေသာ ဆက္ဆံေရးကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ပါတယ္။

အလုပ္ခ်ိန္ထက္ ၁၀ မိနစ္ခန္႕ေစာလာပါ

လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ေနာက္က်မွ ေရာက္ၿပီး ရံုးခန္းတြင္းသို႕ လိပ္ျပာမလံုပဲ ၀င္လာရမွာထက္ အမ်ားထက္ ေစာစီးစြာ အလုပ္မွာ ေရာက္ရိွေနျခင္းက သင့္ကိုသင္ ယံုၾကည္မႈ ပိုမိုရရိွေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားအျမင္မွာသင္ဟာ စည္းကမ္းလိုက္နာသူ၊ အခ်ိန္ကိုေလးစားမႈရိွသူအျဖစ္ ေလးစားမႈရရိွျခင္းက သင့္ကို အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါလိမ့္မယ္။

ကိုယ္ေရးကိုယ္တာကိစၥမ်ားကို အိမ္မွာထားခဲ့ပါ

ကားက်ပ္တာ၊ ေရမလာတာ၊ စပါယ္ယာအေပါက္ဆိုးတာ စတဲ့ အေသးအဖြဲေလးေတြက အစ အိမ္ရွင္ႏွင့္ သို႕မဟုတ္ အခန္းအတူငွားရမ္းေနထိုင္သူႏွင့္ အဆင္မေျပတာ၊ အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပမႈေတြ အဆံုး မိမိရဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကို အလုပ္ကို သယ္မလာပါနဲ႕။ ဒီကိစၥေတြဟာ သင့္မွာရိွသလို သင့္ရဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားမွာလည္း ရိွႏိုင္တယ္ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႔။ သင့္ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ျပႆနာေၾကာင့္ သင့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ခြင္ ပါတ္၀န္းက်င္ကို မဖ်က္ဆီးမိေစရန္ဂရုျပဳပါ။ အဲဒီအစား ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ပါတ္၀န္းက်င္ေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ား ေလ်ာ့ပါးသက္သာရမွာျဖစ္ပါတယ္။

မိမိအလုပ္စားပြဲကို သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္စြာထားပါ

အေသးအဖြဲတစ္ခုလ႔ိုထင္ေနပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ မိမိအလုပ္စားပြဲကို သန္႔ရွင္းစြာ စနစ္တက်ထားျခင္းက သင့္ကို အလုပ္ခ်ိန္မွာ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ျခင္းမွ ကင္းေ၀းေစပါတယ္။ သင္အလုပ္ရႈပ္ေနခ်ိန္မွာ လိုအပ္တဲ့ စာေရးကိရိယာကို အလြယ္တကူ ရွာေဖြေတြ႕ရိွျခင္းက သင့္အလုပ္ကိုပိုမိုလြယ္ကူေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ သုေတသနတစ္ခုမွာ မိမိအလုပ္စားပြဲကို တစ္ရက္မွာ ၁၀ မိနစ္ခန္႔ အနည္းဆံုး အခ်ိန္ယူၿပီး ျပန္လည္ သန္႔ရွင္းသင့္သည္ဟုေဖာ္ျပထားပါတယ္။

အားလပ္ခ်ိန္ (break time) ယူပါ

ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေနာက္ဆံုး အႀကံျပဳခ်င္တာကေတာ့ အလုပ္ခ်ိန္မွာ အခါအားေလ်ာ္စြာ Break time ယူပါ။ သင္ဟာ သင့္အလုပ္ဌာန အတြက္ အေရးပါေသာသူ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သင္ကိုယ္တိုင္လည္း ဒါကို ေက်နပ္ၿပီး အလုပ္ေတြဆက္တိုက္လုပ္ျခင္းျဖင့္ မိမိကိုယ္မိမိ ဂုဏ္ယုူေကာင္းယူေနပါလိမ့္မယ္။ သို႔ရာတြင္ အလုပ္တစ္ခုကေန ေနာက္တစ္ ခုမလုပ္ခင္ေလးမွာ ၂ မိႏွစ္ ၃မိႏွစ္ခန္႔ နားခ်ိန္ယူၿပီ ေကာ္ဖီေသာက္တာျဖစ္ျဖစ္ ရံုးအျပင္ဘက္ထြက္ၿပီး ျပင္ပေလရွဴတာျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ေပးသင့့္ပါတယ္။ ထိုသို႕လုပ္ျခင္းအားျဖင့္ သင့္ဦးေႏွာက္ကို ျပန္လည္လန္းဆန္းေစမွာျဖစ္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်ႏိုင္ရန္ မ်ားစြာအေထာက္အကူ ျပဳပါလိမ့္မည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကို လက္ေတြ႕အသံုးခ်ရင္း မိမိတို႔အလုပ္ခြင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ ပါတ္၀န္းက်င္တစ္ခုဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာ ဘ၀ရရိွႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါသည္။

၀ိုင္းခ်စ္ေအာင္

လကၤာရည္ေက်ာ္ ၏ စိတ္ဓါတ္ကုိခြဲစိတ္ရွင္းလင္းသန္႕စင္ျခင္း ႏွင့္ WikiHow မွ How to be Happy at work တို႕မွ ကိုးကားေရးသားပါသည္။


အျခားသင္ခန္းစာမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-lessons


Myanmar Network အသင္းဝင္ထားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ]

- အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာအသစ္မ်ား၊ UK စာေမးပြဲ သတင္းမ်ား ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သတင္းမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားထံသာလွ်င္ e-mail ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
- ျဗိတိသွ်ေကာင္စီမွ ၾကီးမႉးက်င္းပေသာ ပြဲမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားသာ ၾကိဳတင္သိရွိျပီး အသင္းဝင္မဟုတ္သူမ်ားထက္ေစာ၍ စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။
- Myanmar Network ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ like ႏွင့္ comment ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
- စကားဝိုင္းမ်ား (Forum မ်ားတြင္)ႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
- အသင္းဝင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ Profile Page ရွိမည္ျဖစ္ျပီး မိမိ၏ ဓာတ္ပံု၊ မိမိကိုယ္တိုင္႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားလည္း တင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

Views: 2286

Reply to This

Replies to This Discussion

အလုပ္ခ်ိန္မွာ စိတ္ကိုအတက္ႏိုင္ဆံုးရွင္းေအာင္ထားျပီး လုပ္ေနရေပမဲ႔ ရံဖန္ရံခါ အခ်င္းခ်င္း စကားမ်ားျခင္းက တေနတာအလုပ္အတြက္

အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္

ဟုတ္​​ေတာ့လည္​းဟုတ္​ပါတယ္​..ဒါ​ေပ့မယ္​့ကိုယ္​ကဌာနရဲ႕​ေခါင္​း​ေဆာင္​တစ္​​ေယာက္​ရင္​​ေရာ.....​ေအာက္​လက္​ငယ္​သားကမ​ေခ်မငံလုပ္​ရင္​.....ကိုယ္​က​ေရာဘယ္​လို႔တုန္​႔ျပန္​ရမွာလဲ....

လုပ္လာရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့

သူေျပာတာ ဟုတ္လားမဟုတ္ဘူးလား စဥ္းစားစရာမလိုပဲ မေခ်မငံေျပာရျခင္းရဲ႔အေၾကာင္းအရင္းကို သူတို႔ထက္ပိုျပီးသိေနသင့္တယ္ေလ

ဘာေၾကာင့္ဆို ျပင္ပေၾကာင့္ မေခ်မငံျပဳၾကတာက လုပ္ငန္းပိုင္းမွာ နည္းလို႔ပါ

Policy နဲ႔ ခ်ုဳပ္ကိုင္သင့္ပါတယ္၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္နဲ႔ဆိုရင္ ေတာ့ သူ႔ကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ တြဲေခၚရမွာပါ။ စိတ္ဓါတ္ ကိုအေကာင္းဘက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလာေအာင္ Train ေပးရမွက ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြ လုပ္ရမယ့္ တာ၀န္ပါ၊ Obedient မရိွဘူး mutual respect မရိွဘူးဆိုတာက အဲ၀န္ထမ္း mature မျဖစ္တဲ့သေဘာပါ။ လိုအပ္တဲ့ Training ေပးတာမ်ိဳး ျဖစ္ျဖစ္ Delegation ေပးတဲ့ နည္းျဖစ္ျဖစ္ သံုးၾကည့္ပါ၊ တြဲေခၚလို႕ မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနဆိုရင္ ေတာ့ Obedient မရိွတဲ့့ ၀န္ထမ္းမ်ိဳးကို လက္တြဲ ျဖဴတ္သင့္ရင္ ျဖဳတ္ရမွာပါ။ 

ဟုတ္တယ္ .. မူ၀ါဒပဲ ... လူမႈေရးနဲ႕ လုပ္ငန္းခြင္စည္းကမ္းကုိ မခြဲျခားနုိင္သေရြ႕   ေကာင္းမြန္တဲ့ စနစ္ကို တည္ေဆာက္လို႕မရနိုင္ဘူး ... လက္ေတြ႕ပါ ...

ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ရွင္

RSS

Featured Discussions

© 2017   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service