တီထြင္ဆန္းသစ္တတ္တဲ့ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ အျဖစ္သို႔ ေျခလွမ္း ၈ လွမ္း

အဂၤလိပ္စာဆရာေတြ စာသင္ခန္းထဲမွာ ဘယ္လုိမ်ားတီထြင္ဆန္းသစ္ creative ျဖစ္ေအာင္ လုပ္နိုင္ပါသလဲဆိုတဲ့ Marisa Constantinides ရဲ့ webinar ထဲက အၾကံျပဳခ်က္ေတြကို ဆီေလ်ွာ္ေအာင္တင္ဆက္လုိက္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာဆရာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို creative teacher ဆိုတဲ့ တီထြင္ဆန္းသစ္တတ္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြက ဘာေတြျဖစ္နုိ္င္သလဲဆုိတာကို ေမးၾကည့္ရင္ သူတို႔ ျပန္ေျဖတဲ့အထဲမွာ flexibility ေခၚတဲ့ အေျခအေနကု္ိၾကည့္ျပီး လုိအပ္သလိုေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္နုိင္ျခင္း၊ open to new ideas - အေတြးအေခၚသစ္ေတြကိုလက္ခံနားလည္ျခင္း၊ imaginative - စိတ္ကူး စိတ္သမ္း ေကာင္းျခင္းစတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြက ထိပ္ဆံုးမွာရွိေနတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။

ဒါဆုိရင္ ဒီအရည္အခ်င္းေတြရရွိေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ယူရပါသလဲ။ ပထမ ေျခလွမ္းေတြက ဘာေတြပါလဲ ဆုိတာေဆြးေႏြးၾကည့္ပါမယ္။

ပထမေျခလွမ္း

ဗဟုသုတျပည့္စုံတဲ့ ဆရာျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါ။ ယေန႔ေခတ္မွာေတာ့ ဆရာတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖုိ႔ သင္ၾကားေရးအတတ္ပညာေတြကို ေလ့လာဖုိ႔ အရင္ကေလာက္ မခက္ခဲေတာ့ပါဘူး။ ဒီပညာေတြ ရွာေဖြဖို႔ စာအုပ္စာေပေတြ သင္တန္းေတြ အေျမာက္အမ်ားရွိေနပါတယ္။ ဒါတင္မကဘဲ အခမဲ့ အြန္လိုင္းသင္တန္းေတြရည္ညႊန္းေလ့လာစရာမ်ား ရွိေနျပီးေတာ့ ဆရာျဖစ္ ေကာလိပ္ေတြကလည္း ဆရာအျဖစ္ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ျပဳနုိင္ေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးပါတယ္။


ဒီမွာေျပာခ်င္တာကေတာ့ အျခားပညာရပ္၊ အေၾကာင္းအရာေတြကို ေလ့လာသင္ယူထားဖို႔ရန္လည္း အေရးၾကီးေၾကာင္းကိုပါ။ Creative teacher ဆုိတဲ့ ဆန္းသစ္ဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးတတ္တဲ့ ဆရာေတြဟာ သင္ၾကားေရးဆုိင္ရာ ဗဟုသုတတစ္ခုတည္းထက္ ပိုမိုတဲ့ အရာေတြကို စာသင္ခန္းထဲကို ယူေဆာင္လာနို္င္ပါတယ္။ အျခားေသာ ပညာရပ္မ်ားကို တတ္သိနားလည္ထားတဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ့ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ အျခားဗဟုသုတေတြကို သင္ၾကားေရးမွာ အသံုးခ်န္ိုင္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ artistic hobby လို႔ေခၚတဲ့ အနုပညာဝါသနာတစ္ခုခုလိုမ်ိဳး ဥပမာ - ဂီတတူရိယာတီးခတ္တဲ့ အတတ္ပညာသင္ယူတာတို႔၊ ျပဇာတ္သင္တန္း drama course တို႔ဘာတို႔ ေလ့လာတာမ်ိဳးကိုလုပ္ဖုိ႔ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ ဒါမွသာ အဲ့ဒီအတတ္ပညာေတြကို ဝါသနာအရလုိက္စားရင္း တစ္ဖက္ကလည္း မိမိရဲ့ သင္ၾကားေရးထဲမွာ ေျပာင္ေျမာက္စြာနဲ႔ အက်ိဳးရွိရွိအသံုးခ်နုိ္င္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဥပမာ - စာသင္ခန္းထဲမွာ သီခ်င္းေတြ အသံုးျပဳတာ ကလည္းစာသင္သားေတြအတြက္ ထိေရာက္တဲ့ လႈံ႕ေဆာ္မႈကို ျဖစ္ေစကာ ဘာသာစကားကို လွ်င္ျမန္ထိေရာက္စြာ သီကုံးေျပာဆုိနိုင္ရံံုမက အသံထြက္ကိုပါ ေကာင္းမြန္တိုးတက္ေစပါတယ္။ Drama techinique ေခၚတဲ့ သရုပ္ေဖၚတင္ျပတဲ့ နည္းပညာကို သင္ၾကားေရးမွာ ေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့လည္း မိမိရဲ့ ဝါသနာကို တုိးခ်ဲ႕လို႔ ရပါေသးတယ္။


ဒုတိယေျခလွမ္း

အျခားဆရာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားပါ။ ပံံုမွန္အားျဖင့္ ဆရာျဖစ္သင္တန္းေတြက ဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ အသက္ေမြးနုိ္င္ဖို႔ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစေပမဲ့ သင့္ရဲ့ နယ္ပယ္ထဲက ဘဝတူ၊ ဝါသနာတူ ဆရာေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မႈ မပ်က္ေစဘုိ႔ အေရးၾကီးလွပါတယ္။ Inspiration ဆိုတဲ့ လႈံ႕ေဆာ္မႈကို ေပးတဲ့ ဖန္တီးလိုစိတ္ဟာ ၾသဇာၾကီးမားတဲ့ စာေရးဆရာတို႔၊ မိန္႔ခြန္းေျပာသူတို႔ ဆီကလာတတ္တာလည္း ျဖစ္သလို တစ္ခါတစ္ရံမွာလည္း သူလိုကိုယ္လို သာမန္ဆရာေတြဆီကလည္း လာတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳးလံႈ႕ေဆာ္မႈ inspiration ေပးတဲ့ ဆရာေတြကို ခ်ိတ္ဆက္ဖို႔ အတြက္ ယေန႔ေခတ္မွာ facebook တုိ႔ twitter တုိ႔ blogsphere တုိ႔ ရွိေနျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ့ ဘေလာ့ဂ္ေတြကို ဖတ္ရႈေလ့လာကာ follow လုပ္တာတို႔၊ ဆရာမ်ား သမဂၢလိုမ်ိဳး အသင္းအဖြဲ႕ဝင္တာတုိ႔ မ်က္နွာစံုညီ၊ ဒါမွမဟုတ္ အြန္လိုင္းမွာ ေဟာေျပာပြဲေတြ၊ အလုပ္ရံုေဆြးေႏြးပြဲေတြ တက္တာ(talks and workshops) စတာေတြကုိလည္း လုပ္လုိ႔ ရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အဲ့ဒီ လႈံ႕ေဆာ္မႈ inspiration ေတြဟာ ဒီလုိမ်ိဳး ဒိတ္ဒိတ္ၾကဲဆရာေတြကို တုပျပီး သင္ၾကားေရးနယ္ပယ္မွာ သူတုိ႔လို ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵ desire ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။


တတိယေျခလွမ္း 

သင္ စုေဆာင္းထားတဲ့ အၾကံဥာဏ္ေတြကို ခ်က္ျခင္းလက္ငင္း အသံုးျပဳရမယ္လုိ႔ မဆုိလုိပါဘူး။ အေရးၾကီးတာကေတာ့ အခြင့္အေရးရတဲ့ အခါတုိင္း လုိအပ္သလို ထုတ္သံုးနုိင္ေလာက္ေအာင္ စုေဆာင္းကာ က်က်နန စီစဥ္သိမ္းထားတတ္ဖို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအၾကံဥာဏ္ idea ေတြကဘဲ creativity ေခၚတဲ့ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈဆီကို ေခၚေဆာင္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ကိုယ္တုိင္က အဲ့ဒီအၾကံဥာဏ္ေတြက မွီျငမ္းျပီးစမ္းသပ္ အသံုးျပဳမႈေတြ ရဲရဲလုပ္ရမွ ျဖစ္ပါတယ္။

အြန္လိုင္းေပၚမွာ အၾကံဥာဏ္သစ္ေတြကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိျပီဆိုရင္ bookmark လုပ္ျပီးမွတ္သားတာ curation (curation tools) ေတြသံုးျပီး မွတ္သားထားတာေတြ လုပ္ဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔။ ျပီးေတာ့လည္း အျခားသူေတြ မွတ္သားထားတဲ့ curation list (အလားတူရာ ဝက္ဗ္ဆိုဒ္ေတြကို စုစည္းထားတဲ့ အြန္လိုင္းစာရင္း) ေတြကိ္ုိလည္း follow လုုပ္နုိင္ပါေသးတယ္။ Curation ဆုိတဲ့ စုေဆာင္းမွတ္သားျခင္းျဖင့္ သင့္ကိုဗဟုသုတပိုမိုၾကြယ္ဝသူတစ္ဦး ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳး ဗဟုသုတ ၾကြယ္ဝသူဟာ သင္ၾကားေရးအစီအစဥ္မွာ တစ္စံုတစ္ခု မွားယြင္းသြားရင္ေတာင္ ဟန္မပ်က္ေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းသြားနို္င္သူ ျဖစ္ပါတယ္။


စတုတၳေျခလွမ္း 

မိမိရဲ့ေလ့လာေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို မ်ွေဝေပးပါ။ ေက်ာင္းသားေတြလိုဘဲ ဆရာမ်ားဟာလည္း အျခားသူမ်ား(ဆရာမ်ား) ထံမွ ေလ့လာ သင္ယူ အသံုးျပဳတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း တစ္လမ္းေမာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ရဲ့ ပညာရပ္ေတြကိုလည္း အျခားသူမ်ား (ဆရာမ်ား) ကိုျပန္လည္ မ်ွေဝ (သင္ေပး) ရတဲ့ အခ်ိန္ဆုိတာလည္းရွိစျမဲပါဘဲ။ သင့္ရဲ့ ေက်ာင္းမွာ လက္ေတြ႕လုပ္ရတဲ့ training day ေတြ ရွိတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ ေလ့က်င့္ခန္း session ကိုဦးေဆာင္ဖုိ႔ ကမ္းလွမ္းပါ။ ျပီးေတာ့လည္း topic အေၾကာင္းအရာေတြကို research ေလ့လာတာတို႔ ျပဳလုပ္ရင္း မိမိရဲ့ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ peers ေတြနဲ႔ ဗဟုသုတကို ဖလွယ္ရာမွာယံုၾကည္မႈေတြ ပိုမိိုတိုးတက္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိေတြ လုပ္ရတာက အစပိုင္းေတြမွာ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္ေစေပမဲ့လည္း ေနာင္အခါမွာေတာ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ဘဝရဲ့ အမွတ္တရအျဖစ္ဆံုး အျဖစ္အပ်က္ေတြအျဖစ္ ထင္က်န္ခဲ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေနာက္ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ သင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေလ့လာဆည္းပူးျပီးခဲ့ျပီလဲ ဆိုတာကို သင္ကိုယ္တုိင္ အ့့ံအားသင့္မွာမလြဲပါဘူး။


ပဥၥမေျခလွမ္း

ဆန္းသစ္ေတြးေခၚမႈ လမ္းေပၚက အတားအဆီးမ်ားကိုဖယ္ရွားပါ။

လူတစ္ခ်ိဳ႕က သူတို႔ရဲ့ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈ အရည္အခ်င္းအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈေတြ ရွိတာမုိ႔ ဒီအရည္အခ်င္းေတြကို လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ၾကည့္ဖို႔ မတြန္႔ဆုုတ္တတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူအမ်ားစုကေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕အခ်ိန္ေတြမွာ ဒီလုိမ်ိဳးေတြ လုပ္နုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ခံစားၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲ့ဒီလုိ အခ်ိန္ေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြ ကြယ္ေပ်ာက္သြားျပီလုိ႔ ခံစားရတယ္။ ျပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း အရည္အခ်င္းမရွိဘူး၊ မေတာ္ဘူး၊ မငယ္ေတာ့ဘူး၊ ပါရမီမရွိဘူး စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးထင္ျပီး အားငယ္တတ္ၾကပါတယ္။

လူတိုိင္းလူတို္င္းမွာ တူညီတဲ့ အရည္အခ်င္း၊ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ ပါရမီစတာေတြ ရွိရမယ္လု္ိ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံသတ္မွတ္ မထားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူတို္င္းမွာ တီထြင္ဆန္းသစ္ႏိုင္္တဲ့ စိတ္ကူးေကာင္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာေတာ့ အတတ္ေျပာရဲပါတယ္။ ဘာသာစကားေတြကုိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သံုးစြဲေနတာကိုဘဲ ၾကည့္လုိက္ပါ။ အေၾကာင္းတူ၊ အရာတူ၊ အေတြးအေခၚတူတာေတြကို မတူညီတဲ့ စကားလံုးေတြ၊ မတူညီတဲ့ အသံထြက္ေတြနဲ႔ ဘာသာစကား အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အသံုးျပဳျပီး တီထြင္ ေျပာဆုိလာခဲ့ၾကတာဘဲ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ရဲ့ ယံုၾကည္မႈ self-esteem ကိုတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ယူပါ။ ကုိယ့္အေပၚ ပံ့ပိုးကူညီေဖးမေပးတဲ့ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္နဲ႔ အတူတြဲဖက္ျပီး တူညီတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတု္ိင္ကို ခ်ီတက္ရင္း မိမိရဲ့ ျဖစ္တည္မႈ အေျခအေနအေပၚ ဂုဏ္ယူလုိက္ပါ။


ဆ႒မေျခလွမ္း

အားကစားသမားမ်ားဟာ အစဥ္မပ်က္ ေလ့က်င့္ရင္းသူတုိ႔ရဲ့ အရည္အခ်င္းေတြကို ထိန္းသိမ္းသလုိဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ့ ဦးေနွာက္ (စိတ္) ေတြကိုလည္း ပံုမွန္ေလ့က်င့္ေပးမွ ထက္ျမက္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ မိမိရဲ့ စိတ္ကို ေလ့က်င့္ေပးဖုိ႔ ဘာလုပ္ရပါသလဲ။ Crosswords, Soduko, jigsaw puzzle လုိမ်ိဳး ကစားနည္းမ်ိဳး သင္ဝါသနာ ပါပါသလား။ ဒီလိုမ်ိဳး ကစားနည္းေတြနဲ႔ အလားတူ ကစားနည္းေတြ ဟာ မိမိရဲ့ အာရံုစူးစုိက္မႈကို ပိုမိုစူးရွေစျပီး၊ တီထြင္ဆန္းသစ္မႈကိုလည္း ျမွင့္တင္ေပးပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ေက်ာင္းသားေတြကို “ေလ့က်င့္ျခင္းသည္ ျပီးျပည့္စံုမႈကို ျဖစ္ေစသည္။” Practice makes perfect. ဆုိတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကို ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီအေလ့အထကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကိုယ္တိုင္ လုိက္နာက်င့္သံုးဖု႔ိအေရးၾကီးပါတယ္။ skilled people လုိ႔ေခၚတဲ့ နယ္ပယ္စံုက ကၽြမ္းက်င္မႈ ပါရမီရွင္မ်ား ဥပမာ ကေခ်သည္ စားဖိုမႈး မွအစ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအထိ ဘယ္သူမဆုိ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေလ့က်င့္မႈကေနျပီးေတာ့မွ ထိပ္တန္းေရာက္လာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အလုိလုိ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ျဖစ္လာၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သတိေပးလုိတာကေတာ့ practice ဆုိတဲ့ ေလ့က်င့္မႈမွာ စည္းကမ္းနဲ႔ စိတ္ရွည္ျခင္းဆိုတာ မရွ္ိမျဖစ္ လုိအပ္ပါတယ္။ ဘာကိုဘဲေလ့က်င့္ေလ့က်င့္ goal ဆုိတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္အေပၚ အာရံုထားတာထက္ process ဆုိတဲ့ လုပ္ပံုလုပ္နည္းအေပၚမွာသာ အာရံုထားသင့္ပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ မိမိေရာက္လုိတဲ့ အဆင့္ကို မေရာက္ေသးလုိ႔ စိတ္ပူေနမဲ့အစား လက္ရွိ မိမိေလ့က်င့္ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ အရာအေပၚမွာ နွစ္သက္ေက်နပ္မႈကို ရယူလုိက္ပါ။


သတၱမအဆင့္

စမ္းသပ္မႈကိုစတင္ပါ။ ျပီးေတာ့ မိမိရဲ့ သင္ၾကားမႈစြမ္းရည္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ပါ။ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ့ အႏၲရာယ္အကင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္စရာလမ္းကေတာ့ အသစ္အဆန္းမတီထြင္ဘဲ သံုးေနက် နည္းလမ္းနဲ႔ အၾကံဥာဏ္မ်ားကိုသာ တြယ္ဖက္ထားျခင္းဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္အတုိင္းအတာ တစ္ခုေရာက္ရင္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကုိ လံႈ႕ေဆာ္မႈ မေပးေတာ့ဘဲ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕သြားေစပါတယ္။ (ပ်င္းရိျငီးေငြ႕သြားေစျခင္း burning out အေၾကာင္းဒီမွာၾကည့္ပါ)

ေက်ာင္းသားေတြက ဆန္းသစ္တီထြင္တတ္ျပီး တစ္ေခါက္နဲ႔ တစ္ေခါက္ မတူညီတဲ့ ပံုစံေတြနဲ႔ သင္တတ္တဲ့ ဆရာေတြကို ပိုမိုနွစ္ျခိဳက္ၾကပါတယ္။ ဆရာမ်ားရဲ့ အျခားေသာ အရည္အေသြးေတြျဖစ္တဲ့ စိတ္ရွည္ျခင္း၊ သည္းခံတတ္ျခင္း၊ ရွင္းလင္းေျဖၾကားမႈ ေကာင္းစြာလုပ္တတ္ျခင္း စတာေတြကို ေက်ာင္းသားေတြက နွစ္သက္ၾကတဲ့အျပင္ ေပ်ာ္စရာ၊ အံ့ၾသဖြယ္ရာေတြပါ ထည့္သြင္း သင္ၾကားတတ္တာကိုလည္း အထူးခံုမင္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နည္းလမ္းအသစ္ေတြကိုလည္း စမ္းသပ္သလုိ နည္းလမ္းေဟာင္းေတြက ိုလည္းမွီျငမ္းၾကပါ။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္တစ္ခုခုေရာက္တုိင္း ေခတၱရပ္တန္႔ျပီးေနာက္ မိမိရဲ့အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ျပန္ၾကည့္ျပီးေတြးေတာဆင္ျခင္ သံုးသပ္မႈ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ သတိေတာ့ ထားရပါမယ္။ ျပီးေတာ့ မိမိရဲ့ ေအာင္ျမင္မႈေတြ၊ အမွားအယြင္းေတြကေနျပီး သင္ခန္းစာေတြ ယူတတ္ရမယ္၊ ျပီးေတာ့ ဒီလုိလုပ္ရတဲ့ အပုိင္းကုိ မိမိရဲ့သင္ၾကားမႈရဲ့ ပံုမွန္ျပဳလုပ္ေနၾက အစိတ္အပုိ္င္းတစ္ခု အျဖစ္ သတ္မွတ္လုိက္ပါ။


အ႒မေျခလွမ္း

ဆန္းသစ္တီထြင္မႈကို မိမိရဲ့ ေန႔စဥ္ရည္မွန္းခ်က္အျဖစ္ သတ္မွတ္ပါ။ ဆန္းသစ္တီထြင္တတ္ျခင္းဟာ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းရာမွာ အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္။ ဒါက ဆရာေတြအတြက္ အရမ္းအသံုးဝင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ problem solving ဆုိတဲ့ ျပႆနာေျဖရွင္းျခင္းဟာ သူတို႔ရဲ့ ေန႔တဓူဝ သင္ၾကားေရးက႑ေတြမွာ အျမဲတမ္းလုပ္ေနရလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - ဘယ္လုိစာအုပ္မ်ိဳး သင္ၾကားေရးအေထာက္အကူပစၥည္းေတြ သံုးရမလဲ၊ ဘယ္လုိပံုစံ ေတြနဲ႔ ပို႔ခ်မလဲ၊ ဘယ္လုိ အမွတ္ေပးအကဲျဖတ္ေပးမလဲ၊ ေက်ာင္းသားေတြ စိတ္ပါလက္ပါ ျဖစ္မေနတဲ့ သင္ခန္းစာကို ဘယ္လုိမ်ိဳးနည္းေတြသံုးျပီး စိတ္ပါေအာင္ လုပ္ရမလဲ၊ အားနည္းေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ႕ကို စာလုိက္နုိင္ေအာင္ တစ္ဦးခ်င္းစီ ဘယ္လုိကူညီရမလဲ စသည္ စသည္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ အရည္အခ်င္းေတြကို ထက္ျမက္ေနေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ကေတာ့ ဆန္းသစ္တီထြင္မႈေတြကို တစ္ခါတစ္ရံလုပ္တဲ့ ေလ့က်င့္ခန္းေတြမွာသာ သံုးရတဲ့ဟာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေန႔စဥ္သင္ၾကားေရးမွာ အသုံးျပဳရတဲ့ဟာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပါဘဲ။ မိမိလုပ္သမ်ွကို ေဝဖန္ခြဲျခားတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ မျပတ္တမ္း ေစာင့္ၾကည့္ျပီး မိမိရဲ့ သင္ခန္းစာေတြက မိမိေက်ာင္းသားေတြအတြက္ ဘယ္လုိမ်ိဳး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ လံႈ႕ေဆာ္မႈနဲ႔ ရလာဒ္ေကာင္းေတြ ေပးေအာင္ ျပဳျပင္ ဖန္တီးနုိင္မလဲဆုိတာ စဥ္းစားရပါမယ္။ ဒါ့အျပင္ မိမိ ကိုယ္ကို တိုးတက္လာတဲ့အထိ အခ်ိန္ေပးပါ။ မိမိကိုယ္ကို အျပင္းစားေဝဖန္မႈ မလုပ္လုိက္ပါနဲ႔။ မိမိရဲ့ ဆန္းသစ္ တီထြင္မႈ အရည္အေသြးကို အျခားေသာစြမ္းရည္မ်ား တုိးတက္ေအာင္ လုပ္သလို ေျပာင္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္တာဟာ လြယ္ကူေခ်ာေမြ႕တဲ့ လုပ္ရပ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စိတ္ရွည္မယ္၊ အာရံုစူးစုိက္မယ္၊ ထူးခၽြန္ဖို႔အတြက္ အာသီသျပင္းျပမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။

Britishcouncil.org/blog မွ Marisa Constantinides ၏ Eight steps to becoming a more creative teacher ကို ကိုးကားဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

မူရင္းေဆာင္းပါးကို ဤေနရာတြင္ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။


အျခားအဂၤလိပ္ဘာသာသင္ခန္းစာမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-l...


[ Myanmar Network အသင္းဝင္ထားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ]

- အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာအသစ္မ်ား၊ UK စာေမးပြဲ သတင္းမ်ား ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သတင္းမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားထံသာလွ်င္ e-mail ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
- ျဗိတိသွ်ေကာင္စီမွ ၾကီးမႉးက်င္းပေသာ ပြဲမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားသာ ၾကိဳတင္သိရွိျပီး အသင္းဝင္မဟုတ္သူမ်ားထက္ေစာ၍ စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။
- Myanmar Network ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ like ႏွင့္ comment ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
- စကားဝိုင္းမ်ား (Forum မ်ားတြင္)ႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
- အသင္းဝင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ Profile Page ရွိမည္ျဖစ္ျပီး မိမိ၏ ဓာတ္ပံု၊ မိမိကိုယ္တိုင္႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားလည္း တင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

Views: 1401

Reply to This

Replies to This Discussion

Thanks a lot
thanks
Really noteworthy.
Very good post! Thank you so much.

RSS

Featured Discussions

© 2019   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service