လုပ္္ငန္းခြင္ဆက္ဆံေရးေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ

[Zawgyi]

အျပိဳင္အဆုိင္အလုပ္လုပ္ေနရတ့ဲ ယေန႕ေခတ္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ မိသားစုေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႕ အတူရွိတ့ဲအခ်ိန္ထက္ လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ေနရတ့ဲအခ်ိန္က ပိုမ်ားလာပါတယ္။ အလုပ္နဲ႕ မိသားစုၾကားထဲမွာ စည္းက ပါးပါးေလးပဲရွိေနျပီးေတာ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႕ ဘ၀တူအလုပ္သမားေတြက ကိုယ့္ရဲ႕မိသားစု၀င္ေတြလိုမ်ိဳးေတာင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ကိုယ္နဲ႕ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြၾကား လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းမွာ ခုိင္မာတ့ဲဆက္ဆံေရးမ်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလိုဆက္ႏြယ္မွဳမ်ိဳးက သင့္အတြက္သိပ္ကိုအေရးၾကီးပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ဆက္ဆံေရးက သင့္ရဲ႕ ၀င္ေငြနဲ႕ သင့္ရဲ႕လူမွဳဘ၀ကိုပါ အမ်ားၾကီးသက္ေရာက္မွဳရွိေနလို႕ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ လုပ္ငန္းခြင္ဆက္ဆံေရး ေကာင္းေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၾကမလဲ။


အပိုင္း (၁) ပြင့္လင္းရိုးသားပါ။


၁။ သင့္ရဲ႕စိတ္ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းထားပါ။


လုပ္ငန္းခြင္အသစ္ကို ေျပာင္းရတ့ဲအခါမ်ိဳးမွာ သင္ဟာ ပြင့္လင္းရိုးသားဖုိ႕လိုပါတယ္။ အလုပ္အသစ္ကို လုပ္တာျဖစ္ေစ၊ ဌာနတစ္ခုကို ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ရတာမ်ိဳးျဖစ္ေစ၊ project အသစ္တစ္ခုကို ကိုင္တြယ္ရတာျဖစ္ေစ သင္က “ငါသာ အေတာ္ဆုံး ငါ့ေလာက္တတ္တ့ဲသူမရွိပါဘူး” ဆိုတ့ဲ စိတ္မ်ိဳးနဲ႕ အလုပ္မလုပ္ဖို႕ လိုပါတယ္။ သင္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာ္ေနပါေစ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေတာ္ဆုံးဆိုျပီး မာနတက္ေနရင္ သင္နဲ႕ အျခားအလုပ္သမားေတြၾကားထဲမွာ တင္းမာမွဳေတြ ရွိလာတတ္ပါတယ္။


၂။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ မိတ္ဆက္ပါ။


အလုပ္အသစ္တစ္ခု ရလာခ်ိန္မွာ ဌာနထဲက ၀န္ထမ္းေတြကို မိတ္ဆက္ရပါေတာ့မယ္။ သင့္မွာ ဘာအရည္အခ်င္းေတြရွိလို႕ ဒီအလုပ္ကို ရလာတာပါဆိုျပီး သင့္အရည္အခ်င္းေတြကို ထုတ္ေျပာဖို႕ သူတို႕နဲ႕ရင္းႏွီးခ်ိန္ထိ အခ်ိန္ယူပါ။ ေျပာျပျပီးရင္လည္း အ့ဲဒီအေၾကာင္းကို ထားခ့ဲလိုက္ပါ။ သင့္ရဲ႕ အရည္အခ်င္းေတြ၊ တက္ခဲ့ဖူးတ့ဲသင္တန္းေတြနဲ႕ ျပီးခ့ဲတဲ့ လုပ္ငန္းအေတြ႕အၾကံဳေတြေၾကာင့္ သင္ဟာ လက္ရွိအလုပ္မွာ ေနာက္ထပ္သင္ယူစရာမရွိေတာ့ဘူး ဆိုတာမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႕။ သင့္မွာ အေတြ႕အၾကံဳေကာင္းေတြ ရွိႏိုင္ေပမ့ဲ အဖြဲ႕အစည္းတိုင္း ဌာနတိုင္းမွာ ပိုမိုေကာင္းမြန္တ့ဲ မတူျခားနားတ့ဲလုပ္ထုံးလုပ္နည္္းေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေတြကို သင္ယူပါ။


၃။ သင္ဟာ ေခါင္းေဆာင္ေနရာ ရာထူးမ်ိဳးမွာ ရွိေနတာမဟုတ္ဘဲ လုပ္ငန္းေဆာင္တာအားလုံးကို ကိုယ္လုပ္ခ်င္တ့ဲပုံစံနဲ႕ပဲ လုပ္ဖို႕ မၾကိဳးစားပါနဲ႕။


သင္ဟာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေနရင္ေတာင္မွ လုပ္ငန္းမစခင္ သင္က ေျပာဖို႕ထက္ အရင္နားေထာင္ဖို႕ လိုပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာခ်ည္းပဲ ေျပာေန လုပ္္ေနလို႕မရပါဘူး။ ကိုယ့္ေအာက္မွာ လုပ္ေနတ့ဲ ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕ သူတို႕ျဖစ္ေစခ်င္တ့ဲ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ အေျပာင္းအလဲေတြကို နားေထာင္ေပးဖို႕လုိပါတယ္။ သင္ဟာ သူတုိ႕ လုပ္ခ်င္တ့ဲ ပုံစံေတြကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားေပးမွာ ျဖစ္ျပီးေတာ့ သူတုိ႕လုပ္ရကိုင္ရခက္ခဲေအာင္မ်ိဳး သင္က လုပ္မွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူတို႕ သိပါေစ။


၄။ စိတ္ကူး အၾကံဥာဏ္သစ္ေတြနဲ႕ အျပဳသေဘာေဆာင္ ေ၀ဖန္မွဳေတြအတြက္ စိတ္ကိုဖြင့္ထားပါ။


ကိုယ္က ကိုယ့္ဌာနအတြက္ ကိုယ္ပိုင္ပုံစံနဲ႕ အလုပ္လုပ္ေပးတ့ဲအခါ ဌာနကေပးတ့ဲ လုပ္နည္း (Instruction) အသစ္ေတြနဲ႕ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဥပမာ - သင္က နည္းပညာပိုင္းကြ်မ္းက်င္သူဆိုပါစို႕၊ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လုံးနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ဘယ္လိုျပင္ရမယ္ဆိုတာ သင္သိပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ တခ်ိဳ႕ျပင္ဆင္မွဳေတြမွာ ကိုယ့္ရဲ႕နည္းလမ္းထက္ ကိုယ့္ဌာနက ဒီျပင္ဆင္မွဳကို ပိုမိုလြယ္ကူေအာင္လုပ္ေပးနိုင္တ့ဲ နည္းလမ္းေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွ အရာရာတိုင္းကို မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႕ အေၾကာင္းအရာသစ္ေတြကို သင္ယူဖို႕ ျပင္ဆင္ထားပါ။ ကိုယ့္ကို ပိုေကာင္းတ့ဲ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာေစႏိုင္တ့ဲ အၾကံျပဳတုံ႕ျပန္ခ်က္ေတြအေပၚမွာ စိတ္္ဆိုးတာမ်ိဳး လ်စ္လ်ဴရွဳထားတာမ်ိဳး မလုပ္ပါနဲ႕။


အပိုင္း (၂) ကိုယ့္ရဲ႕ဆက္သြယ္မွဳကို ဖြင့္ထားပါ။


၁။ သင္ေျပာခ်င္တ့ဲအရာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေျပာျပပါ။

ဘယ္လိုဆက္ဆံေရးမ်ိဳးမွာမဆို တစ္ဦးနဲ႕တစ္ဦးအၾကား ဆယ္သြယ္ေရးက အေရးပါပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႕ အျခားသူေတြၾကားမွာ ဆက္သြယ္မွဳဖြင့္မထားဘူး၊ အဆက္အဆံမလုပ္ဘူးဆိုရင္ သင္က ကိုယ့္ကိုယ္ကို မတရားခံေနရတယ္လို႕ထင္တာမ်ိဳး ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယုံၾကည္မွဳက်ဆင္းလာတာမ်ိဳးေတြ ၾကံဳလာရႏိုင္ပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ အသြင္အျပင္နဲ႕ ၾကီးျပင္းလာတ့ဲ ပတ္၀န္းက်င္ မတူတာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ကေျပာလိုက္တ့ဲစကားကို တစ္ေယာက္က နားလည္မွဳလြဲဖို႕ အရမ္းလြယ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မုိ႕လို႕ သင့္ရဲ႕ေကာင္းတ့ဲရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕ေျပာတ့ဲစကားကို သင္ေျပာတာခံလိုက္ရတ့ဲသူက နားလည္မွဳလြဲျပီး မေကာင္းထင္တာခံ ရဖို႕ကလည္း သိပ္လြယ္ပါတယ္။ ဒီလိုိနားလည္မွဳလြဲလို႕ ျဖစ္လာတ့ဲ မ်ိဳသိပ္ထားတ့ဲ ခံစားခ်က္ေတြနဲ႕ ရင္ထဲက အစိုင္အခဲေတြက လုပ္ငန္းခြင္ကို ေႏွာင့္ေႏွးေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ တခါတေလမွာ တစ္ေယာက္နဲ႕တစ္ေယာက္ၾကား ဆက္သြယ္မွဳကင္းမ့ဲတာက အလုပ္ေတြအဆင္ေျပေျပ အခ်ိန္မီမျပီးရတ့ဲ နံပါတ္တစ္တရားခံ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။


၂။ ဘယ္ျပႆနာကိုမဆို ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းပါ။

အလုပ္နဲဲ႕ပတ္သက္တ့ဲ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းေတြကို ေျဖရွင္းတ့ဲအခါ ကုိယ္ေျဖရွင္းတ့ဲပုံက ရန္လိုတ့ဲပုံစံမျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္။ မာမာထန္ထန္အေပၚစီးက ေျဖရွင္းတာက တဖက္လူကို ခံစစ္အေနအထား ျဖစ္သြားေစျပီး ျပႆနာပိုဆိုးႏိုင္ပါတယ္။ ျပႆနာေျဖရွင္းတ့ဲအခါ တဖက္လူ မွားယြင္းလုပ္ခ့ဲတ့ဲအရာအတြက္ အေျဖမွန္ကို ေအးေအးေဆးေဆး ေျပာျပတာ ဒါမွမဟုတ္ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ႏိုင္မ့ဲနည္းလမ္းေတြ အၾကံေပးတာမ်ိဳးကို လုပ္ပါ။ ကိုယ္နဲ႕တြဲလုပ္တ့ဲလူရဲ႕ အက်င့္ကို ပုတ္ခတ္တာမ်ိဳးမလုပ္ပါနဲ႕။ အလုပ္ကို ဘယ္လုိလုပ္ရင္ ပိုလြယ္လာမယ္ဆိုျပီး အၾကံေပးတာမ်ိဳးပဲလုပ္ပါ။ ကိုယ္ဘာေျပာတယ္ဆိုတာထက္ ကိုယ္သူ႕ကို ဘယ္လုိေျပာမလဲ ဆိုတာက ပိုအေရးၾကီးတာ မွတ္ထားပါ။


၃။ ေကာင္းမြန္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွဳအတြက္ ခ်ီးက်ဴးစကားဆိုဖို႕ ျငင္းဆန္မေနပါနဲ႕။

သင္က လုပ္ငန္းေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေနခ်ိန္ ဒါမွမဟုတ္ အရမ္းေတာ္တ့ဲ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္နဲ႕ တြဲလုပ္ေနရခ်ိန္မွာ သူ႕ရဲ႕အားထုတ္မွဳေတြကို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့အေၾကာင္းျပပါ။ ကိုယ့္ရဲ႕ငယ္သားေတြကိုလည္း ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားတ့ဲအလုပ္အတြက္ သူတို႕အေကာင္းဆုံးလုပ္ခ့ဲျပီး အဓိကအခန္းကေန ပါ၀င္ခ့ဲၾကတယ္ဆိုတာမ်ိဳး အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ေအာင္ျမင္မွဳအေနနဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳ ခ်ီးက်ဴးစကားဆုိဖို႕လိုပါတယ္။ ခ်ီးက်ဴးစကားေျပာဖို႕အေရးၾကီးသလို အျပဳသေဘာဆန္စြာ လိုအပ္ခ်က္ေတြကိုေထာက္ျပတာမ်ိဳးလည္း လိုပါေသးတယ္။

 

အပိုင္း (၃) ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ပါ။


၁။ မိမိရာထူးနဲ႕ မိမိ သင့္ေတာ္မွဳရွိပါေစ။


သင့္ရဲ႕လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြက လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္က်က် ေဆာင္ရြက္တတ္တ့ဲသူမ်ိဳး ကိုသာ ေလးစားမွာျဖစ္ျပီးေတာ့ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အခ်ိန္တိုင္းအျမဲ စိတ္ထဲမွာထည့္ျပီး အလုပ္လုပ္တတ္တ့ဲသူမ်ိဳးကိုပဲ သူတို႕က လိုခ်င္ပါလိမ့္မယ္။


၂။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာနဲ႕ အလုပ္ကို ခြဲျခားထားပါ။


အလုပ္မွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာေနရတာနဲ႕အမွ် ကိုယ္ေရးကိုယ္တာျပသနာေတြကို အလုပ္ထဲထိ သယ္လာေနမိတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္နဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာျပသနာေတြရွိေနရင္ေတာင္ အလုပ္ထဲမွာ မေျဖရွင္းဘဲေနပါ။ အရာအားလုံးကို ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္က်က် ထိန္းသိမ္းတတ္ပါေစ။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြနဲ႕ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြ ေျပာေနတတ္တာ၊ ကိုယ့္ရဲ႕အရည္အခ်င္းေတြ ပိုင္ဆိုင္မွဳေတြကို ၾကြားလုံးထုတ္ေနတတ္တ့ဲ အက်င့္ေတြကို ေဖ်ာက္ပါ။ ဒါက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္မဆန္သလို သင့္ပုံရိပ္ကိုလည္း ထိခုိက္ေစပါတယ္။ မိန္းမေတြကို ညွိဳ႕ႏွိဳင္တ့ဲေယာက္်ား ဒါမွမဟုတ္ ေယာက္်ားေတြရဲ႕အသည္းစား မိန္းမ စသျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ညႊန္းေနတ့ဲသူေတြဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕အျမင္မွာေတာ့ ဘာမွတန္ဖိုးမရွိပါဘူး။


၃။ ၾကားေနရမ့ဲ အေၾကာင္းအရာေတြမွာ ၾကားေနပါ။

သင္ေျပာတ့ဲ ဟာသေတြနဲ႕ သင့္ရဲ႕အလုပ္ခြင္စကား၀ိုင္း သေဘာသဘာ၀ကို ဂရုစိုက္ပါ။ လူမ်ိဳး၊ လိင္၊ ႏုိင္ငံေရး နဲ႕ အျခားမေျပာသင့္တ့ဲ အရာေတြကို ဟာသမလုပ္ပါနဲ႕။ သင္ကေတာ့ သူမ်ားကို ရယ္ရႊင္ေစခ်င္လို႕ေျပာလိုက္ေပမ့ဲ သင္ဟာသလုပ္တ့ဲ အေၾကာင္းအရာေၾကာင့္ သင့္လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြရဲ႕ ဆန္႕က်င္တာကို ခံရႏို္င္ပါတယ္။


ဒီေလာက္ဆိုရင္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းခြင္အတြင္းက ကုိယ့္ရဲ႕အားသာခ်က္ အားနည္းခ်က္ေတြကို သိႏိုင္ျပီထင္ပါတယ္။ လူၾကီး လူငယ္မေရြး လုပ္ငန္းခြင္ဆက္ဆံေရးေကာင္းမြန္ေအာင္လုပ္ဖို႕ ေဆာင္သင့္ ေရွာင္သင့္တ့ဲ အခ်က္ကေလးေတြကို စုစည္းတင္ျပေပးခ့ဲတာပါ။ အလုပ္လုပ္ေနတ့ဲ လူသားတုိင္း ေအာင္ျမင္ေပ်ာ္ရႊင္တ့ဲလုပ္ငန္းခြင္ကို ပိုင္ဆိုင္ၾကပါေစ။


ေနသစ္

အျခားသင္ခန္းစာမ်ား ဖတ္႐ႈ ေလ့လာရန္ link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-lessons


Myanmar Network အသင္းဝင္ထားျခင္းျဖင့္ ရရွိမည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား ]

- အဂၤလိပ္စာသင္ခန္းစာႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာအသစ္မ်ား၊ UK စာေမးပြဲ သတင္းမ်ား ႏွင့္ အဂၤလိပ္စာသင္တန္း သတင္းမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားထံသာလွ်င္ e-mail ျဖင့္ အေၾကာင္းၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါသည္။
- ျဗိတိသွ်ေကာင္စီမွ ၾကီးမႉးက်င္းပေသာ ပြဲမ်ားကို အသင္းဝင္မ်ားသာ ၾကိဳတင္သိရွိျပီး အသင္းဝင္မဟုတ္သူမ်ားထက္ေစာ၍ စာရင္းေပးသြင္းႏိုင္ပါသည္။
- Myanmar Network ဝက္ဆိုက္ဒ္တြင္ အသင္းဝင္မ်ားသာလွ်င္ like ႏွင့္ comment ေပးႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
- စကားဝိုင္းမ်ား (Forum မ်ားတြင္)ႏွင့္ အလုပ္ေခၚစာမ်ားကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ဝင္ေရာက္ေရးသားႏိုင္ပါသည္။
- အသင္းဝင္မ်ားတြင္ ကိုယ္ပိုင္ Profile Page ရွိမည္ျဖစ္ျပီး မိမိ၏ ဓာတ္ပံု၊ မိမိကိုယ္တိုင္႐ိုက္ထားေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ဗီဒီယိုမ်ားလည္း တင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

[Unicode]

အပြိုင်အဆိုင်အလုပ်လုပ်နေရတဲ့ ယနေ့ခေတ်မှာ ကိုယ့်ရဲ့ မိသားစုတွေ၊ သူငယ်ချင်းတွေနဲ့ အတူရှိတဲ့အချိန်ထက် လုပ်ငန်းခွင်ထဲမှာ နေရတဲ့အချိန်က ပိုများလာပါတယ်။ အလုပ်နဲ့ မိသားစုကြားထဲမှာ စည်းက ပါးပါးလေးပဲရှိနေပြီးတော့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေနဲ့ ဘဝတူအလုပ်သမားတွေက ကိုယ့်ရဲ့မိသားစုဝင်တွေလိုမျိုးတောင် ဖြစ်လာပါတယ်။ ဒါကြောင့်မို့ ကိုယ်နဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေကြား လုပ်ငန်းခွင်အတွင်းမှာ ခိုင်မာတဲ့ဆက်ဆံရေးမျိုးရှိအောင် လုပ်သင့်ပါတယ်။ ဒီလိုဆက်နွယ်မှုမျိုးက သင့်အတွက်သိပ်ကိုအရေးကြီးပါတယ်။ ဘာလို့လဲဆိုတော့ လုပ်ငန်းခွင်ဆက်ဆံရေးက သင့်ရဲ့ ဝင်ငွေနဲ့ သင့်ရဲ့လူမှုဘဝကိုပါ အများကြီးသက်ရောက်မှုရှိနေလို့ဖြစ်ပါတယ်။ ဒီတော့ လုပ်ငန်းခွင်ဆက်ဆံရေး ကောင်းအောင် ဘယ်လိုလုပ်ကြမလဲ။


အပိုင်း (၁) ပွင့်လင်းရိုးသားပါ။


၁။ သင့်ရဲ့စိတ်ကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်းထားပါ။


လုပ်ငန်းခွင်အသစ်ကို ပြောင်းရတဲ့အခါမျိုးမှာ သင်ဟာ ပွင့်လင်းရိုးသားဖို့လိုပါတယ်။ အလုပ်အသစ်ကို လုပ်တာဖြစ်စေ၊ ဌာနတစ်ခုကို ပြောင်းလဲလုပ်ကိုင်ရတာမျိုးဖြစ်စေ၊ project အသစ်တစ်ခုကို ကိုင်တွယ်ရတာဖြစ်စေ သင်က “ငါသာ အတော်ဆုံး ငါ့လောက်တတ်တဲ့သူမရှိပါဘူး” ဆိုတဲ့ စိတ်မျိုးနဲ့ အလုပ်မလုပ်ဖို့ လိုပါတယ်။ သင်က ဘယ်လောက်ပဲ တော်နေပါစေ ကိုယ့်ကိုယ်ကို အတော်ဆုံးဆိုပြီး မာနတက်နေရင် သင်နဲ့ အခြားအလုပ်သမားတွေကြားထဲမှာ တင်းမာမှုတွေ ရှိလာတတ်ပါတယ်။


၂။ ကိုယ့်ကိုယ်ကို မိတ်ဆက်ပါ။


အလုပ်အသစ်တစ်ခု ရလာချိန်မှာ ဌာနထဲက ဝန်ထမ်းတွေကို မိတ်ဆက်ရပါတော့မယ်။ သင့်မှာ ဘာအရည်အချင်းတွေရှိလို့ ဒီအလုပ်ကို ရလာတာပါဆိုပြီး သင့်အရည်အချင်းတွေကို ထုတ်ပြောဖို့ သူတို့နဲ့ရင်းနှီးချိန်ထိ အချိန်ယူပါ။ ပြောပြပြီးရင်လည်း အဲ့ဒီအကြောင်းကို ထားခဲ့လိုက်ပါ။ သင့်ရဲ့ အရည်အချင်းတွေ၊ တက်ခဲ့ဖူးတဲ့သင်တန်းတွေနဲ့ ပြီးခဲ့တဲ့ လုပ်ငန်းအတွေ့အကြုံတွေကြောင့် သင်ဟာ လက်ရှိအလုပ်မှာ နောက်ထပ်သင်ယူစရာမရှိတော့ဘူး ဆိုတာမျိုးမလုပ်ပါနဲ့။ သင့်မှာ အတွေ့အကြုံကောင်းတွေ ရှိနိုင်ပေမဲ့ အဖွဲ့အစည်းတိုင်း ဌာနတိုင်းမှာ ပိုမိုကောင်းမွန်တဲ့ မတူခြားနားတဲ့လုပ်ထုံးလုပ်နည်းတွေ ရှိတတ်ပါတယ်။ ဒါတွေကို သင်ယူပါ။


၃။ သင်ဟာ ခေါင်းဆောင်နေရာ ရာထူးမျိုးမှာ ရှိနေတာမဟုတ်ဘဲ လုပ်ငန်းဆောင်တာအားလုံးကို ကိုယ်လုပ်ချင်တဲ့ပုံစံနဲ့ပဲ လုပ်ဖို့ မကြိုးစားပါနဲ့။


သင်ဟာ ခေါင်းဆောင်ဖြစ်နေရင်တောင်မှ လုပ်ငန်းမစခင် သင်က ပြောဖို့ထက် အရင်နားထောင်ဖို့ လိုပါတယ်။ ကိုယ်လုပ်ချင်တာ ကိုယ်ဖြစ်ချင်တာချည်းပဲ ပြောနေ လုပ်နေလို့မရပါဘူး။ ကိုယ့်အောက်မှာ လုပ်နေတဲ့ ဝန်ထမ်းတွေရဲ့ သူတို့ဖြစ်စေချင်တဲ့ လုပ်နည်းလုပ်ဟန် အပြောင်းအလဲတွေကို နားထောင်ပေးဖို့လိုပါတယ်။ သင်ဟာ သူတို့ လုပ်ချင်တဲ့ ပုံစံတွေကို ထည့်သွင်းစဉ်းစားပေးမှာ ဖြစ်ပြီးတော့ သူတို့လုပ်ရကိုင်ရခက်ခဲအောင်မျိုး သင်က လုပ်မှာမဟုတ်ဘူးဆိုတာ သူတို့ သိပါစေ။


၄။ စိတ်ကူး အကြံဉာဏ်သစ်တွေနဲ့ အပြုသဘောဆောင် ဝေဖန်မှုတွေအတွက် စိတ်ကိုဖွင့်ထားပါ။


ကိုယ်က ကိုယ့်ဌာနအတွက် ကိုယ်ပိုင်ပုံစံနဲ့ အလုပ်လုပ်ပေးတဲ့အခါ ဌာနကပေးတဲ့ လုပ်နည်း (Instruction) အသစ်တွေနဲ့ တွေ့ရတတ်ပါတယ်။ ဥပမာ - သင်က နည်းပညာပိုင်းကျွမ်းကျင်သူဆိုပါစို့၊ ကွန်ပျူတာတစ်လုံးနဲ့ သူ့ရဲ့ အစိတ်အပိုင်းတွေကို ဘယ်လိုပြင်ရမယ်ဆိုတာ သင်သိပါတယ်။ ဒါပေမဲ့ တချို့ပြင်ဆင်မှုတွေမှာ ကိုယ့်ရဲ့နည်းလမ်းထက် ကိုယ့်ဌာနက ဒီပြင်ဆင်မှုကို ပိုမိုလွယ်ကူအောင်လုပ်ပေးနိုင်တဲ့ နည်းလမ်းတွေ ရှိတတ်ပါတယ်။ ဘယ်သူမှ အရာရာတိုင်းကို မသိနိုင်ပါဘူး။ ဒါ့ကြောင့်မို့ အကြောင်းအရာသစ်တွေကို သင်ယူဖို့ ပြင်ဆင်ထားပါ။ ကိုယ့်ကို ပိုကောင်းတဲ့ အလုပ်သမားတစ်ယောက်ဖြစ်လာစေနိုင်တဲ့ အကြံပြုတုံ့ပြန်ချက်တွေအပေါ်မှာ စိတ်ဆိုးတာမျိုး လျစ်လျူရှုထားတာမျိုး မလုပ်ပါနဲ့။


အပိုင်း (၂) ကိုယ့်ရဲ့ဆက်သွယ်မှုကို ဖွင့်ထားပါ။


၁။ သင်ပြောချင်တဲ့အရာကို ရှင်းရှင်းလင်းလင်းပြောပြပါ။


ဘယ်လိုဆက်ဆံရေးမျိုးမှာမဆို တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦးအကြား ဆယ်သွယ်ရေးက အရေးပါပါတယ်။ ကိုယ်နဲ့ အခြားသူတွေကြားမှာ ဆက်သွယ်မှုဖွင့်မထားဘူး၊ အဆက်အဆံမလုပ်ဘူးဆိုရင် သင်က ကိုယ့်ကိုယ်ကို မတရားခံနေရတယ်လို့ထင်တာမျိုး ဒါမှမဟုတ် ကိုယ့်ကိုယ်ကို ယုံကြည်မှုကျဆင်းလာတာမျိုးတွေ ကြုံလာရနိုင်ပါတယ်။ လူတစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက် ကိုယ်ရည်ကိုယ်သွေး၊ အသွင်အပြင်နဲ့ ကြီးပြင်းလာတဲ့ ပတ်ဝန်းကျင် မတူတာကြောင့် တစ်ယောက်ကပြောလိုက်တဲ့စကားကို တစ်ယောက်က နားလည်မှုလွဲဖို့ အရမ်းလွယ်ပါတယ်။ ဒါ့ကြောင့်မို့လို့ သင့်ရဲ့ကောင်းတဲ့ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ပြောတဲ့စကားကို သင်ပြောတာခံလိုက်ရတဲ့သူက နားလည်မှုလွဲပြီး မကောင်းထင်တာခံ ရဖို့ကလည်း သိပ်လွယ်ပါတယ်။ ဒီလိုနားလည်မှုလွဲလို့ ဖြစ်လာတဲ့ မျိုသိပ်ထားတဲ့ ခံစားချက်တွေနဲ့ ရင်ထဲက အစိုင်အခဲတွေက လုပ်ငန်းခွင်ကို နှောင့်နှေးစေပါလိမ့်မယ်။ ဒါကြောင့်မို့ တခါတလေမှာ တစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက်ကြား ဆက်သွယ်မှုကင်းမဲ့တာက အလုပ်တွေအဆင်ပြေပြေ အချိန်မီမပြီးရတဲ့ နံပါတ်တစ်တရားခံ ဖြစ်တတ်ပါတယ်။


၂။ ဘယ်ပြဿနာကိုမဆို ချက်ချင်းဖြေရှင်းပါ။


အလုပ်နဲ့ပတ်သက်တဲ့ အခက်အခဲအကြပ်အတည်းတွေကို ဖြေရှင်းတဲ့အခါ ကိုယ်ဖြေရှင်းတဲ့ပုံက ရန်လိုတဲ့ပုံစံမဖြစ်ဖို့လိုပါတယ်။ မာမာထန်ထန်အပေါ်စီးက ဖြေရှင်းတာက တဖက်လူကို ခံစစ်အနေအထား ဖြစ်သွားစေပြီး ပြဿနာပိုဆိုးနိုင်ပါတယ်။ ပြဿနာဖြေရှင်းတဲ့အခါ တဖက်လူ မှားယွင်းလုပ်ခဲ့တဲ့အရာအတွက် အဖြေမှန်ကို အေးအေးဆေးဆေး ပြောပြတာ ဒါမှမဟုတ် ပိုကောင်းအောင်လုပ်နိုင်မဲ့နည်းလမ်းတွေ အကြံပေးတာမျိုးကို လုပ်ပါ။ ကိုယ်နဲ့တွဲလုပ်တဲ့လူရဲ့ အကျင့်ကို ပုတ်ခတ်တာမျိုးမလုပ်ပါနဲ့။ အလုပ်ကို ဘယ်လိုလုပ်ရင် ပိုလွယ်လာမယ်ဆိုပြီး အကြံပေးတာမျိုးပဲလုပ်ပါ။ ကိုယ်ဘာပြောတယ်ဆိုတာထက် ကိုယ်သူ့ကို ဘယ်လိုပြောမလဲ ဆိုတာက ပိုအရေးကြီးတာ မှတ်ထားပါ။


၃။ ကောင်းမွန်စွာဆောင်ရွက်နိုင်မှုအတွက် ချီးကျူးစကားဆိုဖို့ ငြင်းဆန်မနေပါနဲ့။


သင်က လုပ်ငန်းခေါင်းဆောင်ဖြစ်နေချိန် ဒါမှမဟုတ် အရမ်းတော်တဲ့ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တစ်ယောက်နဲ့ တွဲလုပ်နေရချိန်မှာ သူ့ရဲ့အားထုတ်မှုတွေကို အသိအမှတ်ပြုတဲ့အကြောင်းပြပါ။ ကိုယ့်ရဲ့ငယ်သားတွေကိုလည်း ပြီးမြောက်အောင်မြင်သွားတဲ့အလုပ်အတွက် သူတို့အကောင်းဆုံးလုပ်ခဲ့ပြီး အဓိကအခန်းကနေ ပါဝင်ခဲ့ကြတယ်ဆိုတာမျိုး အဖွဲ့အစည်းရဲ့ အောင်မြင်မှုအနေနဲ့ အသိအမှတ်ပြု ချီးကျူးစကားဆိုဖို့လိုပါတယ်။ ချီးကျူးစကားပြောဖို့အရေးကြီးသလို အပြုသဘောဆန်စွာ လိုအပ်ချက်တွေကိုထောက်ပြတာမျိုးလည်း လိုပါသေးတယ်။

 

အပိုင်း (၃) ပိုင်းခြားသတ်မှတ်ပါ။


၁။ မိမိရာထူးနဲ့ မိမိ သင့်တော်မှုရှိပါစေ။


သင့်ရဲ့လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေက လုပ်ငန်းဆောင်တာတွေကို ပရော်ဖက်ရှင်နယ်ကျကျ ဆောင်ရွက်တတ်တဲ့သူမျိုး ကိုသာ လေးစားမှာဖြစ်ပြီးတော့ အဖွဲ့အစည်းအတွက် အချိန်တိုင်းအမြဲ စိတ်ထဲမှာထည့်ပြီး အလုပ်လုပ်တတ်တဲ့သူမျိုးကိုပဲ သူတို့က လိုချင်ပါလိမ့်မယ်။


၂။ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာနဲ့ အလုပ်ကို ခွဲခြားထားပါ။


အလုပ်မှာ အချိန်ကြာကြာနေရတာနဲ့အမျှ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာပြသနာတွေကို အလုပ်ထဲထိ သယ်လာနေမိတာမျိုးဖြစ်တတ်ပါတယ်။ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်နဲ့ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာပြသနာတွေရှိနေရင်တောင် အလုပ်ထဲမှာ မဖြေရှင်းဘဲနေပါ။ အရာအားလုံးကို ပရော်ဖက်ရှင်နယ်ကျကျ ထိန်းသိမ်းတတ်ပါစေ။ လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေနဲ့ ကိုယ်ရေးကိုယ်တာတွေ ပြောနေတတ်တာ၊ ကိုယ့်ရဲ့အရည်အချင်းတွေ ပိုင်ဆိုင်မှုတွေကို ကြွားလုံးထုတ်နေတတ်တဲ့ အကျင့်တွေကို ဖျောက်ပါ။ ဒါက ပရော်ဖက်ရှင်နယ်မဆန်သလို သင့်ပုံရိပ်ကိုလည်း ထိခိုက်စေပါတယ်။ မိန်းမတွေကို ညှို့နှိုင်တဲ့ယောက်ျား ဒါမှမဟုတ် ယောက်ျားတွေရဲ့အသည်းစား မိန်းမ စသဖြင့် ကိုယ့်ကိုယ်ကို ညွှန်းနေတဲ့သူတွေဟာ စီးပွားရေးလုပ်ငန်းရှင်တစ်ယောက်ရဲ့အမြင်မှာတော့ ဘာမှတန်ဖိုးမရှိပါဘူး။


၃။ ကြားနေရမဲ့ အကြောင်းအရာတွေမှာ ကြားနေပါ။


သင်ပြောတဲ့ ဟာသတွေနဲ့ သင့်ရဲ့အလုပ်ခွင်စကားဝိုင်း သဘောသဘာဝကို ဂရုစိုက်ပါ။ လူမျိုး၊ လိင်၊ နိုင်ငံရေး နဲ့ အခြားမပြောသင့်တဲ့ အရာတွေကို ဟာသမလုပ်ပါနဲ့။ သင်ကတော့ သူများကို ရယ်ရွှင်စေချင်လို့ပြောလိုက်ပေမဲ့ သင်ဟာသလုပ်တဲ့ အကြောင်းအရာကြောင့် သင့်လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေရဲ့ ဆန့်ကျင်တာကို ခံရနိုင်ပါတယ်။


ဒီလောက်ဆိုရင် ကိုယ့်လုပ်ငန်းခွင်အတွင်းက ကိုယ့်ရဲ့အားသာချက် အားနည်းချက်တွေကို သိနိုင်ပြီထင်ပါတယ်။ လူကြီး လူငယ်မရွေး လုပ်ငန်းခွင်ဆက်ဆံရေးကောင်းမွန်အောင်လုပ်ဖို့ ဆောင်သင့် ရှောင်သင့်တဲ့ အချက်ကလေးတွေကို စုစည်းတင်ပြပေးခဲ့တာပါ။ အလုပ်လုပ်နေတဲ့ လူသားတိုင်း အောင်မြင်ပျော်ရွှင်တဲ့လုပ်ငန်းခွင်ကို ပိုင်ဆိုင်ကြပါစေ။


နေသစ်


အခြားသင်ခန်းစာများ ဖတ်ရှု လေ့လာရန် link - http://www.myanmar-network.net/page/index-of-articles-and-english-l...

_______________________________________________________________________________


[ Myanmar Network အသင်းဝင်ထားခြင်းဖြင့် ရရှိမည့် အကျိုးကျေးဇူးများ ]

- အင်္ဂလိပ်စာသင်ခန်းစာနှင့် အလုပ်ခေါ်စာအသစ်များ၊ UK စာမေးပွဲ သတင်းများ နှင့် အင်္ဂလိပ်စာသင်တန်း သတင်းများကို အသင်းဝင်များထံသာလျှင် e-mail ဖြင့် အကြောင်းကြားပေးမှာ ဖြစ်ပါသည်။
- ဗြိတိသျှကောင်စီမှ ကြီးမှူးကျင်းပသော ပွဲများကို အသင်းဝင်များသာ ကြိုတင်သိရှိပြီး အသင်းဝင်မဟုတ်သူများထက်စော၍ စာရင်းပေးသွင်းနိုင်ပါသည်။
- Myanmar Network ဝက်ဆိုက်ဒ်တွင် အသင်းဝင်များသာလျှင် like နှင့် comment ပေးနိုင်မည်ဖြစ်သည်။
- စကားဝိုင်းများ (Forum များတွင်)နှင့် အလုပ်ခေါ်စာများကိုလည်း ကိုယ်တိုင်ဝင်ရောက်ရေးသားနိုင်ပါသည်။
- အသင်းဝင်များတွင် ကိုယ်ပိုင် Profile Page ရှိမည်ဖြစ်ပြီး မိမိ၏ ဓာတ်ပုံ၊ မိမိကိုယ်တိုင်ရိုက်ထားသော ဓာတ်ပုံများနှင့် ဗီဒီယိုများလည်း တင်နိုင်မည် ဖြစ်သည်။

- Join us now at - www.myanmar-network.net/main/authorization/signUp

Views: 2819

Reply to This

Replies to This Discussion

nice
tks a lot
THANK YOU BROS;:-)
Thanks.

RSS

Featured Discussions

© 2019   Created by Myanmar Network.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Terms of Service